„Man ilgą laiką skaudėjo pilvą, kone pusmetį gydytojai vis ieškojo priežasties. Galiausiai mano šeimos gydytoja parašė siuntimą kolonoskopijos tyrimui į Centro polikliniką, kur, pasak mano gydytojos, buvo trumpiausios eilės. Kadangi esu jautri skausmui, gydytoja patarė prašyti procedūros su pilna narkoze. Dalinė nejautra yra finansuojama.

Registruojantis telefonu man buvo pasakyta, kad turėsiu susimokėti ir už narkozę, ir už tyrimą. Esą jei imčiau dalinę nejautrą, man nekainuotų niekas, tačiau kadangi man reikia pilnos narkozės, teks mokėti ir už kolonoskopijos tyrimą. Iš viso būtų 84 eurai. Man tai yra dideli pinigai, tačiau sutikau, kur dingsiu“, - pasakojo vilnietė.

Tačiau kolegei patarus pasidomėti, ar išties ši procedūra mokama, moteris susisiekė su Valstybine ligonių kasa. Štai koks atsakymas ją pasiekė:

„VšĮ Centro poliklinika teikia Jūsų minimas paslaugas (chirurgo konsultacijos su kolonoskopija, anesteziologo-reanimatologo konsultacijas), kompensuojamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų.

Primename, kad viena esminių sąlygų gauti nemokamą gydytojo specialisto konsultaciją yra kreipimasis su gydytojo siuntimu. Jeigu apdraustasis su siuntimu kreipiasi į gydymo įstaigą, kuri yra sudariusi sutartį su teritorine ligonių kasa dėl šių paslaugų teikimo, tai gydytojo specialisto konsultacija ir jos metu pagal kompetenciją paskirti visi pacientui būtini tiriamieji bei gydomieji veiksmai atliekami nemokamai. Dėl nuskausminimo reikiamumo sprendžia gydytojas anesteziologas-reanimatologas. Taigi, turėtumėte turėti siuntimą ir gydytojo anesteziologo-reanimatologo konsultacijai.

Registruojantis konsultacijoms turėtumėte gydymo įstaigai pranešti, kokios paslaugos Jums bus reikalingos ir kokius siuntimus turėsite, nes kreipiantis be siuntimo už paslaugas reikia mokėti pačiam pacientui (išskyrus už būtinosios medicininės pagalbos paslaugas)“, - buvo rašoma atsakyme. Galiausiai pridurta, kad jei kyla klausimų dėl mokėjimo už paslaugas teisėtumo, reikia kreiptis į gydymo įstaigos, kurioje šios paslaugos buvo, yra ar bus teikiamos, administraciją. Jeigu gydymo įstaigos atsakymas paciento netenkina, galima kreiptis į savo teritorinę ligonių kasą.

Sužinojusi, kad kolonoskopijos tyrimas jai priklauso nemokamai nepaisant to, kokią nejautrą moteris imanti, ji vėl susisiekė su Centro poliklinika.

„Paskambinau į registratūrą, prisistatau ir dar kartą paklausiu, ar tokia procedūra būtų mokama. Man vėl atkerta, kad pas juos nėra nemokamų tyrimų ir jei imu narkozę, turėsiu susimokėti už viską. Administratorė tada davė man skyriaus vedėjos telefono numerį. Paskambinau jai ir pasakiau, kad susisiekiau su VLK ir gavau visai kitokį atsakymą, nei man teigiama poliklinikoje. Perklausė mano pavardę, vizito datą ir tik tada patikino, kad procedūra man tikrai bus nemokama“, - stebėjosi moteris, turinti daugiau nei 30-ies metų darbo stažą.

Tačiau tuo viskas dar nesibaigė.

„Į polikliniką nuvažiavau spalio 13 d., labai malonios sesutės nuvedė mane į palatą. Tačiau vėliau į palatą įsiveržė gydytojas, kuris buvo akivaizdžiai prieš mane nusiteikęs – pažiūrėjęs į siuntimą jis ėmė priekaištauti, kad dėl tokių dalykų neverta duoti siuntimo kolonoskopijai. Tačiau man buvo atradę dalinį žarnų nepraeinamumą ir turbūt mano gydytojai žinojo, kodėl ir kur siunčia – norėta išsiaiškinti, ar nėra kokių rimtesnių ligų, gerybinių navikų, polipų ar išvaržų“, - telefonu DELFI aiškino vilnietė. Galiausiai, jos teigimu, gydytojas piktai paklausęs, kokiais aš čia išskiritiniais keliais esu patekusi.

