Namų kinas: racionali moteriška meilė DVD filmuose „Maištingoji Džeinė“ ir „Žiaurus gailestingumas”

Abu šie filmai pastatyti pagal tikrus faktus, abu jie apie realiai egzistavusius asmenis. Abiejų pagrindiniai personažai – garsios moterys, išgyvenusios šlovę, sėkmę, bet drauge ir sunkius išmėginimus. Jų fone abiejų filmų herojės pademonstravo moterims būdingą racionalią meilę.
Kadras iš filmo „Žiaurus gailestingumas“
Tokią, kuria siekiama kuo geresnio likimo artimam žmogui, net jei save tektų ir pamiršti.

Pirmojoje istorijoje toks pasirinkimas tiesiog liūdnas, antrojoje jis baigiasi tragiškomis pasekmėmis. Nenuostabu, kad pagrindines herojes įkūnijo žinomos aktorės: Anne Hathaway ir Julianne Moore.

„Maištingoji Džeinė“

Komedijoje „Ir velnias dėvi „Prada“ išgarsėjusi aktorė Anne Hathaway kviečia mus į Viktorijos epochos Angliją. 1795-ieji. Daugiavaikė šventiko Ostino (akt. James Cromvellis) šeima stengiasi kuo greičiau ištekinti dukras Kasandrą (akt. Anna Maxwell Martin) ir Džeinę (akt. Anne Hathaway). Pirmajai gana greit surandamas vyras, o maištingoji Džeinė nenori tekėti už jai į vyrus parinkto vietinio aristokrato ir laukia tikros tyros meilės, laisvalaikiu apie tai rašydama savo pirmąją knygą. Meilė ateina, kai Džeinė susipažįsta su jaunu airiu Tomu Lefrojumi.

Kadras iš filmo „Maištingoji Džeinė“

Tomas yra neturtingas teisės studentas iš Londono, kuris iš pradžių panašus į eilinį sostinės snobą. Jis įžūlus, mėgstantis įvairiausius nuotykius, pvz., boksą smuklėse. Greitai Džeinė pastebi, jog už išorinių Tomo kaprizų slypi jai gimininga maištaujanti siela ir griežtoms normoms nepasiduodantis protas. Džeinė ir Tomas puiki pora. Juo labiau, kad Tomą vaidina visų žiūrovių širdžių ėdikas – gražuoliukas škotų aktorius James McAvoy („Atpirkimas“).

Atrodytų, laiminga pabaiga ne už kalnų. Deja... Filmas pasakoja apie tipišką Anglijos visuomenę 1800-aisiais metais, kurioje buvo labai ryškus klasių susiskirstymas. Šioje epochoje moterys turėjo aiškiai apibrėžtą vietą, ir jų pareiga buvo atiduoti save suplanuotam materialiai aprūpintam vyrui ir tapti pareiginga žmona bei motina. Aišku, už pasipriešinimą nusistovėjusiai moralei niekas nesiruošė sudeginti ant laužo Džeinės ir Tomo, tačiau tokios moterys kaip Džeinė tuo metu neturėjo jokių galimybių uždirbti pinigus ir išlaikyti savo šeimą.

Vienintele išeitimi buvo santuoka su turtingu vyru. Ta problema buvo ypač svarbi kaip tik daugiavaikėms šeimoms. Tėvai negalėjo garantuoti jos aprūpinimo ir prabėgus romantinei filmo įžangai, ji užduoda mylimajam Tomui klausimą: „kaip tu pragyvensi, dirbdamas pasirinktą darbą, atsisakęs nekenčiamo dėdės palikimo ir turėdamas tiek daug įsipareigojimų?“

Tomas karštakošiškai žada, jog viskas bus gerai. Džeinė žino, jog priimdama Tomo kvietimą, ji neigiamai paveiks mylimo žmogaus gyvenimą. Pirmas jos pasirinkimas buvo tuomet, kai ji atsisakė nemylimo jaunikio ir atvirai pasirinko Tomo meilę. Šis pasirinkimas buvo sunkus, tačiau žymiai sudėtingesnis yra antrasis, kuomet Džeinė mintyse modeliuoja savo būsimos šeimos perspektyvas.

Tokie pasirinkimai subrandino Džeinę Ostin – garsią anglų meilės romanų autorę, su kurios kūryba mes esame neblogai susipažinę (Lietuvoje buvo populiari jos romano „Išdidumas ir prietarai“ ekranizacija), bet apie jos gyvenimą faktų išlikę nedaug. Filmas remiasi žinoma istorija apie Džeinės Ostin oficialių vedybų žlugimą ir vos keliais jos laiškais, išlikusiais iki mūsų dienų. Tuo įdomiau pasinerti į režisieriaus Juliano Jarroldo versiją, kurioje gražiai atkurti ne tik Anglijos aristokratų dvarai, baliai, bet ir žmonių papročiai.

Filmo treileris:

„Žiaurus gailestingumas”

Kadras iš filmo „Žiaurus gailestingumas“

Šis filmas taip pat kalba apie aukštuomenės papročius ir „sėkmingą“ santuoką. Jo dėmesio centre amerikiečių kino žvaigždė Julianne Moore, pasakojanti dar vieną moters pasiaukojimo istoriją. Tik jau XX-ajame amžiuje. Julianne Moore vaidina tikrai egzistavusią jauną ir gražią amerikietę Barbara Deili, kuri ištekėjo už turtingo anglų kilmės verslininko Brukso Beiklendo ir pateko į aukščiausių socialinių klasių elitą. Su savo vyru ir sūnumi Toniu ji gyveno prašmatnų, bohemišką gyvenimą, bendravo su žinomais menininkais, verslininkais, kol vieną dieną buvo rasta žiauriai nužudyta savo name.

Filmas remiasi šiurpia istorija, kuri 1972-ais metais sukrėtė visuomenę abejose Atlanto pusėse ir buvo išsamiai aprašyta žinomiausiuose laikraščiuose. Ši istorija pakankamai garsi, tad filmo autoriai puikiai suprato, kad visos istorijos paslaptys publikai bus žinomos. Todėl filmo esmė – ne priblokšti kriminaline kronika, bet parodyti terpę, kurioje ši tragedija subrendo.

Panardindami mus į užburiančio europietiško dekadanso stilių, tą jie daro labai meistriškai ir patraukliai. Režisierius Tomas Kalinas sukuria kažką panašaus į A.Mingelos „Talentingąjį Misterį Riplį“. Tomas Kalinas turi analitiko talentą, mėgsta nagrinėti psichologines nusikaltimų priežastis. Paėmęs knygą, aprašiusią Barbaros Deili istoriją, jis sukūrė keisto stiliaus reginį su juodojo humoro potekste ir europietiško trasho elementais. Filme matome Barbaros istoriją nuo jos sūnaus gimimo 1946-aisiais metais iki tragiškos žūties 1972-aisiais.

Joje derinasi smagus turtuolių gyvenimas su incestu, homoseksualizmu, narkotikų vartojimu, grupiniu seksu…Labiau intriguojančios reklamos filmui nesugalvosi. Įdomiausia, kad šiuo atveju viskas tikra. Ne veltui sakoma, kad tiesa būna šiurpesnė nei išgalvotos istorijos.

Kritikai, teigiamai įvertinę šį filmą 2007-ųjų Kanų festivalyje, pabrėžė, kad jis primena žymaus dramaturgo Tennessee Williams`o dvasią. Aktorė Julianne Moore nusipelnė pagarbos, atlikdama fiziškai sunkų vaidmenį. Ji rodo savo heroję nuo jaunystės iki vėlyvo amžiaus, keliauja su mumis erdvėje ir laike.

