Šie kartosi tokio darbo ir ragina Klaipėdos rajono savivaldybę įsteigti nuosavą gelbėjimo tarnybą. Tačiau per 30 km nuo jūros nutolusiuose Gargžduose plušantys tarnautojai to daryti nesirengia. Jie teigia, kad Gargždams užtenka vienos maudyklos karjere prie miesto. Tikimasi, kad nelaimės ištiktiems jūroje padės kariškiai.

Karinio jūrų laivyno atstovai teigia, kad skubėti į pagalbą pasirengę, tačiau prašytų ir ugniagesių gelbėtojų paramos.

Klaipėdos ugniagesiai nesikrato atsakomybės, tik primena, kad jų kelionė iš miesto į Karklę idealiomis sąlygomis truktų 15 minučių. Tačiau dėl šiuo metu vykstančio kelio rekonstrukcijos kelionė gali ir užsitęsti. O skęstant viską lemia sekundės.

Nėra gelbėtojų

Vasarotojai iš Lietuvos ir užsienio mėgsta ilsėtis pajūryje ties Karkle. Juos vilioja ir aukšti Olandų kepurės skardžiai, ir laukiniai paplūdimiai ties pačiu kaimu. Kaime šiuo metu veikia net keli kempingai ratuotiems turistams. Be to, į šį buvusį žvejų kaimą mėgsta atvažiuoti pailsėti ir klaipėdiečiai, ir kitų aplinkinių miestų gyventojai, kurie savo automobilius palieka atnaujintose saugojimo aikštelėse.

Atnaujintu pėsčiųjų taku pasiekus jūrą ir atėjus iki persirengimo kabinos suabejoji, ar verta šiandien maudytis. Ant kabinos pritvirtinta informacinė lentelė, kurioje parašyta: „Paplūdimyje nėra budinčių gelbėtojų. Būkite atsargūs vandenyje. Jūsų saugumas jūsų rankose“. Apačioje mažytėmis raidėmis: „Nelaimės atveju skambinti 112“.

Karklė

Ir kaip neprisiminsi garsiojo O. Benderio kalambūro: „Skęstančiųjų gelbėjimas – pačių skęstančiųjų reikalas“.

Ragina elgtis atsakingai

Karklės kaimo su pajūrio juostos teritoriją administruoja Klaipėdos rajono savivaldybė. Šios administracijos direktorius Sigitas Karbauskas DELFI sakė, kad gelbėtojų šiuo metu paplūdimiuose nėra todėl, kad Karklėje nėra oficialaus paplūdimio. „Tokia yra gyventojų nuomonė, jie prieštarauja didesniam poilsiautojų srautui. Kol kas poilsiautojų patogumui yra pastatyti suoleliai, šiukšliadėžės ir persirengimo kabinos. Paplūdimio įteisinimo link einame palaipsniui. Atnaujiname takus, kitą infrastruktūrą. O besimaudantieji už savo saugumą yra atsakingi patys“, - DELFI sakė S. Karbauskas.

Šiuo metu Karklėje prie pat jūros kranto ištaigingose sodybose gyvena žinomi verslininkai, įtakingi Klaipėdos miesto valdininkai. Todėl kyla klausimas, ar delsimas suteikti paplūdimio statusą nėra pataikavimas turtuoliams, kad nebūtų drumsčiama jų ramybė, o jie galėtų vieni mėgautis galimybe patekti prie jūros?

Diskusijos nebuvo

Patys Karklės gyventojai neprisimena, kad su jais būtų diskutuota dėl gelbėtojų posto steigimo. „Mes į tą pliažą retai einame. Dienomis išvykstame į darbus, grįžtame tik vakare. Poilsio infrastruktūra reikalinga poilsiautojams, ne mums“, - DELFI sakė Karklės seniūnaitė Rasa Bučienė.

Ji teigė suprantanti, kad prieš suteikiant paplūdimio statusą reikia atlikti aibę infrastruktūros tobulinimo darbų. Rajono savivaldybė yra patvirtinusi paplūdimio planą, tačiau įgyvendinamas palaipsniui. „Kol kas įrengta minimali infrastruktūra. Reikia nutiesti ir vandentiekį. O maudantis privalome patys saugotis. Juk ir budint gelbėtojams ne visi vasarotojai atkreipia dėmesį į raudoną vėliavą ar klauso gelbėtojų nurodymų. Karklėje gyvenu seniai. Čia gyveno ir tėvai, ir seneliai. Mano akyse yra nuskendęs žmogus. Joks gelbėtojas jam nebūtų spėjęs padėti“, - šiurpų įvykį prisiminė R. Bučienė.

Karklė

Įgriso gelbėti svetimus

Pastaraisiais metais tapo įprasta, kad gelbėti skęstančiųjų Karklės poilsiautojų skuba Klaipėdos arba Palangos gelbėtojai, kurie budi Kukliškiuose arba Nemirsetoje. Nors to daryti jiems ir nepriklausytų, tačiau kiekvieną sezoną skubėti į svetimos savivaldybės teritoriją tenka po keliolika kartų.

