Kitokiu kompozitoriumi save vadinantis Ch. Lindbergas: pasukau kitu keliu

Simfoninės muzikos koncertui šį šeštadienį, kovo 12 d., į Lietuvos nacionalinės filharmonijos sceną įskries temperamentingasis švedų muzikas Christianas Lindbergas. Maestro stos prie Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro (LNSO) vairo, pasirodys ir kompozitoriaus amplua. Ne pirmą kartą Lietuvoje viešintis Christianas Lindbergas sutiko pasidalyti mintimis prieš koncertą.
Christian Lindberg
Christian Lindberg
© D.Matvejevo nuotr.

- Šeštadienio koncerto su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru ašis yra Jūsų kūrinys. Kokių svarbiausių įtakų klausytojui reikėtų ieškoti Jūsų kūryboje?

- Aš kitoks kompozitorius dėl daugelio priežaščių. Pradėjau rašyti muziką trisdešimt devynerių. Būdamas jaunesnis savo pirmuosius bandymus bandydavau įsprausti į konkretaus stiliaus rėmus, tai vargino, todėl pasukau kitu keliu. Vėliau nusprendžiau, kad galima viskas, įvairios muzikinės įtakos gali atsispindėti mano muzikoje. Kurdamas esu visiškai laisvas.

Klausytojai išgirs „laukinį“, turkišką džiazą, kino muzikos stilių taip pat klasikines muzikos formas. Ši muzika reikalauja virtuoziškumo. Su manimi atvyko, ko gero, geriausias trimitininkas žemėje, fenomenalus solistas iš Karakaso Pacho Floresas.

- Visą koncerto programą vienija skandinaviška gija, ką dar akcentuotumėt publikai?

- Jeano Sibeliaus antroji simfonija mylima publikos, manau ji sėkmingiausias suomių kompozitoriaus kūrinys. Taip, žymioji penktoji simfonija traukia muzikos žinovų, specialistų dėmesį, o antroji prasismelkia į kiekvieną klausytoją. Ji sukurta dramatiškomis aplinkybėmis, netekus mylimos, vos metų sulaukusios dukros. Šios gilios emocijos atsispindi simfonijoje.

- Senoji dirigentų karta traukiasi, prieš kelias dienas išėjo dar vienas didis batutos meistras Nikolaus Harnoncourtas, prieš kelis mėnesius – Pierre’as Boulezas. Kokie yra naujosios dirigentų kartos bruožai?

- Gyvename gana įdomiais laikais. Senieji autoritetai traukiasi, o šiuolaikinė muzikos industrija truputį keista. Agentūros paprastai renkasi jaunus, gerai atrodančius dirigentus, kurie nebūtinai labai patyrę, neturi reikiamų įgūdžių. Dėl tokių dirbtinių žvaigždžių nukenčia orkestrai. O jiems kaip tik reikalinga patirtis, simfoninės, kamerinės muzikos išmanymas.

Nesvarbu, ar esi Vilniuje, ar Niujorke, muzikantų lygis yra panašus. Jeigu orkestro ir dirigento „vedybos“ sėkmingos, galima pasiekti viršukalnes.

Video interviu su Christianu Lindbergu:

***

Trumpai apie Christianą Lindbergą ir jo bendrystę su LNSO

Daugiau kaip 300 kūrinių trombonui premjerų atlikėjas, įrašęs 70 solinių kompaktinių plokštelių, dirigentas, kompozitorius ir trombono virtuozas Christianas Lindbergas yra minimas tarp svarbiausių XX a. varinių pučiamųjų atlikėjų greta Mileso Daviso ar Louiso Armstrongo. Lietuvių publika šį muziką jau neblogai pažįsta. Bene svarbiausias jo ir LNSO bendradarbiavimo įvykis buvo 2014 m. gruodžio 20 d. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje atlikta pasaulinė „Kundraano trilogijos“ trombonui ir orkestrui premjera. Po jos radosi idėja išleisti šio kūrinio DVD ir štai 2016 m. pradžioje padarytas jo ir LNSO atliekamos „Kundraano trilogijos“ DVD įrašas bendradarbiaujant su Lietuvos nacionaline filharmonija, LRT televizija bei garso režisieriumi Arūnu Zujumi. DVD įrašas metų pradžioje pateko į karštų Lindbergo veiklos naujienų srautą pasauliniame muzikos įvykių kontekte.