Jai puikiai padeda jos sūnų Tonį suvaidinęs jaunas britas Eddie Redmayne`as. Jis sugeba būti patrauklus merginoms, tuo pačiu sugerdamas visas jį supančio pasaulio klaidas ir pamažu grimztantis į pateisinamą beprotybę. Įdomu, kad Tonį vaikystėje suvaidino penkiolikmetis anglas Barney Clarkas, mums pažįstamas kaip Oliveris Tvistas Romano Polanskio filme.

Filmo treileris:

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Kino klubas

Specialiai „Liepsnojančiam horizontui“ pastatyta naftos platforma - didžiausia visų laikų filmavimo aikštelė

Meksikos įlankoje pastatyta naftos platforma, pavadinta „Deepwater Horizon“, visame pasaulyje išgarsėjo po to, kai 2010 m. joje nugriaudėjo sprogimas ir iš pažeistų vamzdžių į jūrą ėmė lietis nafta. Šis incidentas, per kurį žuvo 11 žmonių, tapo viena didžiausių ekologinių katastrofų žmonijos istorijoje. Jos metu kompanija „British Petroleum” drauge su baudomis už žalą gamtai prarado net 42 milijardus JAV dolerių.

K. Vildžiūnas pristatė „Senekos dieną“: tai mano filmas, bet ne apie mane (1)

Pirmą kartą šalies istorijoje žiūrovams pristatomas filmas, prie kurio kūrimo prisidėjo prodiuseriai iš Latvijos ir Estijos. Bendras Baltijos šalių kino žmonių darbas – sena idėja, kurią filmo prodiuserei Uljanai Kim po filmo “Aš esi tu” premjeros Kanų kino festivalyje pasiūlė kino prodiuseris, Europos arthouse kino tėvu vadinamas Karlas Baumgartneris-Baumi.

C. Prattas apie itin laukiamą šių metų filmą „Pakeleiviai“: tai vienas geriausių mano skaitytų scenarijų (1)

Vienas laukiamiausių šių metų filmų „Pakeleiviai“ (angl. „Passengers“) po truputį spėja užkariauti žiūrovų simpatijas. Ir nesvarbu, kad žmonės tik dabar pamatė pirmąjį juostos anonsą – jis jau ilgą laiką buvo įvardijamas itin laukiamu projektu.

„Bridžitos Džouns kūdikis“ recenzija: viskas yra paprastai nuoširdu (9)

Bridžita Džouns yra viena tų veikėjų, kuri įstrigo mūsų atmintyje, nesvarbu, kurios kartos kino žiūrovai bebūtume. Šilta ir juokinga istorija žavėjo prieš 15 metų ne tik kino žiūrovus, bet ir knygų skaitytojus. Ar skaitytojas. Nesvarbu. Bet kuriuo atveju, istorija buvo be galo juokinga ir pasakojo apie moterį, kurį yra lyg mes. Būtent to trūko tuo metu fantastika persmelktame kine. Lygiai taip pat, po 15 metų visas ciklas apsivertė, kinuose vėl dominuoja fantastika. Ir vėl į ekranus ir vėl žengia nerangi senmergė, nuolat stresuojanti dėl svorio, bene kasdien pakliūnanti į nestandartines situacijas ir negalinti išsirinkti iš dviejų žavingų vyrų.

N-16 animacinės komedijos „Dešrelių balius“ recenzija: rezultatas absoliučiai nuostabus (10)

Kai kurie kultūriniai stereotipai, kad ir kiek įrodymų būtų prieš juos, niekaip neišnyksta. Žurnalistai vis dar būna nustebę, kad egzistuoja moterys komikės, tarytum lytis būtų susijusi su gebėjimu juokauti; daug kam vis dar keista, kad kokiame nors filme geriausius draugus vaidinę aktoriai tikrame gyvenime negali vienas kito pakęsti, net jeigu jų darbas ir yra profesionaliai apsimetinėti.