Kol kas tik prielaidos

Pasak „valstiečių“ lyderio Ramūno Karbauskio, prielaidos apie „lentynos“ mokestį daromos po „Verslo žiniose“ pasirodžiusio straipsnio. Frakcija, kaip žadėjo jos pirmininkas, kreipėsi į Lietuvos konkurencijos tarnybą prašydama ištirti, ar bendrovės EVRC, „Reklamos sklaida“, „Eurovaistinė“ ir „Camelia“ nepažeidžia įstatymų, draudžiančių konkurenciją ribojančius susitarimus.

Bendrovės EVRC ir „Reklamos sklaida“ yra galimai panaudojamos kaip „lentynos“ mokesčių surinkėjos ar net didmenininkų nuolaidų suteikimo slėpėjai. „Įtarimus sustiprina ir šių įmonių pelningumas. Bendrovės EVRC, kuri atlieka „Eurovaistinės“ satelito funkcijas, pelningumas dešimt kartų viršija pačios vaistinės pelningumą. „Lentynos“ mokestį susimoka didmenininkai, vaistų gamintojai ir platintojai, siekdami, kad jų produkcija būtų prekiaujama minėtuose tinkluose. Šis mokestis riboja konkurenciją vaistų rinkoje, nes į tinklus patenka tik susimokėjusiųjų vaistai. Be to, toks mokestis gali sukurti prielaidas vaistinėse platinti brangesnius vaistus“, - teigia R.Karbauskis.

Visi taškai ant „i“ turėtų būti sudėlioti po tyrimo. Maža to, „valstiečių“ frakcija buria darbo grupę, kuri inicijuos Farmacijos įstatymo pataisas, ateityje užkirsiančias kelią vaistinių tinklų piktnaudžiavimui. Savo ruožtu minimų vaistinių tinklų vadovai teigia nesibaiminantys jokių tyrimų ar patikrinimų, nes jų vykdoma veikla skaidri.

Patikrinimų nesibaimina

Pasak „valstiečių“ lyderio Ramūno Karbauskio, prielaidos apie „lentynos“ mokestį daromos po „Verslo žiniose“ pasirodžiusio straipsnio. Frakcija, kaip žadėjo jos pirmininkas, kreipėsi į Lietuvos konkurencijos tarnybą prašydama ištirti, ar bendrovės EVRC, „Reklamos sklaida“, „Eurovaistinė“ ir „Camelia“ nepažeidžia įstatymų, draudžiančių konkurenciją ribojančius susitarimus.

Bendrovės EVRC ir „Reklamos sklaida“ yra galimai panaudojamos kaip „lentynos“ mokesčių surinkėjos ar net didmenininkų nuolaidų suteikimo slėpėjai. „Įtarimus sustiprina ir šių įmonių pelningumas. Bendrovės EVRC, kuri atlieka „Eurovaistinės“ satelito funkcijas, pelningumas dešimt kartų viršija pačios vaistinės pelningumą. „Lentynos“ mokestį susimoka didmenininkai, vaistų gamintojai ir platintojai, siekdami, kad jų produkcija būtų prekiaujama minėtuose tinkluose. Šis mokestis riboja konkurenciją vaistų rinkoje, nes į tinklus patenka tik susimokėjusiųjų vaistai. Be to, toks mokestis gali sukurti prielaidas vaistinėse platinti brangesnius vaistus“, - teigia R.Karbauskis.

Visi taškai ant „i“ turėtų būti sudėlioti po tyrimo. Maža to, „valstiečių“ frakcija buria darbo grupę, kuri inicijuos Farmacijos įstatymo pataisas, ateityje užkirsiančias kelią vaistinių tinklų piktnaudžiavimui. Savo ruožtu minimų vaistinių tinklų vadovai teigia nesibaiminantys jokių tyrimų ar patikrinimų, nes jų vykdoma veikla skaidri.

Patikrinimų nesibaimina

„Galiu užtikrintai pasakyti, jog mūsų vaistinių tinklas netaiko jokių „lentynos“ mokesčių, taip pat nedalyvauja jokiuose kituose konkurenciją ribojančiuose susitarimuose. UAB „Reklamos sklaida“ teikia rinkodaros ir kitas paslaugas „Camelia“ vaistinių tinklui. Įmonėje dirba tiek rinkodaros, tiek farmacijos sričių specialistai, kadangi rinkodara vaistinių sektoriuje reikalauja specifinių žinių.

Šis veiklos modelis mūsų įmonių grupei padeda ne tik užtikrinti aukštą teikiamų rinkodaros paslaugų kokybę, bet ir mažinti veiklos sąnaudas ir sutaupyta nauda pasidalinant su pirkėjais. Tai rodo ir nepriklausomi tyrimų duomenys. Daugiau nei 40 proc. Lietuvos gyventojų pripažįsta, kad mažiausios vaistų kainos yra siūlomos būtent „Camelia“ vaistinėse“, - sako UAB „Nemuno vaistinė“, valdančios vaistinių tinklą „Camelia“, generalinė direktorė Aušra Budrikienė.

Komentaras: Lietuvos vaistų gamintojų asociacijos vadovas Albertas Bertulis

- Apie kalbas dėl vaistinėse taikomo lentynos mokesčio girdėjau, tačiau kaip asociacijos vadovas tokių faktų nei patvirtinti, nei paneigti negaliu. Asociacija į atskirų kompanijų verslo sandorius tikrai nesikiša. Labiau užsiimame strateginiais dalykais, teisės aktų paruošimu, komentarais. Informacija, ką daro atskiros kompanijos, yra pakankamai konfidenciali. Be to, ir visas procesas, kol vaistas patenka į vaistines, yra gana ilgas. Gamintojas atveža vaistą ir atiduoda jį didmenininkui. Toliau didmenininkas rūpinasi vaisto patekimu į vaistinę. Tačiau dar kartą kartoju, man apie jokius mokesčius nėra tekę girdėti.

Tarp kitko

Didžiausios reklamos paslaugų bendrovės EVRC ir „Reklamos sklaida“ gimė 2010 m., kai dvi didžiausius vaistinių tinklus „Eurovaistinė“ ir „Camelia“ valdančios konkurentės viena po kitos įvykdė struktūrines pertvarkas – atskyrė vaistinių reklamos ir rinkodaros departamentus ir įregistravo juos kaip atskiras bendroves.

Naujausiais „Verslo žinių“ turimais duomenimis, 2015 m. EVRC pardavimų pajamos siekė 20,9 mln. Eur, o „Reklamos sklaidos“ 14 mln. Eur. Šių vaistinių reklamos bendrovių pasiekiamas apyvartos mastas įspūdingas – jos lenkia visas didžiąsias rinkodaros ir komunikacijos įmones, nors šios planuoja, kuria reklamą net ir stambiausiems reklamos užsakovams Lietuvoje.