Ypatingas dėmesys – techninei būklei

Specialistai perspėja, kad prieš leidžiantis į ilgas keliones būtina įsitikinti, ar automobilis tikrai yra techniškai tvarkingas. Dalį patikros gali atlikti ir pats vairuotojas, tiesiog apžiūrėjęs savo automobilį, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Kelionėse dažnai sugenda tokie paprasti dalykai, kaip žibintai, posūkių šviesos. Jų veikimą gali patikrinti patys vairuotojai, bet, deja, ne visada tai padaro. Dar svarbu pažiūrėti, koks yra stabdžių skysčio ir variklio alyvos lygis. Pravartu patikrinti, ar mašinoje yra vaistinėlė bei gesintuvas“, – sako Vladimiras Liustrickis, „Tokvilos“ automobilių aptarnavimo ir remonto departamento direktorius.

Ruošiantis atostogauti, vertėtų atkreipti dėmesį ir į automobilio „batus“ – tą taip pat gali atlikti pats automobilio savininkas.

„Patarčiau patikrinti padangų slėgį, apžiūrėti protektoriaus gylį, nes kelionės metu gali pasitaikyti visokios oro sąlygos – jei padangos netvarkingos, per liūtį kelyje gali būti labai pavojinga“, – įspėja „Nippon Auto“ serviso vadovas Valdas Jonušis.

Gali laukti didelės išlaidos

Detalesnę automobilio apžiūrą specialistai pataria pavesti autoservisų darbuotojams. Anot Susisiekimo ministerijos atstovo Vidmanto Pumpučio, tą geriau atlikti dar prieš kelionę, nes automobilio remontas kitose Europos valstybėse gali labai smarkiai patuštinti piniginę.

„Kuo automobilis senesnis, tuo didesnė rizika, kad jis gali sugesti tiesiog kelionės metu, todėl prieš leidžiantis į ilgą kelią reikia patikrinti jo važiuoklę, variklio būklę, stabdžių sistemą. Labai svarbu, kad automobilis būtų tikrai techniškai tvarkingas, nes jam sugedus kitoje šalyje, vairuotojų lauktų tikrai labai didelės papildomos išlaidos“, – tikina Susisiekimo ministerijos Kelių ir civilinės aviacijos departamento Saugaus eismo skyriaus vedėjas V. Pumputis.

Gedimas kelyje – bauda vairuotojui

Pasak ministerijos atstovo, prieš kelionę į svečias šalis visada svarbu pasigilinti į jose galiojančius teisės aktų nuostatus – dažnai jie labai nustebina iš Lietuvos išvykusius vairuotojus.

„Jei Olandijoje ar Vokietijoje automobilis sugenda automagistralėje ar greitkelyje, nedelsiant atvyksta policijos pareigūnas ir yra iškviečiami techninės pagalbos atstovai, kurie nugabena automobilį į saugią aikštelę. Deja, vairuotojui tenka prisiimti atsakomybę už tai, kad jo automobilis buvo techniškai netvarkingas – jam skiriama bauda. Be to, jis turi sumokėti ir techninės pagalbos išlaidas. Tokie nuostoliai iš viso gali siekti apie 1000 eurų“, – teigia V. Pumputis.

Stabdomi įtartinai atrodantys automobiliai

Anot V. Pumpučio, yra pasitaikę atvejų, kai keliaujančių lietuvių automobilį policijos pareigūnai sustabdė dėl to, kad jis tiesiog vizualiai atrodė labai senas ir netvarkingas.

„Jei vairuotojas važiuoja ne pirmos jaunystės automobiliu, dėl kurio saugumo gali kilti abejonių, jis turėtų nenustebti, jei, pavyzdžiui, Vokietijoje policija jį sustabdys ir paprašys patikrinti mašinos techninę būklę“, – sako Susisiekimo ministerijos atstovas.

„Nippon Auto“ serviso vadovas V. Jonušis priduria, kad yra visiškai natūralu, jog seni automobiliai kelia įtarimų dėl savo techninės būklės, nes šiais laikais saugumui skiriamas vis didesnis dėmesys.

„Reikalavimai naujai gaminamų automobilių saugumui didėja, todėl gamintojai visą laiką stengiasi atitikti kuo aukštesnius standartus“, – tikina V. Jonušis.

Gendant automobiliams, „genda“ vairuotojai

Ekspertai pastebi, kad kuomet kelyje kyla rūpesčių dėl techniškai netvarkingo automobilio, ima „gesti“ ir patys vairuotojai – emocinę įtampą kurstančios situacijos bei kelionės nuovargis gali daryti labai didelę įtaką vairavimo saugumui.

„Kelionės metu nuolat išgyvenant įtampą dėl galinčio sugesti automobilio, susierzinusio ir nepailsėjusio vairuotojo reakcija bus gerokai lėtesnė. Tyrimai rodo, kad pavargusio vairuotojo būsena yra labai panaši į lengvą girtumą. Toks žmogus gali nepastebėti kliūčių, neatkreipia dėmesio į ženklus kelyje, be to, per vėlai imasi veiksmų, kad išvengtų pavojų“, – teigia vairavimo mokyklos „Amplius LT“ vadovas Artūras Pakėnas.

Specialistai priduria, kad labai didelį vaidmenį kelionės metu atlieka ir keleiviai – jie turėtų neblaškyti vairuotojo dėmesio. Esant reikalui, keleiviai turėtų padėti ne tik orientuotis kelyje, bet ir atkreipti dėmesį į įtarimą keliančius automobilio siunčiamus signalus, o pastebėjus, kad vairuotojas ilgos kelionės metu pavargo, paraginti jį sustoti pailsėti arba pasiūlyti pavairuoti už jį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (46)