„Scanoramoje“ filmo apie grupę „Antis“ premjera

 (5)
„Tuo metu Lietuva priminė įsimylėjusį žmogų“, – kalbėdamas apie įvykius mūsų šalyje devintojo dešimtmečio pabaigoje sako profesorius, filosofas ir kultūros kritikas Leonidas Donskis, naujojo kino filmo „Kaip mes žaidėme revoliuciją“ pasakotojas. Likimo užgaida vienas pagrindinių vaidmenų šiuose įvykiuose teko roko grupei „Antis“ ir jos lyderiui Algirdui Kaušpėdui.
„Kaip mes žaidėme revoliuciją“
„Kaip mes žaidėme revoliuciją“
© Organizatorių archyvo nuotr.

Europos šalių kino forumas „Scanorama“, grupė „Antis“ ir kūrybinė filmo komanda kino ir muzikos gerbėjus kviečia į neeilinę premjerą – šį sekmadienį, lapkričio 13 dieną, 19.15 val. Vilniaus kino centre „Forum Cinemas Vingis“ įvyks režisierės Giedrės Žickytės dokumentinio kino filmo „Kaip mes žaidėme revoliuciją“ premjera. Pagrindiniai šios juostos veikėjai – „Anties“ muzikantai „perestroikos“ ir Sąjūdžio reiškinių kontekste.

Filmas pasakoja apie pokštą, prasidėjusį 1984 metais gilioje sovietinėje stagnacijoje, kai Lietuvoje dar nebuvo atgimimo ženklų, o naujametinio jaunųjų architektų karnavalo metu Kaune juokais susikūrė roko grupė „Antis“. Cirką primenantis įspūdingas grimas ir rekvizitai, stilizuoti pasirodymai, kandūs ir aštrūs tekstai kūrė agresyvią sovietinio gyvenimo karikatūrą. Greitai ir, ko gero, net patiems grupės nariams netikėtai „Antis“ tapo ryškiausia Dainuojančios Revoliucijos vėliavneše ir masiniu reiškiniu, į savo sūkurį įtraukusiu tūkstančius pasekėjų.

Tai – istorija apie mažą šalį, ypatingą jos laikotarpį ir žmones, kurie, nepaisant pavojaus, iškovojo savo Nepriklausomybę su šypsena veide ir daina lūpose. „Prieš 20 metų įvykusios Dainuojančios Revoliucijos euforija ir svaigulys giliai įsirėžė mano atmintyje, panašiai kaip prisiminimai apie pirmąją meilę“, – sakė filmo režisierė Giedrė Žickytė.

Filme panaudoti unikalūs, niekur nematyti kadrai iš asmeninių archyvų, taip pat galima išvysti muzikinių intarpų iš roko maršų, skandalingo ir nepamirštamo „Anties“ pasirodymo Sovietų Sąjungos centrinės televizijos tiesioginiame eteryje, kitų grupės koncertų, išgirsti šių įvykių liudininkų komentarus.

Michailo Gorbačiovo laikais „Antis“ viena pirmųjų suvokė, kad atėjo laikmetis, kai karnavalas gali sugriauti imperiją, ir tuo pasinaudojo griaudama ją jos pačios rankomis. „Tai buvo glamroko laikai. Mūsų ekstravagantiškam įvaizdžiui įtakos turėjo vakarietiškos tradicijos kartu su lietuviško teatro aktualumu ir sovietine šizofrenija", – grupės ištakas prisimena Algirdas Kaušpėdas.

„Kaip mes žaidėme revoliuciją“ yra antrasis filmas, kuriame „Antis“ suvaidina pagrindinį vaidmenį. 1986 metais su šia grupe buvo nufilmuotas kultinis režisieriaus Artūro Pozniakovo ir dailininko Galiaus Kličiaus darbas „Kažkas atsitiko“, padėjęs pamatus naujai ir savitai lietuviškai muzikos kultūrai. Šio filmo akimirkų taip pat galima išvysti naujoje Giedrės Žickytės dokumentinėje juostoje.

Be sekmadienį rengiamos premjeros įvyks dar du filmo „Kaip mes žaidėme revoliuciją“ seansai „Scanoramoje“ – lapkričio 18 dieną kino centre „Forum Cinemas Kaune“ ir lapkričio 20 dieną sostinės kino teatre „Pasaka“.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Kino klubas

Dokumentinio filmo „Apie žmones, žvėris ir daiktus“ kūrėjai už paramą atsidėkos barsuko iškamša

Kino režisierė Aistė Žegulytė kartu su kūrybine komanda minios finansavimo platformoje „Indiegogo“ renka lėšas savo naujam ilgo metro dokumentiniam filmui apie taksidermijos (iškamšų darymo) meną.Filmo „Apie žmones, žvėris ir daiktus“ kūrėjai rėmėjams atsidėkos simboliškomis dovanomis, tarp kurių ir tituluoto taksidermijos meistro bei vieno iš filmo herojų Kęstučio Bybarto kurta barsuko iškamša.

Trilerio „Mirties namai“ režisierius – žmogus, atsisakęs „Marvel“ milijonų

Rugpjūčio 26 dieną Lietuvos kino teatrai pakvies į „Mirties namus“. Tai kraują stingdantis trileris, kuris pasakos apie tai, kaip lengvų pinigų troškimą keičia siaubas ir desperatiškas noras išgyventi. Juostą režisuoti ėmėsi iš Urugvajaus kilęs Fede Alvarezas, kuris siaubo filmų gerbėjų pagarbą užsitarnavo sukūręs juostą „Piktieji numirėliai“. Nors ji uždirbo šimtus milijonų, režisierius atsisakė komiksų kūrėjų „Marvel“ kvietimo dirbti drauge pasiūlymo ir ėmėsi gerokai mažesnio biudžeto filmo „Mirties namai“.

Kaunietės rinkosi į kino ir grožio vakarą, persmelktą pokalbiais apie meilę bei amžiną jaunystę (8)

Antradienio vakarą Raudondvario dvaro oranžerijoje vyko išskirtinis grožio vakaras. Žinomos kaunietės rinkosi į Prancūzijos kosmetikos kompanijos „L'Occitane“, šįmet mininčios 40 metų jubiliejų, premjeros vakarą „Dieviškas prisilietimas“.

Trilerio „Sekluma“ recenzija: tai gali būti Holivudo išsigelbėjimas (3)

Trileriai, kuriuose pagrindiniai veikėjai gali pasikliauti tik savo protu, gali būti Holivudo išsigelbėjimas. Vis mažiau originalių projektų kurianti industrija pastaruoju metu šią klaidą bando ištaisyti gamindama santykinai nedidelį biudžetą turinčius filmus, kurių kokybė ir žiūrimumas priklauso tik nuo scenarijaus stiprumo, ir tęsinių eroje tai yra tarytum gelbėjimosi ratas.

Dėl nesutarimų su T. Cruise'u sustabdyti 6-osios „Neįmanomos misijos“ dalies filmavimai (2)

Veiksmo filmų „Neįmanoma misija“ (Mission: Impossible) serijos – viena iš pelningiausių franšizių, tačiau, panašu, kad finansiniai rodikliai sėkmės kuriant naujas dalis negarantuoja. Skelbiama, kad juostos gerbėjams naujausios – šeštosios dalies – teks palaukti. Taip nutiko dėl kūrėjų ir aktoriaus Tomo Cruise‘o konflikto, kilusio dėl pinigų, skelbia gamespot.com.