NL/dance/LT - taip Menų spaustuvė (MS) pavadino jungtinį keturių šiuolaikinio šokio spektaklių vakarą, kuris spalio 3 d. pristatys sostinės publikai keturių Lietuvos ir Nyderlandų institucijų bendradarbiavimą, keturis skirtingus šokio projektus.
Menų spaustuvė
© Organizatorių archyvas

Tai bene pirmas kartas Lietuvos šokio istorijoje, kai vyko realūs lygiaverčių mainų tarp Lietuvos ir užsienio šiuolaikinį šokį prodiusuojančių institucijų projektai: Lietuvos choreografai kūrė olandams, olandai – lietuviams. Tokiu būdu skirtingos kilmės ir tautybių, skirtingų kūrybinių principų, meninės pasaulėjautos ir mentaliteto šokio žmonės tiesiogiai dalijosi patirtimi, sumanymais ir išbandė galimybę kurti bei dirbti kartu.

Šiuose panašiu laiku vykusiuose šokio mainų projektuose dalyvavo Vilniuje įsikūrusi Menų spaustuvė, klaipėdiečių organizacija „Žuvies akis“ ir „Auros“ šokio teatras iš Kauno. Visos trys lietuvių institucijos bendradarbiavo su Hagoje (Nyderlandai) veikiančiu Korzo scenos menų centru, šio centro globojamais choreografais bei šokėjais.

Rugsėjo 25-26 dienomis šių keturių spektaklių premjeros įvyks bendrame jungtiniame vakare Korzo teatre Hagoje, Olandijoje.

Pirmieji Lietuvoje šią programą išvys Kauno žiūrovai tarptautiniame šokio festivalyje „Aura“ rugsėjo 29 dieną Girstučio centre, vėliau projektas bus pristatytas Klaipėdoje, šiuolaikinės muzikos festivalyje „Permainų muzika“ (spalio 1 d. Klaipėdos koncertų salėje).

Spalio 3-iosios vakarą Menų spaustuvėje pradės lietuvių šiuolaikinio šokio kūrėjos Rūtos Butkus spektaklis „Pamestos akys“, kurį ji Korzo centre sukūrė su Hagoje reziduojančiais šokėjais Irena Misirlić ir Konradu Szymańskiu. Spektaklis kalba apie vidinius klaidžiojimus, kur žmogus kuria savo pasaulį, paneigdamas teisingumą, geranoriškumą ir pareigos jausmą. Tai ironiškas žvilgsnis į mūsų visų būtį ir kasdienybę. „Pamestos akys“ – bendras MS, Korzo centro ir „Žuvies akies“ darbas.

Antrąjį spektaklį „W(o)men“ sukūrė Korzo reziduojantys garsūs jaunos kartos šveicarų choreografai Jérôme’as Meyeris ir Isabelle Chaffaud. Repeticijos su iš keleto dešimčių pretendentų atsirinktomis lietuvių šokėjomis Agne Ramanauskaite, Kristina Markevičiūte ir Barbora Guželyte vasaros pabaigoje vyko Vilniuje, Menų spaustuvėje.

Jau 20 metų J.Meyer ir I.Chaffaud kartu, yra šokę didžiausiose šokio trupėse, tokiose kaip Ženevos Didysis Baleto Teatras ir Nyderlandų šokio teatras. Nuo 2002 jiedu dirba kaip nepriklausomi šokėjai daugiausiai su Korzo centru, taip pat su garsiausiomis olandų šokio trupėmis „Scapino Ballet“, „Dance Works Rotterdam“ ir „Introdans“. Savo darbuose choreografai jungia fiziškumą su skirtingais šokio stiliais.

Žinoma lietuvių šiuolaikinio šokio kūrėja Loreta Juodkaitė savo naujausią spektaklį-duetą „Miražas“ (bendras MS ir Korzo darbas) kūrė Hagoje su japonu šokėju ir choreografu Kenzo Kusuda. Šie du unikalūs atlikėjai yra visiškai skirtingos asmenybės. L.Juodkaitė – stipri, energija pulsuojanti šokėja, sukelianti emocinę įtampą. Tuo tarpu K. Kusuda – tikras rafinuoto šokio meistras, prikeliantis kūrybiškumu ir fantazija dvelkiantį vaizdinį. Šie kūrėjai perteikia istoriją apie gyvenimo teikiamas dovanas tiems, kurie jas pastebi.

