Nuvykite tingulį ir ligas: 5 pratimai tiesiog darbo kėdėje

 (3)
Sustingę raumenys, nugaros ir sąnarių skausmai bei apėmęs tingulys – būsena, gerai pažįstama daugeliui sėdimą darbą dirbančių žmonių. Be to, užsisėdėjimas mažina protinę veiklą, darbo našumą, skatina apatiją ir veda į įvairius lėtinius susirgimus. Pasak sveiko gyvenimo būdo šalininko Lino Ramybės, to išvengti labai paprasta, mat mankštintis galima tiesiog darbo kėdėje.
© Shutterstock

„Mankšta darbo metu – tai būdas atsipalaiduoti, pamiršti stresą ir padidinti savo darbo našumą“, – sako L. Ramybė ir dalinasi 5 pratimais, padėsiančiais išjudinti kūno raumenis ir sąnarius, nė neatsitraukiant nuo darbo stalo, rašoma pranešime spaudai.

Pasak specialisto, tempimo pratimai, kaklo srities atpalaidavimas ar nesudėtingi pritūpimai darbo vietoje ne tik pagerins kraujotaką, mąstymą, atpalaiduos raumenis, bet ir padės atsikratyti blogų įpročių.

„Blogi įpročiai išeiginių neturi. Pasimankštinti darbo metu, tiesiog sėdint savo darbo vietoje, dažnai nedrąsu, nes baiminamasi kolegų požiūrio. Žmonės pamiršta, kuo tai naudinga ir kreipia dėmesį į kitų nuomonę. Siūlau nežiūrėti į kitus ir pradėti nuo savęs, taip geru pavyzdžiu užkrečiant ir kolegas. Pertraukėles darbe galima leisti prasmingai“, – pataria sporto specialistas L. Ramybė.

L. Ramybės rekomenduojami pratimai darbo vietoje

Siūlomi L. Ramybės pratimai skirti viso kūno mankštai: galvos, kaklo, rankų, juosmens, kojų sritims. Treneris juos atlikti rekomenduoja palaipsniui: kartoti 1-2 kartus per dieną. Kiekvieną pratimą atskirai galima atlikti pusvalandžio trukmės intervalu: pradėti nuo kaklo, pečių mankštos ir baigti atsispaudimais.

1. Mankšta pradedama nuo galvos ir kaklo srities. Galvos sukimo, pečių srities raumenų pratimai padeda atsipalaiduoti ir nuimti stresą. Jie naudingi ir reikalingi tiek vyrams, tiek moterims. Pratimas atliekamas sėdint kėdėje, rankas padėjus ant šlaunų. Lengvais judesiais lenkiame galvą pečių link į kairę, po to į dešinę pusę, aukštyn ir žemyn. Pasukame ir pečius. Pratimą kartojame penkis kartus.

2. Pereiname prie tempimo pratimo. Jis padeda išmasažuoti visą viršutinę kūno dalį: pečių, rankų, menčių sritis. Pratimo metu iš pradžių raumenys stipriai įtempiami ir tuomet atpalaiduojami. Pratimas atliekamas dešiniąją koją uždėjus ant kairės kojos. Tuomet dešinės rankos plaštaka keliauja prie dešinės kojos vidinės kelio srities. Atsistumdami į ją, tiesiname nugarą, sukdamiesi į kairę pusę. Kairė ranka įsikimba į kėdės atlošą. Stengiamės žiūrėti 45 laipsnių kampu ir palaikome 3 sekundes. Pakeičiame kojas ir pratimą kartojame į kitą pusę. Į abi puses pratimą atliekame po penkis kartus.

3. Trečias pratimas atliekamas sėdint kėdėje, ištiesus ir lygiagrečiai grindims pakėlus koją. Pėda fiksuojama taip, kad kojų pirštai žiūrėtų į žmogų. Patempiama kulkšnis ir blauzda. Kai kojų pirštai žiūri į žmogų, tempiama apatinė kojų dalis. Pratimo metu penkis kartus reguliariai įtempiame pėdą ir atpalaiduojame. Tuomet koją nuleidžiame ir keičiame kita.

4. Pritūpimai suaktyvina kraujotaką kojose. Nugara tiesi, kojos pečių plotyje, rankos priešais. Įtūpstai atliekami virš kėdės, stengiantis jos nepaliesti tam, kad būtų išlaikyta fiksuota pozicija, padėsianti labiau įtempti raumenis. Sekundę palaikome, pritūpimus kartojame 10-15 kartų.

5. Paskutinis pratimas skirtas rankų tricepsams stiprinti. Kadangi ši mankšta pasižymi intensyvumu, ji daugiau rekomenduojama vaikinams. Rankomis įsikimbama į stabilios kėdės kraštą, o kojos ištiesiamos palei žemę. Jos paremiamos ant kulnų. Kojas laikydami tiesiai, lenkiame tik rankas, leisdami kūną žemyn – kuo žemiau, tuo sunkiau. Šį pratimą rekomenduojama pakartoti tris kartus, po 5-7 nusileidimus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Sveikas kūnas

Dermatologė pataria, kaip saugiai ir gražiai įgauti bronzinį atspalvį (4)

Daugelis pripažįsta, kad įdegusi oda atrodo sveikiau ir gražiau, tačiau apie žalingų UV spindulių poveikį specialistai kalba vis daugiau ir garsiau.

Pasitikrinkite pėdas: liga atrodo kaip kosmetinė problema (23)

Medikai pastebi: dažnai žmonės mano, kad ortopedinės ydos plokščiapadystė ar šleivapėdystė - ne liga, o tik kosmetinis defektas. Bet taip nėra.

Gydytojas pataria: ką daryti, kad nesurakintų nugaros (19)

Tikriausiai bent kartą gyvenime teko patirti jausmą, kai nesėkmingai pasilenkus ar pasisukus nugarą surakina staigus ir veriantis skausmas, po kurio kelias dienas ar net savaites sunku judėti, kvėpuoti ir atlikti judesius. Gydytojas pasakoja, kas lemia šiuos skausmus, kaip jų išvengti ir kuo dėtas skersvėjis.

Jei būgštaujate dėl kūno linijų, yra labai lengvas būdas pasijusti geriau (6)

Mokslininkai įrodė, kad po palyginti neilgos – tik pusvalandžio trukmės treniruotės moterys jaučiasi labiau patenkintos savo kūnu.

Vargina padidėjęs plaukuotumas? Laikas susirūpinti sveikata (22)

Visiems jau įprasta, kad moterys depiliuojasi kojas, rankas, pažastis, bikini sritį, tačiau daug daugiau diskomforto sukelia ant veido, krūtinės ar pilvo augantys plaukeliai.