Kitokia pasaulio pabaigos istorija aktorei Kirsten Dunst šiemet Kanuose atnešė garbingą geriausios aktorės titulą, o „Scanoramoje“ apsilankę lietuviai jau spėjo skirti daug gražių žodžių savitam, estetinio grožio pilnam filmui.

Pasak Europos šalių kino forumo vadovės Gražinos Arlickaitės, dviejų seserų, kurias įkūnija K.Dunst ir Charlotte Gainsbourg, santykiai Melancholijos grėsmės akivaizdoje buvo sutikti itin šiltai.

„Publika puikiai sutiko „Melancholiją“. Buvo labai daug žiūrovų, jų nuomonės labai skirtingos, bet kino juosta sukėlė diskusijas. Reakcija puiki ir labai graži, žmonės apie daug ką susimąstė“, – pranešime spaudai įspūdžiais dalijosi „Scanoramos“ vadovė.

Jos teigimu, pažįstantiems L.von Triero braižą gerai matyti, kad „Melancholija“ – jam būdingas filmas.

„Pažįstant Larso von Tiero biografiją šis filmas nėra keistas, nelauktas, netikėtas ar nesuprantamas. Galbūt jo asketizmas išskiria jį iš kitos šio režisieriaus kūrybos. Jis čia turi prasmę. Apskritai kone visuose L.von Triero kūriniuose ir filmuose yra apžvelgiama ta pati, jo mėgstama tema – abejonės dėl prasmės, abejonės dėl gyvenimo tikslų, žmogaus egzistenciniai klausimai. Tai šio režisieriaus temos. Jos gvildenamos ir „Melancholijoje“, kur svarstoma, kaip žmogus nugyvena tą jam skirtą atkarpėlę, vadinamą gyvenimu. Pasaulis gali pasibaigti kiekvieną akimirką“, – apie juostą pasakojo G.Arlickaitė.

Lietuviai gilių jausmų nepabūgo

„Melancholija“ sutraukė pilnutėles sales ir daugybė norinčių kino juostos dar pamatyti nespėjo. Šis pasakojimas be laimingos pabaigos, tačiau G.Arlickaitės teigimu, Lietuvos žiūrovai supranta tokius filmus. „Aš geros nuomonės apie mūsų žiūrovą. Žmonės nėra išlepę – mūsų gyvenimas nėra labai lengvas, tad žmogus nebijo kontakto su sudėtingesne, gilesne medžiaga. Nemanau, kad žmonės to bijo. Salės buvo pilnos, žmonės skubėjo į tą filmą“, – sakė „Scanoramos“ vadovė.

Jos nuomone, „Melancholijoje“ negalima išskirti vieno gero dalyko. „Pabrėžti galiu viską, visą filmą – jo esmę, prasmę ir estetiką, kalbą, jo mintis, tai, kaip žmonės gali skirtingai perskaityti meninį tekstą. „Melancholija“ – harmoningai sukurtas kūrinys, jame nėra „solo“ partijų ir to nereikia“, – komplimentų negailėjo G.Arlickaitė. Anot kino žinovės, L.von Trieras yra svarbi figūra ne tik „Scanoramai“ bet ir Europos kinui. „Jis yra ta provokatyvioji Europos kino versmė“, – sakė ji.

„Melancholijoje“ be Kanuose įvertintos K.Dunst ir Ch.Gainsbourg, pasirodo ir daugiau kino pasaulio žvaigždžių – Kieferis Sutherlandas, Charlotte Rampling, Johnas Hurtas bei švedų kino pažibos Alexanderir ir Stellanas Skarsgardai.

Filmo anonsas:

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją