5 metus tyrė, kaip užkirsti kelią vėžiui ir širdies ligoms: išeitis labai paprasta

 (64)
Norite ilgiau gyventi? Sumažinti vėžio, širdies ligų riziką? Važinėkite į darbą dviračiu, pataria mokslininkai.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Tai patvirtino didelės apimties penkerius metus trukęs tyrimas, informuoja BBC. Tyrime dalyvavo 250 000 birtų, kasdien važinėjančių į ir iš darbo. Tyrimas taip pat parodė, kad vaikščiojimas yra naudingas organizmui, ko nepasakysi apie sėdėjimą viešajame transporte ar automobilyje.

Tyrėjų teigimu, važinėti dviračiu nereikia valios pastangų, vos tai tampa įpročiu.

Mokslininkai palygino aktyviai vykstančių į darbą žmonių ir pasyvesnių dirbančiųjų sveikatą.

Aktyvūs dirbantieji

Iš visų tiriamųjų mirė 2 430, 3 748-iems buvo diagnozuotas vėžys, o 1 110 turėjo įvairių širdies ligų.

Tyrimo laikotarpiu važinėjantiems į darbą dviračiu mirties dėl bet kokios priežasties rizika sumažėjo 41 proc., vėžio rizika sumažėjo 45 proc., o širdies ligų – 46 proc.

Žmonės per savaitę vidutiniškai nuvažiuodavo 50 km. Kuo greičiau važinėjama, tuo didesnė nauda sveikatai.

Vaikščiojimas mažina širdies ligų riziką, tik nauda jaučiama, jei per savaitę nueinama apie 10 km.

„Tai akivaizdus įrodymas, kad žmonėms, kurie aktyviai vyksta į darbą, t. y. važinėja dviračiu, mažesnė ligų rizika, – sakė daktaras Jasonas Gillas iš Glazgo universiteto. – Juk į darbą tenka vykti kasdien, tad įtraukus į dienotvarkę važiavimą dviračiu, galiausiai valios nebereikės. Mums reikia keisti infrastruktūrą, kad būtų paprasčiau važinėti dviračiais, reikia dviratininkų takų, reikia užtikrinti, kad dviračius būtų lengviau įsikelti į traukinius, kad darbe būtų dušai.“

Derinusiems dviračius ir važiavimą viešuoju transportu irgi pastebėta nauda sveikatai.

Važinėjimo dviračiu naudingesnis už vaikščiojimą, nes yra ilgesnis ir intensyvesnis.

Vėžio tyrimų centro specialistė Clare Hyde teigė: „Šis tyrimas aiškiai rodo aktyvumo kasdieniame gyvenime naudą. Nebūtina vaikščioti į sporto salę ar bėgti maratoną. Jei bent kiek sušylate ir padažnėja kvėpavimas, – ar nuo važiavimo dviračiu, ar dirbant namų ruošos darbus, – tai jau naudinga.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Sveikas kūnas

Neringos sėkmės istorija: dingo 40 kg (12)

37-erių panevėžietė Neringa Klimavičienė intensyviai sportuoja jau dvejus metus. Iš pradžių moteris nesitikėjo, kad jai pavyks reguliariai sportuoti ir sulieknėti, bet padedama asmeninės trenerės po šiek kiek daugiau nei pusmečio ji atsikratė beveik 40-ies kilogramų.

Onkologas papasakojo, kuriose vietose ieškoti odos vėžio užuominų (7)

Ši vasara nelepina karščiais, todėl stengiamasi išnaudoti kiekvieną saulės spindulį. Vis dėlto piktybiniai odos navikai yra vienas dažniausių onkologinių susirgimų Lietuvoje ir pasaulyje.

Sėdimą darbą dirbantis kaunietis siūlo sportuoti pasyviai: ką tai reiškia ir kodėl tai turėtų būti svarbu (7)

Nusprendę imtis reguliarios sportinės veiklos, dažnas iš mūsų susiduriame su tuo, jog gyvenimo ritmas yra per greitas, jog galėtume sportui skirti kelis rytus ar vakarus per savaitę.

10 papildomų centimetrų mirties riziką didina kone penktadaliu (2)

Kiekvienų papildomų 10 vyro ūgio centimetrų sparčiai augti gebančio prostatos auglio susiformavimo riziką padidina 21 proc., o mirties – 17 proc., atskleidė Oksfordo universiteto mokslininkų atliktas tyrimas, kurį aprašo independent.co.uk.

Specialistės pataria, kaip greičiausiai atsikratyti nėštumo metu priaugto svorio daug moterų daro tą pačią klaidą (24)

„Noriu atkreipti dėmesį, jog norėdamos po gimdymo numesti svorį, klaidų daro ne vien jaunos mamos. Dažnai moterys daro klaidą per anksti ir netaisyklingai atlikdamos pilvo preso pratimus.