Šis iššūkis keliauti po Europą tuščiomis kišenėmis – jau kelerius metus vykstantis „Red Bull“ projektas. Beje, Lietuva šiame projekte dalyvavo pirmą kartą, tad, kaip juokėsi vaikinai, tai tam tikras debiutas ir panašu – blynas neprisvilo. Viena svarbiausių šio iššūkio detalių – vaikinams už įvykdytas užduotis ar pasiektus punktus buvo duodama energetinio gėrimo skardinių. Būtent šis gėrimas kelionės metu tapo jų pagrindine valiuta.

Savaitę trukusios kelionės metu vaikinai aplankė keliolika miestų ir kelias šalis. Maistas, transportas, nakvynė ir visos kitos paslaugos turėjo būti susiorganizuojamos už energetinį gėrimą. Štai tokiam iššūkiui pasiryžę jaunuoliai prie starto linijos atidavė visas ryšio priemones, pinigus ir kitus vertingus daiktus, susikrovė pilnas kuprines skardinių ir rankoje spausdami specialų mobilųjį telefoną pasileido į nežinią.

„Su tuo telefonu galėjome stebėti orų prognozes bei matyti, kaip sekasi kitoms komandoms. Matėme, kur jie yra ir panašiai. Dar galėjome fotografuoti ir filmuoti bei visa tai talpinti specialioje projekto svetainėje. Tik tiek: nei paskambinti, nei pasitikrinti feisbuko ar panašiai nebuvo įmanoma“, – vardijo vaikinai.

Visi trys vaikinai – Vilniaus universiteto studentai. Tai Leonardas Borotinskas, Jokūbas Valiauga ir Paulius Žostautas. „Visi dalyviai buvo ne šiaip atsitiktiniai žmonės, o studentai. Patys apie šį nuotykį sužinojome unversitete, pamatėme didžiulį plakatą su užrašu „Can You Make It?“ (liet. „Ar išdrįsite?“). O kadangi esame draugai, su kuriais visuomet linksma ir šiaip mėgstame iššūkius, nusprendėme pabandyti“, – šyptelėjo trijulė.

Pasidomėjus, ar šie ir anksčiau mėgo keliauti taip nutrūktgalviškai, šie tik nusijuokė. „Negalėtume pasakyti, kad kažkuris iš mūsų būtų taip ar bent jau kažkaip ekstremaliau keliavęs. Na, juk negalime to lyginti su kelionėmis, kai didžiąją laiko dalį praleidžiame prie viešbučio baseino“, – juokėsi pašnekovai.

Vis dėlto, kad ir kokie bebaimiai vaikinai bebūtų, neslėpė, kad buvo minučių, kuomet tikrai virpėjo kojos. „Projekto aprašyme viskas labai gražiai nušviečiama, kaip viskas čia puiku ir paprasta, tačiau, kai paėmė visus daiktus ir įteikė į rankas žemėlapį, buvo išties baisoka“, – tikino komandos nariai.

Šiame projekte dalyvavo apie 250 komandų. Visos jos pradėjo savo kelionę penkiuose skirtinguose miestuose: Barselonoje, Prahoje, Berlyne, Florencijoje ir Edinburge. O tikslas paprastas – lygiai po savaitės visos komandos turėjo finišuoti Paryžiuje.

Apie savo kelionę vaikinai kalbėjo pakiliai: viename mieste jie turėjo demonstruoti teatrinius sugebėjimus, kitame mechanikos, o dar kitur teko ir būti išmestiems iš traukinio už tai, kad tąkart energetinio gėrimo į bilietus nepavyko išsikeisti... Beje, nors buvo ir nesklandumų, jie kelionės tikslą pasiekė. Tuo gali pasigirti ne visos komandos. „Kai kurie atsisakė tęsti kelionę tik įpusėjus projektui, dar kiti buvo diskvalifikuoti dėl to, kad neįvykdė visų būtinų užduočių“, – pasakojo vaikinai.

Beje, šiame žaidime galiojo ir dar viena ypatinga taisyklė – energetinio gėrimo skardinių nebuvo galima keisti į grynuosius pinigus. Vis dėlto lietuviai šiai taisyklei nusižengė, kai buvo išprašyti iš traukinio, o reikėjo kirsti valstybės sieną. Deja, tąsyk jie ne tik buvo išprašyti iš traukinio kaip „zuikiai“, bet dar ir gavo keliasdešimt eurų siekiančias baudas.

O energetinio gėrimo tikrai netrūko: ne tik mainė juos į vetingus daiktus ar maistą, bet ir dalijo geradariams tiesiog už šypsenas ar patys gurkšnodavo. „Buvo ir taip, kad visą dieną tekdavo išgyventi geriant tai, ką turime kuprinėse. Taip, buvo, kad niekaip neradome kaip įsigyti maisto“, - ne itin linsksmus įspūdžius prisiminė keliautojai.

Pagrindinis šio projekto prizas – dviejų mėnesių kelionė į bet kokį pasaulio kampelį. Negana to, organizatoriai kelionės metu apmoka net smulkiausias išlaidas. Tačiau lietuvaičiai nenusiminė nelaimėję projekto, priešingai, džiaugėsi, kad įvykdė visas užduotis ir laiku pasiekė finišo liniją.

Dabar, nurimus visiems įspūdžiams ir gįžus į šiltus ir jaukius namus, vaikinai tikina greitu metu nenorintys to pakartoti. Leonardas patikino, kad naktimis vis dar sapnuoja kelionę, kurios metu teko neradus nakvynės prisnūsti ir lauke, o prabudęs vis galvoja, kokiame pasaulio krašte yra. Vis dėlto nė vienas nesigaili priėmęs šį iššūki ir tikina, kad tai suteikė daugybę neįkainojamos patirties bei neišdildomų įspūdžių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.