5 metus tyrė, kaip užkirsti kelią vėžiui ir širdies ligoms: išeitis labai paprasta

 (64)
Norite ilgiau gyventi? Sumažinti vėžio, širdies ligų riziką? Važinėkite į darbą dviračiu, pataria mokslininkai.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Tai patvirtino didelės apimties penkerius metus trukęs tyrimas, informuoja BBC. Tyrime dalyvavo 250 000 birtų, kasdien važinėjančių į ir iš darbo. Tyrimas taip pat parodė, kad vaikščiojimas yra naudingas organizmui, ko nepasakysi apie sėdėjimą viešajame transporte ar automobilyje.

Tyrėjų teigimu, važinėti dviračiu nereikia valios pastangų, vos tai tampa įpročiu.

Mokslininkai palygino aktyviai vykstančių į darbą žmonių ir pasyvesnių dirbančiųjų sveikatą.

Aktyvūs dirbantieji

Iš visų tiriamųjų mirė 2 430, 3 748-iems buvo diagnozuotas vėžys, o 1 110 turėjo įvairių širdies ligų.

Tyrimo laikotarpiu važinėjantiems į darbą dviračiu mirties dėl bet kokios priežasties rizika sumažėjo 41 proc., vėžio rizika sumažėjo 45 proc., o širdies ligų – 46 proc.

Žmonės per savaitę vidutiniškai nuvažiuodavo 50 km. Kuo greičiau važinėjama, tuo didesnė nauda sveikatai.

Vaikščiojimas mažina širdies ligų riziką, tik nauda jaučiama, jei per savaitę nueinama apie 10 km.

„Tai akivaizdus įrodymas, kad žmonėms, kurie aktyviai vyksta į darbą, t. y. važinėja dviračiu, mažesnė ligų rizika, – sakė daktaras Jasonas Gillas iš Glazgo universiteto. – Juk į darbą tenka vykti kasdien, tad įtraukus į dienotvarkę važiavimą dviračiu, galiausiai valios nebereikės. Mums reikia keisti infrastruktūrą, kad būtų paprasčiau važinėti dviračiais, reikia dviratininkų takų, reikia užtikrinti, kad dviračius būtų lengviau įsikelti į traukinius, kad darbe būtų dušai.“

Derinusiems dviračius ir važiavimą viešuoju transportu irgi pastebėta nauda sveikatai.

Važinėjimo dviračiu naudingesnis už vaikščiojimą, nes yra ilgesnis ir intensyvesnis.

Vėžio tyrimų centro specialistė Clare Hyde teigė: „Šis tyrimas aiškiai rodo aktyvumo kasdieniame gyvenime naudą. Nebūtina vaikščioti į sporto salę ar bėgti maratoną. Jei bent kiek sušylate ir padažnėja kvėpavimas, – ar nuo važiavimo dviračiu, ar dirbant namų ruošos darbus, – tai jau naudinga.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Sveikas kūnas

Neseniai motina tapusi moteris įrodė, kas geriausiai degina nereikalingus kilogramus (29)

Antsvorio turinti jauna moteris, užuot pasiryžusi skrandžio apylankos operacijai, atsikratė ydingų įpročių ir tvirtina, kad saikas bei disciplina per 18 mėnesių padėjo atsikratyti 45 kilogramų kūno masės.

Pasitikrinkite, ar mokate taisyklingai plauti rankas – 95 proc. daro tas pačias klaidas (18)

Dabar pat eikite ir nusiplaukite rankas! Rodos, kad viskas paprasta, tačiau taip nėra. Nors ne kartą kalbėta apie tai, kaip svarbu plauti rankas po tualeto, prieš valgį ar po kelionės viešuoju transportu, tik 5 proc. žmonių reguliariai ir tinkamai plauna rankas, rašo BBC.

Vos 30 kasdienių produktų gali apsaugoti nuo amžiaus ligų (8)

Nuo salotų, aitriosios paprikos ir baklažanų iki viso grūdo kruopų, braškių, svogūnų ar net juodo šokolado. Tai tik keletas produktų iš trisdešimties, kurie sudaro Smartfood mitybos pagrindą.

Kultūriniu paveldu pripažinta dieta padės išvengti trombų, kraujagyslių plyšimų (37)

Viduržemio jūros dietą UNESCO pripažino kultūriniu paveldu, o jos esmė – saulė, lengvas vėjelis nuo jūros, šviežios saulėje natūraliai užaugusios daržovės, šaltai spaustas alyvuogių aliejus, jūros gėrybės, LRT RADIJUI sako gydytoja Regina Žukauskienė.

Bičių produktai – trys viename: maistas, vaistas ir nuodas nuo lervų užpiltinės iki avilio terapijos (47)

Kas yra avilio terapija ir ką gydo vaškinės kandies lervų ekstraktas? Kokias tradicinei medicinai sunkiai pasiduodančias ligas įveikia zabrūsai, jei apskritai tokį žodį yra tekę girdėti?