Supermeno sėkmė režisierių atlydėjo prie itin rimto ir labai atsakingo projekto bei istorinio įvykio kine – žymiausių pasaulio superherojų akistatos, kuri lydės tiek pačią studiją, tiek režisierių ir viso pasaulio žiūrovus prie ilgai lauktos „Teisingumo lygos“.

Apie ką mes čia…

Po to, kai dalis Metropolio buvo sugriauta iki pamatų po Supermeno ir generolo Zodo dvikovos, o žmonija sužinojo, jog ji nėra vienintelė visatoje, Supermeno egzistavimas privedė prie rimtų pasekmių. Vieni jį laiko Dievu, kitiems tai rimta grėsmė. Ir vienas iš tokiu žmonių, manančių, jog Supermenas gali sunaikinti visą žmoniją, yra Briusas Veinas. Gotamo miesto milijardierius po daugybės metų ir vėl išsitraukia Betmeno kostiumą tam, kad sudrausmintų ateivį. Užvirsta rimtas susidūrimas, kurį stebės visas pasaulis…

Kūrinio vidus

Po to, kai 2012 m. pasibaigė Christopherio Nolano pasakojimas apie Gotamo miesto gynėją Betmeną, visi kino mylėtojai sunerimo, nes puikiai žinojo, jog šio herojaus likimas priklausys jau nuo kitų kino kūrėjų. Nerimas buvo dar ir dėl to, jog visi bijojo, jog gali pasikartoti tai, kas įvyko po Timo Burtono dviejų Betmeno dalių – niekingos Joelio Schumacherio ekranizacijos. Visgi Zackas Snyderis yra žinomas kaip puikus specialistas dėl savo vizualinių sprendimų, o ne dėl režisūros ir scenarinių gabumų. Ir tai, ką mes išvystame naujajame filme, gali ir džiuginti, ir kažkiek liūdinti. Bet, apie viską iš eilės.

Dar, kol nepradėjau pasakoti apie šio filmo pliusus ir minusus, norėčiau pravesti trumpą pamoką tiems, kurie visiškai nesidomi komiksais, nėra pasikaustę animaciniuose „DC“ filmuose ir tuo labiau nestebi visos komiksų ekranizacijų evoliucijos. Nors ir kaip juokingai tai atrodo, tačiau Betmeno ir Supermeno susidūrimas įvyko tiek komiksuose, tiek dviejų dalių animaciniame filme „Tamsos riterio sugrįžimas“. Žinoma, daug kas gali pasakyti, jog tokia dvikova neįmanoma, nes koks žmogus gali kovoti su Dievu. Bet, atsižvelgus į pačius personažus ir jų mitologiją, viskas, kas yra parodyta tiek komiksų puslapiuose, tiek animaciniame filmuke ir, žinoma, šioje juostoje, atrodo ganėtinai logiškai. Betmenas – patyręs kovos lauke, naudojasi įvairiausiomis gudrybėmis ir savo intelektu, todėl jo pranašumas prieš Supermeną yra išties didelis. Anas – tiesiog įniršęs ir daugybę klaidų darantis ateivis, kurį pažaboti gali geras kovos strategas, kuriuo ir yra Briusas Veinas.

Grįžtdamas prie Zacko Snyderio filmo galiu pasakyti, kad jis labai išsiskiria nuo visų anksčiau matytų Betmeno ir Supermeno filmų, o taip pat yra visiška priešingybė visiems „Marvel“ filmams, kuriuose nestokojama lengvo turinio humoro ir šviesių siužetinės linijos momentų. Zackas Snyderis sukūrė niūrų ir labai tamsiai atrodančius Gotamo ir Metropolio pasaulius, kuriuose gyvena ir žmones gina du populiariausi pasaulio herojai – Betmenas ir Supermenas. Filmas savo stiliumi ir jo pateikimu primena kitą Z. Snyderio darbą – grafinio romano ekranizaciją „Stebėtojų lyga“, kuris dienos šviesą išvydo 2009 metais. Ir tai yra gerai. Nes, kaip puikiai žinome, „DC“ komiksai beveik niekada nepasižymėjo humoru ir neatrodė kaip šviesūs „Marvel“ komiksai. Visgi įvairovė šiais laikais yra būtina kaip niekad, jeigu jau kalbame apie tokio pobūdžio projektus.

