Povilo Gaidžio režisuota premjera, dedikuota jau praėjusiai Tarptautinei teatro dienai, - su detektyvo, muilo operos, saloninės dramos elementais. Ir jubiliejiniu prieskoniu.

„Bankete“ vaidinantys aktoriai – Nelė Savičenko, Vida Kojelytė, Lina Krušnaitė, Alina Mikitavičiūtė, Valentinas Klimas, Kęstutis Macijauskas, Kazimieras Žvinklys – pirmosios Povilo Gaidžio aktorių laidos absolventai. Spektakliu buvo paminėtas jų kūrybinio darbo teatre 25-metis.

Ko gali tikėtis „Bankete“ apsilankęs žiūrovas? Jokių didelių akibrokštų. Režisūriškai tvarkingai sudėliotas spektaklis. Gal neprivers gailėtis dėl teatre praleisto vakaro... Tinkantis savaitgaliui. Tačiau, užvėrus teatro duris, lengvai pamirštamas.

Neilo Saimono (Neil Simon) pjesė, realizuota scenoje, neatrodė tokia gili, kokios galima būtų tikėtis. Žinoma, su pretenzija į lengvą moralą: susimąstykite, lengvai šeimas ardantys nedorėliai... Gal šiandien tai ir labai aktualu, tačiau spektaklyje ši tiesa praplevena kažkur virš a la subtilaus prancūziško interjero, įstringa tarp a la prabangių baldų apvalumų (dailininkas Sergejus Bocullo).

Neužgauna, nors daugelį turėtų paliesti asmeniškai. Juk kiek išsiskyrusių ir besiskiriančių... Tebepykstančių ir išaukštinančių savo skaudulius. Detaliai prisimenančių visas buvusio partnerio šunybes. Ir negailestingai iš atminties ištrynusių gražias akimirkas. Tačiau spektaklyje per daug baksnojama. Galbūt publika turi teisę nuspręsti pati?

„Bankete“ svarbiausi aktoriai, jų sugebėjimas jausti partnerį ir žaisti žavų teatrinį „pingpongą“. Ar tai pavyksta? Kartais. Nepaprastai žavus K.Macijausko Alberas Donė. Prajuokinantis salę savo nevėkšlišku elgesiu, tačiau keliantis nepaaiškinamą graudulį. V.Klimas savo Andrė Buvilį įpakavo į vienspalvį arogancijos apsiaustą. Tarsi tai būtų vienintelė įmanoma turtingo žmogaus charakterio savybė.

N.Savičenko Marietė Levjė – iki galo neišreikšta būtybė. Tik atsargūs personažo štrichai. Gaivalingos energijos į sceną įneša K.Žvinklio Klodas Pišonas. Tik pabaigoje spektaklio visai pamiršta, kad buvo gana smarkiai išgėręs... „Be skyrybos ženklų“ kalbanti Vida Kojelytė atskleidžia Ivonos Fušė metamorfozę. Iš strakaliojančios naivuolės virsta giliai praradimą išgyvenančia moterimi. Labiausiai nuvylė sekmadienį „Bankete“ Gabrielę Buonočeli vaidinusi Lina Krušnaitė. Egzaltuota, ausį rėžianti verksminga isterika ir sunkiai suvokiama personažo elgesio motyvacija.

Tačiau gal kitiems žiūrovams tokia esą vyro kone negyvai užmylėta ir palikta, kiek panaši į populiarių serialų herojes, primygtinai reikalaujanti nubraukti ašarą moteris atrodys visai priimtina?

Naujovė uostamiesčio teatre, seniai tapusi mada kituose Lietuvos teatruose, jau sukėlusi bufeto mėgėjų pasipiktinimą – dvi valandos spektaklio be pertraukos. Taigi teks žiūrovams išsiversti be kavos ir brendžio. Ir ryti seiles stebint, kaip aktoriai scenoje mėgaujasi šampanu...