Legendinėje operoje debiutavusių E. Sašenko ir V. Baumilos vaidmenys verčia sutrikti

 (19)
Naujai atgimusi roko opera „Jūratė ir Kastytis“ sulaukė neįtikėtino žiūrovų susidomėjimo, bilietai į pasirodymus buvo iššluoti akimirksiniu. Naujai scenoje suskambėjusi opera žiūrovus viliojo ne tik išsiilgtais sentimentaliais akordais, bet ir gausiu būriu žymių solistų.
Vaidas Baumila, Evelina Sašenko
Vaidas Baumila, Evelina Sašenko
© DELFI montažas

Beje, operos rengėjai žiūrovus nustebino netikėtu ir šypseną keliančiu sprendimu – Kastyčio vaidmenyje debiutavusio Vaido Baumilos motina tapo už jį jaunesnė atlikėja Evelina Sašenko. Vaidas netrukus švęs 29-ąjį gimtadienį, o Evelinai dar tik 27-eri.

E. Sašenko teko išties nelengva užduotis – Kastyčio motinos vaidmenyje šioje operoje anksčiau ilgą laiką pasirodydavo 2008-aisiais anapilin iškeliavusi estrados primadona Janina Miščiukaitė.

Jūratės vaidmenį atliko Aistė Smilgevičiūtė, kuri prisipažino, kad prieš pirmąjį pasirodymą labai jaudinosi. Šis vaidmuo ir pats kūrinys jai labai artimi ir brangūs. Juk prieš penkiolika metų, tada dar būsimojo jos vyro, kompozitoriaus Roko Radzevičiaus meilė jai ir tapo šio kūrinio pamatu. „Jūratė tada buvo labai įsimylėjusi, tokia pat liko iki šių dienų“, – sako ji.

Pirmą kartą Kastytį vaidinęs Vaidas Baumila taip pat jautėsi ypatingai – sudainuoti šioje roko operoje buvo sena jo svajonė. Po drauge su Aiste atlikto „Meilės dueto“, salėje griaudėjo audringos ovacijos.

Evelina Sašenko įtaigiai sukūrė dramatišką Dievų keršto bijančios Kastyčio motinos vaidmenį. Daug kam tapo malonia staigmena dainininkės iki šiol akivaizdžiai neparodytas aktorinis talentas.

Seni scenos vilkai Olegas Ditkovskis ir Povilas Meškėla ypač įspūdingai sudainavo Neptūno ir Perkūno kovos sceną, kurią dar labiau sustiprino Gyčio Ivanausko vadovaujama šokėjų trupė. Šokėjams teko nelengva užduotis, spektaklio metu persikūnyti į daugybę personažų: nuo įniršusių Perkūno šunų iki švelnių Neptūno undinių.

„Jūratė ir Kastytis“ visada buvo tautiniais ir etniniais motyvais persmelktas kūrinys, tačiau naujas pastatymas dar labiau sustiprino šį įspūdį. Marijaus Jacovskio sukurta scenografija – pilna pagonybės stabų, pajūrio žvejų buities motyvų. Ir, žinoma, jam reikia dėkoti už nuostabiai grakštų burlaivį, kuris netikėtai virsta inkaru. Jis – viso spektaklio pagrindinė veiksmo ašis. Etniniai motyvai tapo įkvėpimu ir drabužių dizainerei Liukai Songailaitei.

Spektaklio režisierius Kostas Smoriginas tvirtina, kad specialiai stengėsi suteikti kūriniui kuo daugiau etninio kolorito. Jo sumanymas ir vienas iš naujų roko operoje skambančių kūrinių – „Stintapūkis“ , archainė kuršių krašto daina skirta stintoms į tinklus vilioti. K. Smorigino operoje kuriamas personažas Kopų senis – išminčius ir kerėtojas, bičių valdovas. Jo avilys – šiaudinis, lašo formos, toks, kokį naudodavo Mažosios Lietuvos gyventojai.

Roko operos kompozitorius Rokas Radzevičius ir libreto autorius Rimvydas Stankevičius savo pries penkiolika metų parašytą kūrinį papildė naujomis arijomis. Atgimusį spektaklį vainikuoja ir įspūdinga patriotinė finalinė daina.

DELFI
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Kultūra

Ž. Kudirka: poezija švieslentėse – ne pokštas (3)

Žygimantas Kudirka trečiadienį pristatė haiku vairuotojams, kurie visas Vilniaus eismo švieslentes okupuoja nuo 23 iki 1 valandos, o vėliau leidosi į naktinę jų paiešką, kuri nepraėjo be siurprizų.

Klaipėdos koncertų salė pradeda naująjį sezoną

Klaipėdos koncertų salė XIII koncertinį sezoną pradeda dviem išskirtiniais koncertais, siūlydama klausytojams pasimėgauti dviguba porcija gražiausios klasikinės muzikos.

Šokio festivalį Pekine atidarė lietuviai

Vakar Kinijos sostinėje prasidėjusį Pekino naujojo šokio festivalį (Beijing NEW Dance Festival) atidarė Menų spaustuvės spektaklis „Contemporary?“. Rugpjūčio 15-31 dienomis vykstančio festivalio programoje – užsienio pedagogų ir choreografų laboratorijos su kinų šokėjais, paskaitos, o vakar Pekino teatre 9 (Beijing 9 Theater) įvyko oficialus renginio atidarymas ir prasidėjo spektaklių programa.

Seksualumas ir galia: metamorfozės karalienė Karmen (1)

Artėjant išskirtinei Vilnius City Operos premjerai „e-Carmen“, kūrėjams tenka koncentruotis ne tik į naujos, eksperimentinės versijos kūrybą, bet ir dažnai nagrinėti garsiosios George'o Bizet operos istoriją. Rugsėjo 17 dieną koncertų salėje „Compensa“ nuskambėsianti Marijaus Adomaičio (Ten Walls) elektroninė muzikinės legendos interpretacija jau spėjo kai kuriems iškelti klausimą: „Ar tai nebus nuodėmė prieš klasiką?“

Kauno lėlininkai pradeda naująjį teatro sezoną

Rugpjūčio 28 dieną kauniečiai ir miesto svečiai laukiami dvidešimtą kartą rengiamoje Lėlių teatro sezono atidarymo šventėje, kur lyg burtų lazdelei mostelėjus, Kauno valstybinio lėlių teatro prieigos ir Miesto sodo teritorija kelioms valandoms pavirs margaspalve Stebuklų šalimi.
OKT teatras

APVALYTIEJI
2016 rugsėjo 27 d. 19.00 val.

APVALYTIEJI
2016 spalio 01 d. 14.00 val.
Patekti į prestižinės Venecijos bienalės programą du kartus iš eilės – ganėtinai retas atvejis. Būtent tai pavyko Oskarui Koršunovui ir jo trupei. Režisierius bei aktoriai, praeitą vasarą bienalės teatro programoje pristatę Williamo Shakespeare`o „Hamletą“, jau šį vakarą (rugpjūčio 2 d.) pasirodys Venecijos „Teatro Piccolo Arsenale“ scenoje, kur susirinkusiai pasaulio meno grietinėlei pristatys spektaklį pagal Antono Čechovo „Žuvėdrą“.
Oskaro Koršunovo teatras antrą kartą iš eilės pristatomas prestižinėje Venecijos bienalėje
2016 rugpjūčio 4 d.