Situacija atrodo kasdienė - pensininkas vyras pasirinktame stomatologijos kabinete pradėjo tvarkytis dantis, norėjo, kad jam būtų įstatytas dantų tiltelis. Tačiau praėjus beveik pusantrų metų nuo gydymosi pradžios, vyras negavo pageidautos paslaugos ir visiškai nusivylė pasirinkto odontologo darbu.

Nusiskundimų - daug

"Nuo 2013 pavasario vaikščiojau į "Neredos" dantų kliniką. Ten ištraukė tris dantis, per tris mėnesius įstatė tiltelį. Atsiskaičiau grynaisiais, tuo metu buvau patenkintas. Bet kai Ligonių kasai reikėjo pateikti prašymą dėl kompensavimo, gydytojas ėmė "tempti gumą". Sako "Ateik po mėnesio", paskui - dar po mėnesio", - pasakojo Bronius.

Jo teigimu, kol laukė pažymos, džiaugsmas dėl suteiktos paslaugos dingo - prasidėjo dantenų uždegimas, ėmė klibėti iki tol sveikas buvęs dantis, kurį, pasak Broniaus, gydytojas, sumaišęs su gydomu, buvo pragręžęs.

"Patyriau labai didelį stresą. Taisė apatinį dantį, bet ėmė gręžti ne tą - skaudantis buvo šalia. Pusiau pragręžtą užplombavo, bet kai plombavo, tai darė su dideliu skausmu. Atsirado dantenų paraudimas, plombuotas dantis ėmė klibėti. Prasidėjo didžiuliai galvos skausmai. Man nuėjus, įpjovė dantenas, ten užsiuvo ketvirtadalį tabletės nuo skausmo. Dantenų paraudimai ėmė plėstis. Nuėjau pas jį, sako: "Nieko tokio, ateik už savaitės".

Praėjo apie mėnesį, tada pradraskė, po tilteliu praplovimus darė, bet du mėnesius tiltelio nenuėmė. Nebegalėjau kentėti - negalėjau kramtyti. Tada su pykčiu tą tiltelį nudraskė. Dantenos, kur trys dantys buvo ištraukti, buvo beveik pajuodavusios, užpūliavusios. Gydytojas man tik liepė prasiskalauti burną ir ateiti po 8 dienų, po jų - vėl praplovė ir nieko daugiau", - ilgą gydymosi istoriją pasakojo pensininkas.

Kamuoja skausmas

Bronius pasakoja tapęs nuolatiniu gydytojų lankytoju - ne tik dėl vizitų pas odontologą.
"Prasidėjo dideli galvos, žandikaulio skausmai. Dabar esu užsirašęs pas žandikaulio chirurgą. Anksčiau ėjau pas LOR (otorinolaringologas - ausų, nosies ir gerklės ligų gydytojas, - Autor. past.), įtarė sinusitą. Rado uždegimą, išrašė vaistų, tačiau jie nesuveikė, vėliau skausmai ėmė dažniau kartotis, gėriau ir antibiotikus. Nuo Naujųjų metų man jau darė tris galvos priekio rentgeno nuotraukas, kompiuterinę galvos tomografiją, tačiau neranda, iš kur tokie skausmai", - vardino pokalbininkas, svarstęs, kad galbūt tai prasidėjo dėl nekokybiško odontologo darbo.

Pastarajam pensininkas teigė sumokėjęs 2,5 tūkst. litų, tačiau ėmus reikšti pretenzijas, pacientas pinigus atgavo.

"Paskambino, pasakė, kad atiduos pinigus. Jis man sakė: "Gailiuosi, kad apsiėmiau tau daryti." Galėjo gi ir neapsiimti. Jis daugiau kalba nei žmogui laiko skiria", - sprendimo gydytis privačioje klinikoje gailėjosi Bronius. - Eisiu kitur tvarkytis - antri metai be dantų. Nežinau, kada tai baigsis, nusibodo nuolatiniai galvos skausmai. Noriu, kad žinotų kiti žmonės ir tokio streso nepatirtų, kad iš anksto susižinotų, kur eina, kad būtų atsargūs."

Susisiekus su Broniui dantis gydžiusiu odontologu Nerijumi Neverdausku, gydytojas iš pradžių tvirtino tokio paciento neatsimenąs. Tačiau po kelių akimirkų jis jau teigė, kad buvo gavęs jo raštą.

"Šitas žmogus pateikė raštą, kad pretenzijų neturi, nes žala buvo atlyginta", - tepakomentavo N. Neverdauskas.

Skundų nedaug

Vis dėlto, pasak Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Maisto produktų, turizmo ir rekreacinių paslaugų departamento Turizmo ir atlygintinų medicininių paslaugų skyriaus vedėjos Solveigos Kuzienės, toks odontologo komentaras - ne pripažinimas, kad paslaugos buvo suteiktos nekokybiškai.

"Atsakyti, ar padaryta žala, galima būtų tik Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūrai veiklos tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos atlikus tyrimą", - informavo specialistė.
Pasak jos, rašytinių skundų dėl nekokybiškų odontologų paslaugų gaunama labai mažai (per metus 1-2).

S. Kuzienė priminė, jog pacientai, manantys, kad pažeistos jo teisės, sveikatos priežiūros įstaigai, kurioje, jo manymu, buvo pažeistos jo teisės, turi teisę pateikti skundą: "Sveikatos priežiūros įstaiga, gavusi paciento skundą, privalo jį išnagrinėti ir raštu pranešti pacientui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų. Atkreiptinas dėmesys, kad Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo 23 straipsnio 5 dalyje nustatyta, kad "Pacientas turi teisę pareikšti skundą ne vėliau kaip per vienerius metus, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos".

Į pacientų skundus nagrinėjančias valstybės institucijas pacientai turi teisę kreiptis tik nepatenkinti skundų nagrinėjimu sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje, jų manymu, jų teisės buvo pažeistos.

"Jei ginčo nepavyksta išspręsti taikiai, dėl netinkamai (nekokybiškai) suteiktų gydytojo paslaugų galima kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūrai veiklos tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Jei buvo padaryta žala sveikatai, vadovaujantis Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu dėl žalos atlyginimo, galima kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Kaip jau buvo minėta, prieš kreipdamasis į šią komisiją, pacientas privalo pirmiausia raštu kreiptis į asmens sveikatos priežiūros įstaigą", - paaiškino S. Kuzienė.