„Tada supratau, kad jis galimai dėl to ir nepatenkintas, kad pasiekiau, jog man neteks mokėti už procedūrą. Aiškinu jam, kad per ligonių kasas atėjau, jis man ir atkerta – pas mus yra kitokios vidaus taisyklės. Mintyse pagalvojau, ačiū dievui, kad turiu piniginėje tuos 84 eurus, jei privers, tai sumokėsiu“, - tada galvojo moteris.

Galiausiai už procedūrą Vilijai mokėti nereikėjo (tik beveik 40 eurų už nejautrą, kurią ji pasirinko papildomai), tačiau ant lapelio, kuriame buvo tyrimo rezultatai, kitoje pusėje gydytojas esą užrašęs žinutę moters šeimos gydytojai ir išvardijęs situacijas, kada galima siųsti šiam tyrimui.
„Visa ši patirtis buvo labai nemaloni ir pikta, kai turi pats aiškintis, už ką reikia mokėti, o už ką nereikia. Lai pacientai žino, kad jei kyla įtarimas, reikėtų aiškintis, o ne mokėti tiek, kiek paprašo“, - reziumavo Vilija K.

Poliklinika: klaida buvo siuntime

Susisiekus su Centro poliklinika buvo paaiškinta, kad pagal šiuo metu galiojančią tvarką, jei pacientas kreipiasi į asmens sveikatos priežiūros įstaigą su siuntimu atlikti kolonoskopiją pagal Storosios žarnos vėžio prevencinę programą, ši procedūra ir jos metu taikoma nejautra yra nemokamos (apmokamos PSD fondo lėšomis).

„Spalio 13 d. kitos pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigos pacientė V. K. lankėsi Centro poliklinikoje su siuntimu atlikti kolonoskopiją. Siuntime nebuvo nurodyta, kad procedūra turėtų būti atlikta pagal Storosios žarnos vėžio prevencinę programą, kai procedūra ir pacientui pageidaujant taikoma nejautra yra nemokamos. Būtent dėl šios aplinkybės – siuntime nesančio įrašo, kad procedūra turi būti atlikta pagal Storosios žarnos vėžio prevencinę programą – poliklinikos darbuotojai pagrįstai nurodė pacientei, kad už nejautrą reikia mokėti. Centro poliklinikos gydytojas vadovavosi siuntime nurodyta informacija, kuri suteikė teisę nemokamai gauti procedūrą, o gydytojo anesteziologo konsultacijai siuntimas nebuvo pateiktas, todėl klausimas dėl nejautros nebuvo sprendžiamas.

V. K. turėjo siuntimą, pagal kurį jai priklausė nemokama procedūra, tačiau pageidaujant nejautros, už šią reikėjo mokėti, nes pacientė neturėjo gydytojo anesteziologo konsultacijai siuntimo ir Centro poliklinikos gydytojas endoskopuotojas vadovavosi siuntime suformuluotu prašymu atlikti tik procedūrą. Už nejautrą pacientė sumokėjo 40,92 Eur. Ši suma iš pacientės buvo paimta suklydus – supainiojus procedūros ir nejautros kainas (procedūros kaina – 40,92 Eur, nejautros kaina – 38,26 Eur)“, - paaiškino administracija.

„Atsiprašome dėl Centro poliklinikos darbuotojo padarytos techninės klaidos. V. K. prašome kreiptis į Centro poliklinikos administraciją su prašymu dėl permokos ir ji bus būtinai grąžinta. Apgailestaujame dėl susiklosčiusios situacijos, pagrindinis įstaigos tikslas ir visos pastangos skiriamos tam, kad pacientams suteiktume aukščiausios kokybės paslaugas“, - teigė Centro poliklinikos administracija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (188)