Vis tik palangiškiams šiemet trūko kantrybė. Po incidento, kai buvo išgelbėtas jūroje ties Karkle skendęs žmogus, palangiškiai Klaipėdos rajono savivaldybei išsiuntė sąskaitą, kuria reikalauja sumokėti už patirtas sąnaudas. Palangos gelbėtojams vadovaujantis Lietuvos profesionalių gelbėtojų federacijos prezidentas Jonas Pirožnikas DELFI sakė, kad jų pareiga padėti Palangos poilsiautojams.

„Suprantame, kad žmogaus gyvybė yra svarbiausia, todėl ir skubame į pagalbą. Tačiau tegu mums atlygina bent jau patirtas sąnaudas. Pastaruoju metu Karklės zona yra plačiai urbanizuota ir sulaukia daug poilsiautojų, o jų saugumo klausimai nėra sprendžiami. Mes būtume pajėgūs vykdyti gelbėjimo darbus minėtoje zonoje. Pateikėme tokį pasiūlymą Klaipėdos rajonui, kad, prireikus, galėtume atlikti gelbėjimo darbus ir jų teritorijoje, tačiau atsakymo laukiame jau du mėnesius“, - kalbėjo J. Pirožnikas.

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos vadovas S. Karbauskas yra sakęs, kad skęstančiųjų gelbėjimo tarnybą išlaikanti Palangos savivaldybė iš tiesų švaisto biudžeto pinigus. Valdininko manymu, žmonių gelbėjimo Baltijos jūroje funkcija turėtų būti ne savivaldybės, o valstybės funkcija. Jo teigimu, savivaldybės riba baigiasi ties vandeniu. Toliau esą valstybės institucijų administruojama jūros akvatorija.

Karklė

Be paplūdimio gelbėtojų neišsiverčia

Gelbėjimo darbus Lietuvai priklausančioje Baltijos jūros akvatorijoje organizuoja Lietuvos kariuomenės Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras (JGKC). Karinių jūrų pajėgų ryšių su visuomene karininkas komandoras leitenantas Ramūnas Kažerskas DELFI informavo, kad JGKC visuomet gauna informaciją apie nelaimę, jei tai susiję su jūra. „Mes budime 24 valandas septynias dienas per savaitę. Nelygu, kokio pobūdžio nelaimė, JGKC gali pasitelkti visus turimus resursus – nuo karinių laivų iki sraigtasparnio. Tačiau Baltijos jūra sekli ir krantas yra lėkštas, todėl laivu prie pat kranto nepriplauksi ir skęstančiajam padėti būtų sunku. Tuomet tenka kviesti Valstybinė priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos profesionalius plaukikus su visa jų įranga“, - sakė R. Kažerskas.

Klaipėdos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Operacinio vadovavimo skyriaus viršininkas Tomas Endriulaitis DELFI sakė, kad vasarą yra aukštesnis parengtumo lygis. Artimiausias Karklei budintis ekipažas yra Girkaliuose. Tačiau jis skirtas tik gaisrams gesinti. O ištikus nelaimei vandenyje turėtų skubėti specialiai paruoštas profesionalių narų ekipažas iš Klaipėdos.

„Iki Karklės yra apie 14 kilometrų, o kelionė, patys suprantate, užtrunka. Žinoma, atvažiuotume greičiau nei lengvasis automobilis, tačiau kelyje pasitaiko įvairių kliūčių. O laikas labai svarbus faktorius. Tuomet, kol važiuojame į nelaimės vietą, tenka prašyti pagalbos Klaipėdos ar Palangos paplūdimiuose budinčių gelbėtojų“, - prisipažino T. Endriulaitis.

Kelio remonto sukelti nepatogumai

Kelio remontas yra kliūtis ne tik gelbėtojams. Tai turėtų žinoti ir susiruošusieji pailsėti į vieną gražiausių vietų pajūrio ruože ties Karkle. Dėl vykstančios kelio Klaipėda-Karklė rekonstrukcijos galimybės patogiai atvažiuoti į šį kaimą ir saugiai pastatyti automobilį yra smarkiai apribota.

Ilgai laukta Karklės kelio rekonstrukcija pradėta praėjusių metų rudenį.

Planuojama atnaujinti 3,1 km ilgio ruožą nuo Olando Kepurės stovėjimo aikštelės iki dviračių tako posūkio Nemirsetos link. Darbus atlieka konkursą laimėjusi įmonė „Eurovia“, atliekamų darbų vertė 2,5 mln. eurų.

Karklė

Karklės seniūnaitė R. Bučienė džiaugiasi, kad po rekonstrukcijos kelias bus platesnis, bus dviračių takai ir apšvietimas. „Tačiau kol kas darbo kultūra nėra patenkinama. Eismas vyksta tik viena eismo juosta. O automobilių srautai išaugę dešimteriopai. Todėl tos dulkės ir siaura važiuojamoji dalis sukelia nepatogumų ir automobilininkams, ir pėstiesiems, ir dviratininkams. Be to, poilsiautojai, neturintys, kur palikti automobilių, juos palieka prie karkliškių namų ir taip apriboja jiems galimybę grįžti namo. O tos dulkės...“ – apie kelio remonto keliamus nepatogumus kalbėjo R. Bučienė.

Darbus planuojama baigti gruodžio mėnesį, tačiau pats vasaros atostogų įkarštis dar prieš akis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (68)