Guoda Jaruševičiūtė, šiais metais baigusi scenografijos specialybės bakalaurą Londono Universitete (University of London), Londono Nacionalinio teatro apdovanojimuose „Linbury Prize“ pateko tarp 12 geriausiai pasirodžiusių jaunųjų scenografų. „Linbury Prize“ yra vienintelis tokio tipo konkursas Didžiojoje Britanijoje, todėl jame dalyvauja dauguma scenografiją baigusių menininkų.
Guodos Jaruševičiūtės sukurtas kostiumo eskizas
© Asmeninio archyvo nuotr.

Tai pirmasis žingsnis jaunajam scenografui – konkurso metu ne tik susitikome su komisija, sudaryta iš garsiausių Didžiosios Britanijos režisierių bei scenografų, bet ir susipažinome su potencialiais partneriais“, – pasakoja Guoda.

V. Šekspyro pjesę „Audra“ Guoda interpretavo kaip abstraktų, nesuvaldomą juodos spalvos chaosą. Stiklinė kvadratinė sala, plūduriuojanti ant juodo skysčio baseino, ir sunkių metalinių kibirų, kabančių virš aktorių galvų, debesis yra pagrindiniai šios scenografijos elementai, kuriantys kontrastingas scenas.

Konkurso komisija šį darbą apibūdino posakiu „genialumas paprastume“.

Teisėjai taip pat įvertino stiprią ir vientisą koncepciją bei simboliką, kurios, pasak menininkų, šiuo metu trūksta Didžiosios Britanijos teatruose. Režisierius bei choreografus sužavėjo ir dinamiški bei ekspresyvūs Guodos kostiumų piešiniai.

Pasak jaunosios scenografės, konkursui sukurtas darbas susilaukė ne tik teigiamų įvertinimų, bet ir kritikos, kuri verčia menininką tobulėti. Perėjusi keturis skirtingus konkurso etapus – darbų atranką, interviu su scenografų komisija, pokalbį su būsimais režisieriais ir teatrų meno vadovais bei konkurso projekto pristatymą – Guoda užsitikrino scenografės, kuri žino, ką daro, vardą.

„Šiuo metu su konkurse sutiktu režisieriumi jau planuojame bendrus projektus ateičiai, taip pat laukia susitikimai su baleto ir šiuolaikinio šokio teatrais. Manau, laukia kūrybiškas laikotarpis. Be to, kiekvienas kūrinys bus vis kitoks – tikiu tuo, jog scenografas negali turėti savo stiliaus, nes tai kiekvieną spektaklį darytų panašų į kitus to pačio menininko darbus. Priešingai – kiekvienas kūrinys turėtų tapti atskiru, savarankišku pasauliu, kalbančiu unikalia menine kalba“ – teigia Guoda.

Guoda prisipažįsta, kad „Linbury Prize“ konkursas yra labiau skirtas tradicinei scenografijai. Tuo tarpu pati Guoda daugiau domisi performanso menu (Performance Arts) ir šiuolaikiniu eksperimentiniu teatru. Su šiomis teatro rūšimis Guoda susipažino mokydamasi Londone, nors teatras jai buvo artimas nuo mokyklos laikų. Besimokydama Kauno dailės gimnazijoje, Guoda žavėjosi Lietuvos teatro scena ir idėjų sėmėsi iš režisieriaus Gintaro Varno spektaklių bei modernaus šokio festivalių. Guoda pasakoja, jog meilę teatrui ir vaizduojamajam menui ji suderina būtent scenografijoje.

Nuo 1989 metų Didžiosios Britanijos Nacionalinio teatro apdovanojimas „Linbury Prize“ yra skiriamas talentingiausiems jauniesiems scenografijos menininkams. „Linbury Prize“ padėjo atrasti kūrybinį kelią daugiau nei 150 jaunų talentingų scenografų. Konkursas padeda jaunam kūrėjui įgyvendinti savo idėjas pačiu sudėtingiausiu karjeros metu – ką tik baigus universitetą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Devintasis teatro „Kitas kampas" sezonas kviečia improvizacijos pagalba keisti gyvenimą (1)

Šį rudenį devintąjį sezoną pradedantis vienintelis Lietuvoje profesionalus improvizacijos...

Bardų sostinėje Anykščiuose nusileido „Purpurinis vakaras" (2)

Vakar Anykščių Vyskupo skvere suskambę gitarų akordai paskelbė Nacionalinio bardų festivalio...

Dievo žodį turėtų girdėti visi – Lvove mišios yra laikomos ir gestų kalba (1)

Daugumai kurčiųjų ar silpnai girdinčiųjų pamaldos vyksta spengiančioje tyloje. Dvasininkas iš...

Aktorė N. Varnelytė: kadaise teko išprašyti draugę iš namų...

Profesionalus komedijos teatras „Domino“ pristato karščiausią rudens sezono naujieną –...

Buvusiame žiemgalių kariniame centre Tervetėje - tvirtovės šturmas

Latvijos Tervetės gyvenvietėje vyko didžiausia šalyje atkuriamosios istorijos šventė.

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (26)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (15)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (27)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (84)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1106)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (50)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...