Siužetinė filmo linija nukelia į tuos įvykius, kurie glaudžiai susiję su „Žmogaus iš plieno“ įvykiais, todėl galima teigti, jog šis filmas yra tiesioginis 2013 m. filmo pratęsimas, tik su kitu pavadinimu, kuris labiau pritraukia žiūrovus į kino sales. Istorija įdomi, jos pateikimas geras ir žvalus, tačiau kai kuriais momentais būna blaškomasi ir grįžtama į praeitį. Tai nėra blogai, nes sužinome daug svarbių detalių apie Betmeno ir Supermeno likimus. Ir jeigu jau Supermenas turėjo savo solinį filmą ir papasakotą pradžią, tai Betmenui tenka kas kart naudotis taip vadinamais „flashbackais“. Tai turbūt geriausias būdas, koks tik galėjo nutikti šiai naujai frančizei, nes vėl matyti, kaip Briusas Veinas virsta Betmenu, būtų jau per daug nuobodu. Visi mes žinome, kaip jis juo tapo. Bet tokie minimalūs prisiminimai iš praeities pagražina filmą ir priduoda jam solidumo.

Veiksmo planas, kuris sudaro beveik pusę filmo, yra stulbinantis. Taip, Betmeno ir Supermeno susidūrimas vertas plojimų, tačiau kai į kovą dar įžengia kieta Nuostabioji moteris, viskas šiek tiek pasikeičia. Taip, tai puikus personažas, tačiau jos pasirodymas šiame filme yra šiek tiek perdėtas, ir jis nukreipia dėmesį nuo pagrindinio incidento. Visgi tai dar nėra Teisingumo lyga, o jos formavimasis turėjo būti pradėtas tik nuo Betmeno ir Supermeno. Šiuo atveju gavosi šioks toks nesusipratimas. Dar ir kitų herojų kaip Žaibas ir Akvamenas trumpas apsireiškimas irgi sukelia dvejopas mintis. Viena iš jų – herojų mišrainė, kita – smagu pamatyti kaip jie atrodys kitais metais pasirodysiančioje „Teisingumo lygos“ pirmoje dalyje. Taip, visi herojai ir jų pateikimas yra labai geras ir kūrybingas, bet dar galėjome ir palaukti jų pristatymo kitose juostose.

Filme yra keli blogiukai, tačiau dėmesį labiausiai atkreipia naujausias Džokeris, kuris irgi sulaukia savo kelių sekundžių šlovės prieš pasirodant „Savižudžių būriui“. Tai itin kietas Džokerio pateikimas, kokio mes dar nesame matę. Prie jo prisijungia jaunatviškas ir dažnai erzinantis Leksas Liutoras, kuris nesukelia tokių emocijų kaip šio personažo pateikimas 1978 m. „Supermene“ ar 2006 m. „Supermeno sugrįžime“. Vėlgi, jie abu neblogai įsiliejo į šią visatą, todėl ateinantys projektai su šiais herojais bus itin laukiami.

„Betmenas prieš Supermeną: teisingumo aušra“ turi daug ir kitų staigmenų, bet jų neatskleisiu – patys pamatysite. Po peržiūros, kuri tikrai atneš daug įtampos ir adrenalino, galima bus prisiminti ir dar vieną su šiuo filmu susijusią detalę – „Arkhamo“ serijos žaidimus, kurių konceptas iš dalies ir buvo panaudotas kuriant šio filmo visatą. Todėl tie, kas žaidė „Arkhamą“, bežiūrėdami nenustebkite, nes pamatysite nemažai pažįstamų smulkmenų.

Techninė juostos pusė

Kai filmai kainuoja virš 250 mln. dolerių, tai galima tik pagalvoti, kokie kieti turi būti specialieji efektai. Ir išties, filmas kupinas nuostabių, akis kaitinančių ir epiškai atrodančių specialiųjų efektų, kurie sudaro beveik 80 procentų viso filmo. Ir, kas svarbiausia, jie nerėžia akių kaip kokia nors „Londono apgultis“. Čia kūrėjai itin atsakingai padirbėjo su detalėmis ir šio niūraus pasaulio pateikimu. Taip pat ir trimatė erdvė priduoda svorio, ypač, kai susiduria tokie galingi priešininkai kaip Betmenas ir Supermenas.