Apie šeštadienio koncerto programą

Su LNSO jau repetuojantis maestro koncertui pasirinko šiaurietiškos muzikos programą – skambės tarsi šimtmečiais besidriekianti skandinaviška garsų saga. Šioje istorijoje danų kompozitoriaus Carlo Nielseno „Aladino siuitos“ pasakų motyvai pinsis su Jeano Sibeliaus Antrosios simfonijos šiaurietiško grožio harmonijomis ir paties Ch. Lindbergo Koncerto „Akbank Bunka“ nuotaikingu, virtuoziškais pasažais ir dainingomis melodijomis išraižytu garsovaizdžiu. Programoje skaidri ir galinga, rūsti ir aitri pirmojo pasaulinio garso suomių kompozitoriaus J. Sibeliaus muzika bus sugretinta su egzotiškais rytų motyvais ir šokių ritmais ar net džiazu bei word muzika dvelkiančiais danų kompozitoriaus C. Nielseno ir švedo Ch. Lindbergo opusais. Pastarasis išsiskirs dar ir trimito solo.

Po Ch. Lindbergo „Akbank Bunka“ premjeros 2004 m. įtakingasis „The Guardian“ rašė: „Galbūt vietomis skambesys primena džiazo muzikanto Mileso Daviso albumą „Ispanijos eskizai“, trimitininko Herbo Alperto ir jo grupės „Tijuana Brass“ kūrybą ar netgi italų režisieriaus Sergio Leones filmų muziką, tačiau rezultatas – energinga, puikiai sukomponuota partitūra. „Akbank Bunka“ pasiekia savo tikslą – atskleisti akinantį trimito spindesį.“

Apie pirmą kartą Lietuvoje pasirodysiantį trimitininką Pacho Floresą

Įmantrų trimito solo koncerte atliks iš Venesuelos kilęs trimito virtuozas Francisco Floresas, scenoje prisistatantis kaip Pacho Floresas. Trimitininkas atstovauja prestižinei garso įrašų leidybos kompanijai „Deutsche Grammophon“. Jis pelnė pirmą premiją keliose svarbiausiose pasaulyje trimitininkų varžytuvėse – tai tarptautiniai M. André, P. Joneso ir „Citta di Porcia“ konkursai. Koncertavo su Osakos ir Kijevo filharmonijų, Venesuelos Simóno Bolívaro, NHK, Tokijo, Paryžiaus, „Orchestré de la Garde Républicaine“ simfoniniais, Sankt Peterburgo „Camerata“ orkestrais; rečitalių surengė garsiojoje Niujorko „Carnegie Hall“, Paryžiaus „Salle Pleyel“ ir Tokijo „Opera City“.

P. Floresas yra Venesuelos Simóno Bolívaro varinių pučiamųjų kvinteto įkūrėjas ir narys, kaip pirmasis orkestro trimitų grupės artistas jis grojo Venesuelos Simóno Bolívaro, „Saito Kinen“, Majamio simfoniniuose orkestruose diriguojant C. Abbado, serui S. Rattle’ui, S. Ozawai, G. Sinopoli, R. Frühbeckui de Burgosui ir G. Dudameliui. Atlikėjo repertuare gausu šiuolaikinių kompozicijų. Įdomu, kad P. Floresas Karakase įkūrė Lotynų Amerikos trimitininkų akademiją. Jis kviečiamas dėstyti Suomijos, Ispanijos, Prancūzijos, Japonijos muzikos institucijose, yra prestižinių tarptautinių konkursų žiuri narys. Jis atstovauja kompanijai „Stomvi“, groja specialiai jam sumeistrautais instrumentais.

Simfoninės muzikos koncertas „Orkestro svečiai – Pacho Floresas ir Christianas Lindbergas“ vyks kovo 12 d., šeštadienį, 19 val. Filharmonijos Didžiojoje salėje.

DELFI
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Kultūra

Debiutinį albumą pristatantis ansamblis „Baroque Contempo“: tai penkerius metus brandintos kūrybinės vizijos išpildymas

Spalio 8 dieną Vilniaus Valdovų rūmuose kvartetas, į darnią sintezę sujungęs baroką ir džiazą, pristatys debiutinį albumą „Baroque Contempo“. 2011 metais novatoriško sumanymo ėmėsi pianistas Vytis Smolskas, sopranas Karolina Glinskaitė ir džiazo vokalistė Silvija Pankūnaitė. Įrašams trio pakvietė ypatingą svečią – saksofonininką Simoną Šipavičių, kuris šiandienos džiazo arenoje pažįstamas kaip veržlios grupės „Sheep Got Waxed“ narys.

Festivalyje „Aura 26“ – architektūros ir šokio dialogai

Pernai jubiliejiniame tarptautiniame šokio festivalyje „Aura 25“ startavęs projektas „4x4“ susilaukė išskirtinio žiūrovų dėmesio ir įvertinimo. Ekskursantai ne tik stebėjo keturis šokio pasirodymus keturiose skirtingose senamiesčio erdvėse, bet ir patrauklia forma papildė žinias apie Kauno senamiesčio architektūrą, mat į pasirodymams skirtas erdves juos lydėjo žinių ir iškalbos nestokojantis gidas.

Antverpene atidarytas Z. Hadid pomirtinis šedevras (2)

Kartais atrodo, kad gyvename meno dekadanso laikais, kai nieko reikšmingo ir nieko prasmingo nesukuriama. Ne! Rugsėjo 22 dieną Antverpene, Belgijoje, antrame pagal dydį Europos uoste atidarytas architektūros meno šedevras – neseniai mirusios Irano kilmės britų architektės Zahos Hadid (1950-2016) statinys – Antverpeno jūrų uosto direkcijos pastatas.

Operos primadona I. Milkevičiūtė surengė šventinį koncertą (4)

Antradienio vakarą LRT studijoje skambėjo operos primadonos Irenos Milkevičiūtės balsas. Moteris būriui susirinkusiųjų padovanojo išskirtinės muzikos vakarą.

Raudonojo Kryžiaus ligoninėje bus rodoma dar nematyta „Eglės žalčių karalienės“ interpretacija (8)

Rugsėjo 29-30 dienomis bus pristatyta bendra Lietuvos nacionalinio dramos teatro ir OKT / Vilniaus miesto teatro premjera apie pabėgėlius – „Eglė žalčių karalienė“. Režisieriaus Oskaro Koršunovo spektaklis-akcija vyks netradicinėje erdvėje – Raudonojo Kryžiaus ligoninėje, vienu metu keliose jos erdvėse.
OKT teatras

ŽUDIKAS MANYJE premjera!
2016 rugsėjo 29 d. 19.00 val.

ŽUDIKAS MANYJE premjera!
2016 rugsėjo 30 d. 19.00 val.
Jau šią savaitę – rugsėjo 29, 30 dienomis Raudonojo Kryžiaus ligoninėje bus pristatytas naujausias Oskaro Koršunovo spektaklis „Eglė žalčių karalienė“, kurio pagrindą sudaro interneto portaluose užfiksuoti negailestingi komentarai. Spektaklį-akciją bendradarbiaudami kuria Lietuvos nacionalinis dramos teatras ir OKT / Vilniaus miesto teatras.
Spektaklis, paremtas žiauriais interneto komentarais: „Eglė žalčių karalienė“
2016 rugsėjo 28 d.