Tuo tarpu Kauno šokio teatras „Aura“ su Korzo teatre reziduojančiu izraeliečiu choreografu Amos Ben-Tal pristatys trumpą šokio spektaklio „Nužudyti Viktorą“ dalį. Į šį projektą taip pat įsijungė kroatė šokėja Lana Coporda, studijuojanti Arnhemo ArtEZ šokio akademijoje. Choreografas nagrinėja paradoksą, kuomet tik sukurtos taisyklės duoda žmogui laisvę. Jei tai bandytume paaiškinti šokiu – improvizacija ir asmeninė kūryba per įvairius uždavinius ir choreografinius junginius. Amos Ben-Tal yra buvęs Nyderlandų šokio Teatro (NDT) šokėjas, jis taip pat kuria muziką ir yra roko grupės „Noblesse“ atlikėjas bei gitaristas.

Korzo (www.korzo.nl) – Hagos senamiestyje, buvusio kino teatro pastate įsikūręs scenos menų centras, kuris užsiima menų vadyba, produkcija ir pristatymu, skatina naujas šokio, muzikos ir teatro tendencijas. Įsikūręs 1984-aisiais kaip „skvoterių“ kino teatriukas, dabar Korzo turi atnaujintą teatro „juodąją dėžutę“, kurią užpildo vientisa, apgalvota programa. Korzo pelnytai vadinamas didžiausiu Nyderlandų šiuolaikinio šokio produkcijos centru ir kas dvejus metus rengia festivalį „CaDance“.

Korzo veikla koncentruojasi į šokio spektaklių kūrimą ir pristatymą, teatras dirba su jais nuo koncepcijos atsiradimo iki premjeros, organizuoja nacionalinę ir tarptautinę sklaidą. Šis centras neapsiriboja vienu ar kitu stiliumi, žanru ar tautybe, renkasi darbą su Nyderlanduose įsikūrusiais menininkais, kurių talentas, originalumas ir aistra kūrybai yra akivaizdūs. Politika, pagal kurią Korzo remia jaunų ir labiau patyrusių kūrėjų bendradarbiavimą, davė įkvepiančius rezultatus ir pagrindžia vieną esminių Korzo principų: solidarumą menininkų, kurie dalijasi resursais, žiniomis ir įkvėpia vieni kitus.

Beje, šio rezultatyvaus olandų-lietuvių šokio bendradarbiavimo proga olandų choreografai rugsėjo 28 dieną surengs intensyvius šokio technikos seminarus pagrindinėse šokio mokymo institucijose Vilniuje – nacionalinėje Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokykloje, Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ir Edukologijos universitete.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Purpurinis vakaras“ aidėjo netikėtais duetais ir lietumi (3)

Vladas Bagdonas ir Kristina Kazlauskaitė , Gediminas Storpirštis ir Raminta Naujanytė Bjelle,...

Devintasis teatro „Kitas kampas" sezonas kviečia improvizacijos pagalba keisti gyvenimą (1)

Šį rudenį devintąjį sezoną pradedantis vienintelis Lietuvoje profesionalus improvizacijos...

Bardų sostinėje Anykščiuose nusileido „Purpurinis vakaras" (2)

Vakar Anykščių Vyskupo skvere suskambę gitarų akordai paskelbė Nacionalinio bardų festivalio...

Dievo žodį turėtų girdėti visi – Lvove mišios yra laikomos ir gestų kalba (1)

Daugumai kurčiųjų ar silpnai girdinčiųjų pamaldos vyksta spengiančioje tyloje. Dvasininkas iš...

Aktorė N. Varnelytė: kadaise teko išprašyti draugę iš namų...

Profesionalus komedijos teatras „Domino“ pristato karščiausią rudens sezono naujieną –...

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (156)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (65)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien (3)

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (32)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1254)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (7)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (348)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (34)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos? (7)

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (22)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...