Liūdnų filmų magija – kodėl mėgstame žiūrėti širdį draskančias kino juostas?

Ar kada nors susimąstėte, kodėl žmonės mėgsta liūdnus filmus, nesvarbu, kokie jie verksmingi bebūtų ir kaip smarkiai jie plėšytų širdį? Studentas iš Pietų Korėjos panoro tai išsiaiškinti.
Kadras iš filmo "Titanikas"

Studentas iš Pietų Korėjos Ahn Dohyun laisvu nuo mokslų krimtimo metu mėgdavo žiūrėti liūdnus filmus apie tragišką meilę. Nors šie jį liūdindavo ir kartais priversdavo ašaroti, mėgstamiausius iš jų vaikinas žiūrėdavo vėl ir vėl.

„Šie filmai – tokie liūdni ir „griebiantys už širdies“, tačiau juos žiūrėti labai malonu“, – sakė studenas, nusprendęs išsiaiškinti „liūdnų filmų žiūrėjimo teikiamo malonumo paradoksą“, rašo msn.com.

Tam, kad išsiaiškintų, kodėl liūdni filmai taip domina žiūrovus, Pietų Korėjos Sungkyunkwan universiteto sąveikos mokslų departamento studentas A. Dohyun paprašė 165 amerikiečių studentų pažiūrėti filmą „Angel Baby“ – meilės istoriją tarp dviejų šizofrenija sergančiųjų žmonių Harry ir Kate. Filmo eigoje Kate tampa nėščia, tačiau begimdydama miršta, palikdama Harry vieną su jų naujagimiu.

Kai tyrimo dalyviai pasižiūrėjo minėtą filmą, A. Dohyun su kolegomis jų paklausė, kaip šis privertė juos pasijusti ir, svarbiausia, kurio iš dviejų pagrindinių filmo herojų – Harry ar Kate – istorija juos privertė graudintis labiau.

Ahn Dohyun išsiaiškino, kad liūdesys atskleidžia studentų realybės vertinimą ir kad liūdnas filmas gali keisti jų pasaulėžiūrą. Žmonės su malonumu renkasi liūdnus filmus, kad šie jiems padėtų suvokti supantį pasaulį.

„Žvelgiant paviršutiniškai, tai paradoksalu ir prieštarauja mūsų intuicijai. Rodos, sveikas protas sako, jog žmonės jaučiasi liūdnai, mat tragiška filmo istorija jiems atrodo reali. Vis dėlto, viskas yra atvirkščiai, žmonės suvokia pasaulį, nes jaučia liūdesį“, – esminį niuansą aiškina A. Dohyun, kurio tyrimas neseniai buvo aprašytas ir atspausdintas „Journal of Media Psychology: Theories, Methods and Applications“ žurnale.

Emocijos, tarp jų ir liūdesys, padeda žmonėms surinkti ir apdoroti informaciją. Liūdnų filmų, kaip priemonės suprasti pasaulį, pasirinkimas A. Dohyun pasirodė įdomus todėl, kad filmų tragedijos koncentravosi ties meile ir švelnumu, o ne ties kerštu ir pagieža. Jo tvirtinimu, žmonės, žiūrėdami liūdnus filmus, pastebi subtilias jų detales, vertina filmą kaip labiau realistišką, ir taip kinta jų pasaulėvoka.

„Trumpai tariant, mėgavimasis gali būti skirstomas į du tipus. Pirmasis tipas – nukreiptas į save, antras – nukreiptas į kitus. Mėgavimasis liūnais filmais priklauso antrai mėgavimosi rūšiai, varomo altruistinės motyvacijos. Pažiūrėję liūdną filmą, žmonės turi daugiau užuojautos kitiems, tampa supratingesni“, – kalbėjo tyrėjas.

Nors dauguma tyrimo dalyvių buvo moteriškos lyties, A. Dohyun nelinkęs manyti, kad tyrimo, atlikto su vyriškos lyties asmenimis, rezultatai reikšmingai skirtųsi. Jo įsitikinimu, mėgavimasis liūnais filmais yra aukštesnio lygio mąstymo ženklas.

