Jau šeštą kartą surengto kasmetinio „Jaunojo dizainerio prizo“ konkurso komunikacijos kategorijoje šiemet nugalėjo Vilniaus dizaino kolegijos bakalaurė Karolina Vaikšnytė, sukūrusi stalo žaidimą „Aloizas“. Šis Alzheimerio ligos prevencijai ir sergančiųjų lavinimui skirtas projektas pavadintas nervų degeneracinės ligos, pasižyminčios pažintinių funkcijų sutrikimais bei įvairiais neuropsichiatriniais simptomais, atradėjo – vokiečių psichiatro Aloizo Alzeimerio - vardu.
Vilniaus dizaino kolegijos bakalaurė Karolina Vaikšnytė
© Asmeninio archyvo nuotr.

Žaidimą sudaro teksto, spalvos, formos bei erdvės pažinimo užduotys, kurios yra pritaikytos vyresnio amžiaus žmonėms, nes šiuo metu naudojamos pradinių klasių mokiniams skirtos priemonės, kurios nėra patrauklios suaugusiems. Apie šio projekto kūrybinius iššūkius ir perspektyvas kalbamės su pagrindinio prizo laimėtoja K.Vaikšnyte.

- Ar tai pirmas jūsų dizaino darbų įvertinimas? 

- Esu labai savikritiška, gal todėl mažai afišuoju savo kūrybą - ankščiau nesu bandžiusi sėkmės konkursuose. Tai buvo pirmasis kartas ir jis buvo sėkmingas, todėl šis laimėjimas išties motyvuoja imtis tokių projektų kaip šis ir yra naudingas ir man, ir visuomenei.

- Kas paskatino kurti projektą, skirtą nuo Alzheimerio sindromo kenčiantiems žmonėms?

Vilniaus dizaino kolegijos bakalaurė Karolina Vaikšnytė
Vilniaus dizaino kolegijos bakalaurė Karolina Vaikšnytė
© Asmeninio archyvo nuotr.

- Šis projektas gimė bemąstant, ko trūksta senyvo amžiaus žmonėms. Vėliau, atsižvelgusi į mano aplinkoje esantį žmogų, sergantį Alzheimerio liga, iš senyvo amžiaus žmonių išskyriau būtent šią tikslinę auditoriją. Pastebėjau, jog sergantiesiems trūksta įvairių priemonių, padedančių sutelkti dėmesį, lavinti atmintį. Iš sergančio senelio poreikių gimė pirmasis žaidimo prototipas, o vėliau, kaip didesnės sergančiųjų grupės tyrimo rezultatas, atsirado specializuotas žaidimas "Aloizas".

- Ar svarstėte kitas temų alternatyvas? Kodėl jas galiausiai atmetėte?

- Besirenkant baigiamojo darbo temą net nesvarsčiau apie temas, kurios nebūtų susiję su socialinėmis problemomis. Pagrindinės temos, kurias norėjau gvildenti, buvo Alzheimerio ir autizmo ligos. Norėjau įsigilinti į komunikacinių priemonių trūkumą bei sukurti tai, kas išties galėtų pasitarnauti. Savo aplinkoje neturėjau vaiko, kuris sirgtų autizmu, todėl pasirinkau sau artimesnę temą. Motyvavo ir tai, jog savo darbu galėsiu padėti savo artimam žmogui.

- Su kokiais iššūkiais susidūrėte žaidimo kūrimo procese?

Vilniaus dizaino kolegijos bakalaurė Karolina Vaikšnytė
Karolinos darbas
© Asmeninio archyvo nuotr.

- Bekuriant žaidimą reikėjo glaudžiai bendrauti su sergančiaisiais bei su juos prižiūrinčiais žmonėmis. Buvo sunku stebėti šia sunkia liga sergančius žmones - tai ir buvo pats sunkiausias momentas.

- Ar jūsų žaidimą išbandė realūs pacientai?

- Visame žaidimo kūrimo procese buvo tiriama tikslinė auditorija, jos poreikiai, sugebėjimai. Juos išgryninti padėjo ne tik bendravimas ir kiekvienos detalės išbandymas su sergančiaisiais, bet ir diskusijos bei patarimai, gauti iš socialinių ir slaugos darbuotojų, kurie turi daug patirties bendraujant ir lavinant sergančiuosius.

- Ar yra planų gaminti šį žaidimą masiškai? 

Vilniaus dizaino kolegijos bakalaurė Karolina Vaikšnytė
Karolinos darbas
© Asmeninio archyvo nuotr.

- Labai norėčiau žaidimą išleisti į rinką, nes tikiu jo sėkme ir žinau, jog jis būtų naudingas juo besinaudojantiems sergantiesiems. Ateityje bandysiu jį pristatyti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, taip pat rasti žmonių, kurie padėtų išleisti žaidimą dideliu tiražu. Šiuo metu yra keletas susidomėjusių, kurie šį projektą vertina kaip perspektyvų, todėl tikrai nepaliksiu šios iniciatyvos dūlėti stalčiuje ir šis žaidimas nebus paskutinis projektas, šviečiantis visuomenę apie Alzheimerio liga sergančius žmones.

- Kokie Jūsų karjeros planai? 

- Kol kas planuoju stoti į magistro studijas ir gilintis į produkto dizaino sritį. Studijuojant grafinį dizainą man visuomet kažko trūko - pastebėjau, jog, atlikdama įvairias užduotis, visuomet atsiremiu į daikto pavidalą. Mane visada žavėjo įvairių objektų kūrimas, todėl nusprendžiau į savo profesiją pažvelgti kitu kampu ir sujungti su produkto kūrimu, kuris komunikuotų su visuomene ir teiktų socialinę naudą.

- Jei ne paslaptis, kaip panaudosite konkurse pelnytą 1000 EUR prizą?

Kur išleisiu gautą piniginį prizą, dar nenusprendžiau, tačiau viliuosi, jog jis pasitarnaus tobulinant žaidimo idėją.

K.Vaikšnytės žaidimą „Aloizas“ ir kitus 14 konkurse nominuotų bei apdovanotų darbų galima apžiūrėti Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centro kuruojamoje „Jaunojo dizainerio prizo 2015” parodoje, kuri veiks iki 2015 m. liepos 18 d. VDA ekspozicijų salėje TITANIKAS (Maironio g. 3.).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (31)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (794)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (23)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (72)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (1)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (31)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...

Danijos vėjo jėgainės gali atsirasti ir prie Lietuvos krantų (25)

Kitąmet šimto penkiasdešimt metų jubiliejų minėsiantis Danijos Esbjergo uostas yra vienas...

Japoniją pribaigė ne atominė bomba, o Stalino sprendimas? (623)

Šiemet buvo minimos 72-osios Hirosimos bombardavimo metinės. JAV branduolinio ginklo panaudojimas...

Nevaldoma kinų kosminė stotis netrukus kris į Žemę (21)

Nevaldoma Kinijos kosminė stotis, kaip teigiama, po mažiau nei vienerių metų sugrįš į Žemės...

Neatsakingas antibiotikų vartojimas sukelia pavojingas infekcijas pražūtingiausia senyvo amžiaus pacientams (2)

Anot medikų, neatsakingas antibiotik ų vartojimas didina pavojingų infekcijų riziką. Jų...