Šis laikotarpis laikomas vienu nuogiausių mados istorijoje, o prasiveržęs moterų noras apsinuoginti neturi analogų. Paroda, atkeliavusi iš Rygos, Talino ir Vilniaus, yra papildyta naujais eksponatais, todėl bus įdomi net tiems, kurie yra ją matę.

A. Vasiljevas – plačiai žinomas mados istorikas, teatro dailininkas, kolekcininkas, parodų, projektų, kelių dokumentinių filmų apie mados kryptis ir pokyčius autorius, išleidęs ne vieną knygą. Šiauliečiams ir miesto svečiams menininkas jau pažįstamas iš Ch. Frenkelio viloje vykusių parodų „Secesijos mada“ ir „Karalienės Viktorijos laikų mada (1837-1901)“. Šį kartą mados istorikas į Šiaulių „Aušros“ muziejų grįžta papasakoti apie tarpukario Europos madą ir jos pokyčius.

A. Vasiljevas Ch. Frenkelio vilos lankytojams atveria duris į mados aspektu labai įdomų dviejų dešimtmečių laikotarpį, savyje sutalpinusį paprastumą ir įspūdingą puošnumą. Parodoje pristatoma 100 unikalių art deco stiliaus suknelių, sukurtų modeliuotojų, siuvėjų ir siuvinėtojų, dirbusių garsiuose Europos ir JAV madų namuose: „Worth“, „Chanel“, „Callot Soeurs“, „Jean Patou“, „Miss Glory Fashion“, „Oppenheim Collins“, „La Petite Jeannette“, „B. Altman & Co“. Suknelių kolekciją papildo prabangūs aksesuarai, smulkūs daiktai, gražinę gyvenimą ir džiuginę akį.

Art deco stiliaus terminas žinomas nuo 1925-ųjų. Jam pradžią davė tais metais Paryžiuje veikusi tarptautinė dekoratyviojo meno paroda. Pats stilius madoje įsivyravo po Pirmojo pasaulinio karo, kai daugybės vyrų žūtis karo laukuose iškreipė natūralų vyrų ir moterų kiekio santykį, o moterų tarpusavio konkurencijos įrankiu tapo apranga.

Trokšdamos atskleisti savo žavesį, moterys rengėsi vis drąsiau: nuogino rankas ir nugarą, rinkosi sukneles su neišryškintu juosmeniu, trumpino jų ilgį. Svarbiomis įvaizdžio detalėmis tapo ryškus makiažas ir spalvingi aksesuarai: mažos kepuraitės, brangakmeniai, bižuterijos blizgučiai, ilgi perlų vėriniai, šilkinės kojinės ir atvira avalynė. Pasiilgusios prabangos moterys sukneles dekoruodavo karoliukais, nėriniais, kutais, plunksnomis. Ch. Frenkelio vilos lankytojai turės galimybę iš arti įvertinti kruopštų tų laikų moterų darbą bei išradingumą puošiant drabužius smulkiomis detalėmis.

1925 m. suknelės vos siekė kelius, o įsisiūbavus šokiams, kuriuose orkestrai grojo regtaimus, fokstrotus, čarlstonus, pasidarė madingi lengvi šilkiniai apdarai, siuvinėti karoliukais pagal art deco dailininkų simetriškų formų, grakščiai plaukiančių linijų ir stilizuotų gėlių piešinius. Taip atrodančių moterų buvo neįmanoma nepastebėti šokių aikštelių prieblandoje.

Art deco lūžio momentas sutapo su 1929-aisiais Niujorko bankuose kilusia finansine krize. Šie įvykiai turėjo įtakos žmonių gyvenimo būdo pokyčiams, sumažėjo išlaidos, prabangios suknelės prarado susidomėjimą. Moterys vėl ėmė ryškinti savo talijas, drabužiai ilgėjo, spalvos patamsėjo. Pamažu art deco stilius kito ir kūrė naują, kuklesnį, įvaizdį.

Balandžio 7 – rugpjūčio 23 dienomis Šiaulių „Aušros“ muziejaus Chaimo Frenkelio viloje veiks XX a. tarpukario Europos madą ir jos pokyčius pristatanti paroda „Art deco mada (1918-1939)“ iš mados istoriko Aleksandro Vasiljevo (Paryžius-Maskva-Vilnius) kolekcijos.