„Nors moteriškos ir vyriškos lyties atstovams būdingos skirtingos empatijos tendencijos, jos variacijos negali peržengti bendro bruožo – buvimo žmogumi. Dauguma žmonių turi emocinių patirčių, įskaitant liūdesį ir užuojautą“, – konstatavo tyrėjas.

www.lrt.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Kino klubas

Režisierė S. Coppola paaiškino, kodėl prašė aktorės K. Dunst sulieknėti

Kino režisierė Sofia Coppola paaiškino, kodėl prašė aktorės Kirsten Dunst sulieknėti prieš kuriant filmą „The Beguiled“.

„Karibų piratai: Salazaro kerštas“ recenzija: sukelia nostalgijos jausmą ir pristato kvapą gniaužantį Džeko Sperou nuotykį (11)

Praėjus šešiems metams nuo nykios, nuobodžios ir tūkstančius „Karibų piratų“ filmų frančizės gerbėjų nuvylusios ketvirtos dalies, studija „Walt Disney“ ir prodiuseris Jerry‘is Bruckheimeris po ilgų svarstymų ryžosi dar vienam, pasak jų paskutiniam pasiplaukiojimui po bekraščius vandenynus kartu su jau legenda tapusiu kapitonu Džeku Sperou.

T. Vidmantas kuria naują komediją: apie kaimiečius, didelius pinigus, gyvenimo pokyčius ir laimės paieškas (9)

Režisierius Tadas Vidmantas šiuo metu intensyviai dirba prie naujo projekto. Vilniuje filmuojamas trečiasis T. Vidmanto režisuotas pilno metro filmas – komedija apie netikėtai pralobusius kaimo gyventojus.

Kanų dienoraščiai: nepažįstamasis sujaukia utopinę kasdienybę dviejuose filmuose su C. Farrellu ir N. Kidman

Euripido tragedijoje „Ifigenija Aulidėje“ Agamemnono laukia baisus išbandymas. Netyčia medžioklėje nužudęs šventąją Artemidės stirną, jis supykdo deivę. Bausdama prasikaltusį karalių, ši nuramina jūrą, tad achajai negali išplaukti kariauti į Troją. Kad pagaliau sulauktų palankaus vėjo, Agamemnonas turi pasiryžti paaukoti tai, ką turi brangiausio – savo dukterį.

Brangiausiai apmokamas Holivudo aktorius D. Johnson: man teko pasiekti dugną (7)

Sakoma, jog dideli ir stiprūs žmonės dažniausiai būna geraširdžiai ir mieli. Nežinia ar tai galima pritaikyti visiems, tačiau aktorius Dwayne'as Johnsonas – būtent toks. Bevek dviejų metrų ūgio milžinas gąsdinančiai dideliais raumenimis ir nuginkluojančiai miela šypsena garsėja savo gerumu, yra liaupsinamas kolegų, o kino ekranuose „uola“ pravardžiuojamas vyras puikiai gelbėja pasaulį nuo jį tykančių pavojų bei geba prajuokinti net didžiausią surūgėlį.
OKT teatras

VESTUVĖS
2017 gegužės 26 d. 19.00 val.

ŠOKIS DELHI premjera!
2017 gegužės 27 d. 19.00 val.
„Tai moko klausytis kito, jį išgirsti, leisti jam išsikalbėti, o ne vien tik traukti iš galvos savo mažmožius ir įsivaizduoti, jog tavo mintys ir idėjos pačios svarbiausios“, – pasakoja aktorė Ugnė Šiaučiūnaitė, sukūrusi pagrindinį Katios vaidmenį režisieriaus Oskaro Koršunovo spektaklyje „Šokis Delhi“ pagal kultinio rusų dramaturgo Ivano Vyrypaevo pjesę. Artimiausias spektaklis – jau šį šeštadienį, gegužės 27 dieną. Artėjant spektakliui kalbamės su pačia Ugne.
„Šokyje Delhi“ vaidinanti Ugnė Šiaučiūnaitė: „Spektaklis primins kaip reikia klausytis vieni kitų“
2017 gegužės 25 d.