Tyrimas parodė, kad moterys sudaro 18 proc. visų režisierių, vykdomųjų prodiuserių, operatorių, scenarijų autorių ir montažo režisierių, praneša BBC.

Taip pat paaiškėjo, kad moterys dažniau dirba su dokumentiniais, draminiais ir animaciniais filmais.

Centras tokį kino pramonės tyrimą atlieka jau daugiau kaip dešimtmetį.

Moterų prodiuserių skaičius išliko stabilus ir pastaruosius dvejus metus siekė 25 proc., o moterų scenarisčių padaugėjo iki 15 proc., kai 2006 metais šis skaičius siekė 10 proc.

Moterų montažo režisierių skaičius 1998–2012 metais išliko gana stabilus ir svyravo tarp 20–21 proc.

Operatorių skaičius svyravo tarp 2–4 proc., nors 2012 metų skaičiai buvo mažesnėje skalės pusėje.

Šiemet į trumpąjį nominuotųjų „Oskarams“ sąrašą nepateko nė viena režisierė moteris, o filmas „Taikinys Nr. 1“ yra vienintelis, besivaržantis dėl geriausio filmo apdovanojimo, kurį režisavo moteris – „Oskaro“ laureatė Kathryn Bigelow.

Kitas Sundance`o instituto ir organizacijos „Moterys kine“ atliktas tyrimas parodė, kad moterims geriau sekasi nepriklausomų filmų srityje.

Tyrėjams įvertinus per pastarąjį dešimtmetį „Sundance“ kino festivalyje parodytus filmus, paaiškėjo, kad iš 11 tūkst. kino kūrėjų 29,8 proc. sudarė moterys.

Dokumentinius filmus kuria daugiau moterų nei vaidybinius, bet tyrimo vadovė Stacy Smith pastebi, kad „kai atsiranda komercija, dingsta moterys“.

„Moterų kine“ prezidentė Cathy Schulman pridūrė: „Šie duomenys rodo, kad nepriklausomame kine kino kūrėjos moterys reprezentuojamos geriau nei Holivude, tačiau tai taip pat rodo, kad dar reikia daug nuveikti, kad moterys šioje srityje pasiektų vienodas sąlygas.“

Tyrimas taip pat parodė, kad moterų režisuojamuose filmuose už kameros dirba daugiau moterų nei tuose, kuriuos kuria vyrai.

Praėjusių metų Kanų kino festivalio rengėjai sulaukė kritikos, kai visos 22 pagrindiniam prizui – „Auksinei palmės šakelei“ – nominuotos juostos buvo sukurtos vyrų.