Šio temperamentingo spektaklio režisierė bei choreografė Marija Simona Šimulynaitė kartu su Baltijos baleto teatro šokėjais, ansambliu „Regnum Musicale“ ir kostiumų dailininke Silvija Puodžiūnaite didžiojoje scenoje ketina užkurti tikrą ugnį su vaizdais ir garsais bei žada itin charakteringą, nepamirštamą judesio, muzikos, ugnies bei jausmų reginį.

– Šis spektaklis ypatingas tuo, kad jame susijungia klasikinės muzikos ir šiuolaikinio baleto grožis. Kaip gimė idėja suderinti, rodosi, nesuderinamus dalykus ir pastatyti temperamentingą spektaklį „Ugnies pagauti“?

– Klasikinė muzika ir bet kokio stiliaus šokis yra gana dažnas derinys. Gal mano Baltijos baleto teatre tai retas atvejis, nes esu šiuolaikinės populiariosios muzikos šalininkė.

„Ugnies pagauti“ yra ne pirmas mano statytas teatralizuotas muzikinis spektaklis. Idėją jį sukurti pasufleravo pati situacija. Su „Regnum Musicale“ bendradarbiauju jau trečius metus. Su sesėmis muzikėmis prieš keletą metų kartu dirbome Birštono vasaros menų akademijoje, kur ir susipažinome. Po to paaiškėjo, kad esame dar ir kaimynės, o tai dar labiau suartino bendroms idėjoms, planams ir darbams. Taip kartu dirbant ir kuriant pamažu generavosi kelias link „Ugnies pagauti“.

Marija Simona Šimulynaitė

Kodėl ugnis? Nes ankščiau mūsų kurti bendri projektai buvo be galo lyriški, romantiški: „Arfos glissando – Pilnatis“, „Pasaka muzikos karalystėje“. Instrumentai, kuriais sesės groja (arfa, fleita, violončelė, smuikas) gana „ramūs“, klasikiniai. Tai ne būgnai ar elektrinė gitara, tad norėjau kažko naujo, temperamentingo. Kolegės – taip pat, todėl nutarėme užkurti ugnį su kūriniais ir vaizdiniais. O kad spektaklis dar geriau „degtų“, porą gražių vyrų į kompaniją paėmėme. (Šypsosi.)

– Esate stačiusi spektaklius pagal „The Beatles“, „Depeche Mode“ muziką. Kodėl šįkart pasirinkote klasiką?

– Klasika mano širdyje gyvena visada. Kartais ji snaudžia, todėl norisi pažadinti ir vėl būti kartu. Norėjosi ugningos klasikos, temperamento, ryškaus pozityvo, užkuriančios energijos. Nenorėjau ir sau pačiai leisti užmigti žiemos miegu.

Su šiuo pasirinkimu sutiko ir kolegės. Jos turėjo repertuare keletą stiprių kūrinių. O ir šiaip, sesės be galo talentingos muzikės, profesionaliai atliekančios kiekvieną muzikinį potėpį. Jos laisvos, nieko nebijo, drąsiai priima iššūkius. Su jomis lengva „žaisti“ ir improvizuoti: jei kils idėja įpinti etiudą, jos puikiai viską atliks.

Nesivaržydamos jos pasakys tekstą, padainuos taip pat be jokių problemų. Choreografinė miniatiūra joms visada priimtina. groti fleita ar smuiku atsigulus ar atsisėdus nekelia jokių sunkumų. Kai esi pozityviai nusiteikęs ir turi noro, visada atsiranda begalinės galimybės. O tai mane žavi.

– Kurių kompozitorių kūrinius atliks šaltą žiemos vakarą ugningą muzikinį spektaklį scenoje kursiantis seserų ansamblis „Regnum Musicale“?

– Pasirodymo metu skambės temperamentingi, charakteringi, ryškūs, ritmingų ir harmoningų sąskambių kupini kompozitorių D. Popperio, M. de Fallos, P. de Sarasates, G. Sollimos, N. Rimskio-Korsakovo, J. Strausso, A. Chačaturiano opusai, atliekami seserų Daunyčių ansamblio.

Pasikliaudamos savo jaunatviškumą ir energiją, merginos atskleis muzikos emocinę galią, kuri yra užkoduota genialių kompozitorių kūriniuose. Ansamblio narės savo meistriškumu dalinsis atlikdamos taip pat ir solines kompozicijas, kurios kelia tiek techninius, tiek muzikinius iššūkius klasikinės muzikos atlikėjui.

"Regnum Musicale"

– Kokią ugningą istoriją spektaklyje su seserų kvartetu ketina papasakoti „Baltijos baleto teatro“ šokėjai Žilvinas Beniuševičius ir Naglis Bierancas?

– Su mano mylimais kolegomis Žilvinu ir Nagliu kartu dirbame jau nebe pirmus metus. Jie be galo intuityviai jaučia mano mintis, regis, supranta iš pusės žodžio. Tiksliau, iš pusės judesio.

„Ugnies pagauti“ yra projektas, kuriame nebus dviejų atskirų polių – muzika ir šokis taps jungtimi tiek tarp grojančių, tiek tarp šokančių... Muzikantės kartu su šokėjais atliks įvairias režisūrines užduotis, drąsiai leisis į kontaktą su šokėjais.

Šiame spektaklyje kartu su muzikėmis ir šokėjais kursime istoriją apie tai, kaip ugnis daro įtaką ne tik žmogui kaip individui, bet ir pasauliui apskritai. Pradedant žmogaus jausmais, potyriais, baigiant tradicijomis, ritualais, ir kasdieninėmis aktualijomis.

Su kūrėjais mes generuosime žmogaus emocinės skalės kardiogramą. Man įdomu, kas vyksta su skirtingo temperamento žmonių psichika, kai juos pagauna ugningas įsiūtis, kvailas pavydas, monotoniškai rusenanti aistra ar tiesiog pyktis dėl nežinios. Bandysime tiek per muzikinės linijos prizmę, tiek per vaizdus analizuoti žmonių vidų.

Ugnis tai simbolis, daugybės mus visą gyvenimą lydinčių dalykų metafora. Tai noras pajausti savyje dvasinį karštį ir jį užkurti kitame žmoguje. Arba kaip nuraminti save, kaip užgesinti liepsną.

Aplink mus pastaruoju metu daug ugnies... Ugningi žmonės, ugningi prezidentų rinkimai, ugningi skandalai, kas dieną mus pagaunantys ugninguose mūsų pačių gyvenimuose su ugningomis kovomis, tam kad išlikti. Taip pat karo ugnis, „ėdanti“ nekaltų žmonių gyvenimus... Galų gale – ateinantys nauji ugningi metai. Galutinai apsispręsti imtis šio projekto padėjo tai, kad 2017-ieji bus Ugningo Gaidžio. (Šypsosi.)

Be ugnies negalime gyventi. Ugnis mus žavi, nors kartu baugina. Be jos gyventi negalime, bet ji gali mus nužudyti. Tai kraštutinumai – nuo išlikimo iki pražūties, nuo gimimo iki mirties. O tokios egzistencinės temos dažno kūrėjo pasąmonėje rusena nuolatos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)