Pagirtinas ir kameros darbas, kuris įvairiausių rakursų dėka atneša mums vertą dėmesio reginį. Kameros filmavimo stilius nenusileidžia „Žmogaus iš plieno“ stiliui, todėl priartinti ir atitolinti planai – vienas iš stiprių šio filmo kozirių, sugebančių mus priartinti prie šio istorinio mūšio epicentro.

Garso takelis epiškas. Muzika labai gerai suderinta su filmo siužetinės linijos veiksmo pateikimu, o pačios kompozicijos priduoda dar daugiau galios bendrai peržiūrai. Na, nieko keisto, nes prie filmo muzikos prisėdo legendinis Hansas Zimmeris ir Junkie XL, kurie praeitais metais mus džiugino filme „Pašėlęs Maksas: įtūžio kelias“.

Garso montažas vertas apdovanojimo. Sėdint ir žiūrint filmą su kiekviena minute, su kiekvienu stipresniu susidūrimu buvo jaučiama tokia didelė įtampa, jog atrodė, kad viskas vyksta už kelių metrų nuo sėdimos vietos. Filmo montažas geras, bet kai kuriose scenose, kurios nukėlinėjo mus į praeitį, buvo persistengta. Perėjimas nuo dabarties iki praeities įvykių ganėtinai blaškė. Bet, čia tik kelis kartus.

Aktorių kolektyvinis darbas

Ne vien Betmeno ir Supermeno akistata kėlė daug kalbų, bet dar ir Beno Afflecko paskyrimas Briuso Veino/Betmeno vaidmeniui. Tiek kritikos strėlių savo laikais buvo gavęs ir Heathas Ledgeris, kuriam teko vaidinti Džokerį. Bet, pasirodžius „Tamsos riterio“ filmui, kritikai nutilo. Šiuo atveju iš savo pusės pasakysiu, jog Benas Affleckas yra geresnis režisierius nei aktorius, tačiau Betmeną jis įkūnijo labai gerai. Būtent Betmeną, ne Briusą Veiną. Tai kovų nualintas, susenęs ir labai brutalus Betmenas, kuris lenkia visus prieš tai rodytus. Ir B. Affleckas su šiuo vaidmeniu susidorojo labai puikiai.

Henry Cavillis antrą kartą atliko Supermeno vaidmenį. Jam ir vėl pavyko gerai įkūnyti šį personažą. Šįkart jis buvo labiau atsipalaidavęs, bet tuo pačiu labiau įniršęs nei kovodamas su generolu Zodu. Jam į kompaniją ateina Lois Lein vaidinanti Amy Adams ir Daily Planet redaktoriaus pareigas atliekantis Laurence‘as Fishbourne‘as.

Iš naujokų filme pasirodo Lekso Liutoro atlikėjas Jessie‘is Eisenbergas, kuris, žinoma, neatliko savo vaidmens taip genialiai kaip Kevinas Spacey‘is, ir tuo labiau kaip legendinis Gene‘as Hackmanas , tačiau jis įtikino. Smagus šizofreniko ir genijaus mišinys, prieš kuri tampa bejėgiai Supermenas ir Betmenas.

Juosta marga daugybe puikių aktorių kaip Alfredą atliekantis Jeremy‘is Ironsas, Nuostabiosios moters vaidmenį gavusį Gal Gadot, o taip pat ir Ezra Milleris, Jasonas Momoa, Diane Lane ir Holly Hunter.

Verdiktas

„Betmenas prieš Supermeną: teisingumo aušra“ – stulbinančiai atrodantis dviejų žinomiausių pasaulyje superherojų sudūrimas, apie kurį dar ilgai kalbės visi komiksų gerbėjai. Tačiau tai kartu ir pernelyg daug apie Teisingumo lygą atskleidžiantis darbas, kuriame pasirodo beveik visi įmanomi būsimo filmo herojai. Užtat įtampos kupina siužetinė linija, labai įdomiai pateikta istorija, puikūs specialieji efektai, daugybė nenustygstančio vietoje veiksmo ir epinis apipavidalinimas leidžia užmiršti tam tikras klaidas ir priverčia mėgautis kiekviena šio kino epo sekunde.

Filmo anonsas: