Taigi jei norite rašyti ir rašyti gerai, jei norite, kad jus kviestų į Knygų muges ir dar plotų už atsakymus, reikia:

Pagal A. Baricco -

1. Labai daug skaityti vaikystėje. Perskaitytų knygų veiksmas vyksta jums dar nežinomose vietose, tad galite jas įsivaizduoti ir vėliau perkelti savo veikėjus į šias įsivaizduojamas vietas. (A. Baricco atvejis)
2. Savo pirmąjį romaną išleisti ne anksčiau 30-ies, nes kai rašai būdamas 21-25-ejų, į pirmąją knygą sudedi viską, tad vėlesnėms nieko nebelieka. Rašydamas 30-ies galvoje geriausiu atveju turi dar keturių knygų sumanymus.
3. Perskaityti Walterį Benjaminą – jis ne tik fiolosofas, tyrinėtojas ir mokslininkas, bet ir įkvepiantis autorius.
4. Turėti kokią nors profesiją, kad ir muzikos kritiko, kurios žiniomis galėtum pasinaudoti romanuose: tai ir sutikti žmonės, ir jų istorijos, ir juos supanti muzika.
5. Romanui būtina ne tik istorija, bet ir puiki konstrukcija, kuriai padeda kokios nors srities išmanymas (žr. Nr. 4) ir kūrinio įsivaizdavimas tarsi gyvo organizmo, kuris juda. Jei jis juda, vadinasi, turi kojas, galvą, visą nervų ir kraujagyslių sistemą – o šitai ir yra romano dalys.
6. Rašytojo pareiga kreipti dėmesį ne į didelius dalykus, o pačius mažiausius, pavyzdžiui, vabaliuką, ropojantį Romos šv. Petro bazilikos grindiniu, nes rašytojai yra tarsi vaikai arba išprotėję mokslininkai, kurie mato tik juos dominančius „mažiausius“ dalykus.
7. Geriau nežiūrėti savo romanų ekranizuotų ir inscenizuotų; baisiausia, kad jie gali būti nebegražūs. Jei norisi, kad jie būtų gražūs, reikia ir rašyti gražiai.
8. Rašyti ne tik gražias (žr. Nr. 7), bet ir mažas knygas, su kuriomis būtų galima eiti į lovą.
9. Rašyti tokias knygas, kurias galima būtų skaityti lovoje su viena ranka.
10. Nesibaiminti dėl knygos ar rašytojo profesijos išnykimo, nes nėra nieko, su kuo galėtum eiti į lovą (žr. Nr. 8, 9) – to niekad nepadarysi su kompiuteriu.
11. Rašyti norint įveikti ką nors labai žinomą ir vertinamą, pvz., Italo Calvino.
12. Rašyti geras knygas (žr. aukščiau išvardintus punktus), žinoti, kad jos geros, bet žinoti ir tai, kad tarp jų, kurias galėjo parašyti ir bet kuris kitas autorius, yra viena geniali, kurią galėjai parašyti tik tu – pvz., „City“.
13. Užduoti sau klausimą: kodėl, pavyzdžiui, į susitikimus su rašytojais dažniausiai ateina moterys ir merginos ir ką tuo metu veikia jų vyrai?
14. Atsakinėjant į žurnalistų užduodamus klausimus manyti, jog į visus juos seniai atsakė kiti rašytojai, tad pačiam užduoti sau klausimą, pvz., Nr. 13, ir į jį neatsakyti.
15. Dalyvauti Knygų mugėse, pvz., tokios šalies kaip Lietuva, kur į susitikimus susirenka daug skaitytojų ir ne tik žinoti, bet ir garsiai pasakyti, kad dabar daugiausia skaito ir savo išsilavinimu labiausiai rūpinasi moterys (žr. 13, 14).
16. Ir toliau rašyti geras ir gražias knygas (geriausia knyga visuomet yra dar tik rašoma) – žr. viską aukščiau.
17. Dalyvauti Knygų mugėse ir susitikti bei susipažinti (!) su kitu rašytoju, pvz., Beigbeder, kuris yra mylimas lygiai taip kaip tu.

Pagal F. Beigbeder reikia –

1. Daug skaityti vaikystėje ir apskritai daug skaityti, nes to, ką skaitai ir pats įsivaizduoji, niekas kitas negali sukurti.
2. Aprašyti tai, kas nutiko tau, nes tai, kas nutinka tik su tavimi, turi nutikti ir su kitais žmonėmis (pvz., „Meilė trunka trejus metus“).
3. Siaubingai išgyventi tai, kas nutinka su tavimi, nes kai išgyveni, pradedi rašyti (žr. Nr. 2).
4. Turėti profesiją, 10 metų dirbti reklamos srityje, kad atleistas galėtum prieš ją maištauti (pvz., „14, 99 EUR“).
5. Gyventi šalyje, kurioje yra daug naktinių klubų, nes jie paverčia mus kvailiais – pradedi rašyti tikėdamasis išlikti protingu (žr. Nr. 4).
6. Norėdamas išlikti protingu, negali nebūti dendžiu, kuris yra vienišas, išgyvena savo neviltį, idiotiškai apsirengia ir eina į naktinius klubus, o vėliau rašo (žr. 3 ir 5).
7. Sukurti tokį siužetą, kurio atomazga netrukus atsitiktinai pasikartos realybėje.
8. Rašyti apie tai, kas vyksta realiai ir apie tai, apie ką gali būti parašyta tik grožinės literatūros kūrinyje (pvz., apie rugsėjo 11 d. įvykius JAV) – tik rašytojas gali įsivaizduoti (žr. Nr. 1), kas tuo metu vyko Pasaulio prekybos centro bokštuose (pvz., „Windows on the World“).
9. Rašyti apie tuos žmones, kurie, kaip ir jūs, geria savo rytinę kavą, eina su vaikais pasivaikščioti, pasikelia į bokšto restoraną, o tuo tarpu į jį rėžiasi lėktuvas (žr. Nr. 8).
10. Rašyti apie realybę, kurią gali įsivaizduoti, rašyti kalba, kuri yra vartojama kasdieniame gyvenime, rašyti apie tai, kas tvyro ore kaip siaubas, pvz., pasaulinio terorizmo grėsmė (žr. 8, 9).
11. Rašyti knygas, nes tik knygos gali pakeisti vaizdą – kažką už jus įsivaizduotą, kai tuo tarpu tik jūs vienas skaitydamas galite sukurti tuos vaizdus (žr. Nr. 1).
12. Rašyti knygas, kuriomis galėtumėte nepertrauktas kalbėtis su savo skaitytojais.
13. Rašyti knygas skaitytojams (žr. Nr. 12), o ne kritikams, bet įsiklausyti ir į jų nuomonę: jei jus giria, nesižavėti, nes galite įsivaizduoti esąs genijus, jei peikia ar jūsų knygas vadina šūdu, galite stengtis parašyti dar geriau ir turbūt priartėti prie genijaus.
14. Gyventi šalyje, kurioje protingų žmonių ne taip jau ir daug (žr. Nr. 5), rašyti, norint padaryti juos protingesnius (žr. Nr. 5, 6), leisti šias knygas versti į kitas pasaulio kalbas, vykti į Knygų muges ir susitikti su skaitytojais, kuriuos gali pavadinti protingais.
15. Vykti į tokios šalies Knygų muges, kurioje dar nesi buvęs, prisiminti, ką apie tą šalį ir jos žymiausius žmones girdėjai, o kad pralinksmintum klausytojus, pokštauti apie dar neišgertą butelį degtinės.
16. Neatsakinėti į kompromituojančius klausimus, pvz., kiek prie vienos ar kitos knygos populiarumo prisidėjo knygų leidėjai ir autoriaus darbo reklamos srityje patirtis (žr. Nr. 4).
17. Per pokalbį suspėti pristatyti save kaip vieną skirtingose asmenybėse žmogų (žr. Nr. 4, 6, 10, 13, 14), kuris rašo taip, kad „patiktų skaitytojui“.
18. Priminti, jog patikti skaitytojui reiškia: rašyti apie tai, ko dar niekas nėra aprašęs, svarbiausia, apie vieno žmogaus nuotykį bei išgyvenimus; rašyti taip, koks esi (žr. Nr.17) ir įsivaizduoti esąs geras rašytojas (nesvarbu, kad svečioje šalyje yra išverstos tik trys tavo knygos, žr. Nr. 16).
19. Dalyvauti Knygų mugėse ir pagaliau susitikti bei susipažinti (!) su kitu rašytoju, pvz., Baricco, kuris yra mylimas lygiai taip kaip tu.

P. S. Beje, neoficialiais duomenimis abu rašytojai susitiko ir išgėrė į Paulo Coelho (Polo Koelo) sveikatą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją