5 metus tyrė, kaip užkirsti kelią vėžiui ir širdies ligoms: išeitis labai paprasta

 (63)
Norite ilgiau gyventi? Sumažinti vėžio, širdies ligų riziką? Važinėkite į darbą dviračiu, pataria mokslininkai.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Tai patvirtino didelės apimties penkerius metus trukęs tyrimas, informuoja BBC. Tyrime dalyvavo 250 000 birtų, kasdien važinėjančių į ir iš darbo. Tyrimas taip pat parodė, kad vaikščiojimas yra naudingas organizmui, ko nepasakysi apie sėdėjimą viešajame transporte ar automobilyje.

Tyrėjų teigimu, važinėti dviračiu nereikia valios pastangų, vos tai tampa įpročiu.

Mokslininkai palygino aktyviai vykstančių į darbą žmonių ir pasyvesnių dirbančiųjų sveikatą.

Aktyvūs dirbantieji

Iš visų tiriamųjų mirė 2 430, 3 748-iems buvo diagnozuotas vėžys, o 1 110 turėjo įvairių širdies ligų.

Tyrimo laikotarpiu važinėjantiems į darbą dviračiu mirties dėl bet kokios priežasties rizika sumažėjo 41 proc., vėžio rizika sumažėjo 45 proc., o širdies ligų – 46 proc.

Žmonės per savaitę vidutiniškai nuvažiuodavo 50 km. Kuo greičiau važinėjama, tuo didesnė nauda sveikatai.

Vaikščiojimas mažina širdies ligų riziką, tik nauda jaučiama, jei per savaitę nueinama apie 10 km.

„Tai akivaizdus įrodymas, kad žmonėms, kurie aktyviai vyksta į darbą, t. y. važinėja dviračiu, mažesnė ligų rizika, – sakė daktaras Jasonas Gillas iš Glazgo universiteto. – Juk į darbą tenka vykti kasdien, tad įtraukus į dienotvarkę važiavimą dviračiu, galiausiai valios nebereikės. Mums reikia keisti infrastruktūrą, kad būtų paprasčiau važinėti dviračiais, reikia dviratininkų takų, reikia užtikrinti, kad dviračius būtų lengviau įsikelti į traukinius, kad darbe būtų dušai.“

Derinusiems dviračius ir važiavimą viešuoju transportu irgi pastebėta nauda sveikatai.

Važinėjimo dviračiu naudingesnis už vaikščiojimą, nes yra ilgesnis ir intensyvesnis.

Vėžio tyrimų centro specialistė Clare Hyde teigė: „Šis tyrimas aiškiai rodo aktyvumo kasdieniame gyvenime naudą. Nebūtina vaikščioti į sporto salę ar bėgti maratoną. Jei bent kiek sušylate ir padažnėja kvėpavimas, – ar nuo važiavimo dviračiu, ar dirbant namų ruošos darbus, – tai jau naudinga.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Sveikas kūnas

5 metus tyrė, kaip užkirsti kelią vėžiui ir širdies ligoms: išeitis labai paprasta (63)

Norite ilgiau gyventi? Sumažinti vėžio, širdies ligų riziką? Važinėkite į darbą dviračiu, pataria mokslininkai.

Nuvykite tingulį ir ligas: 5 pratimai tiesiog darbo kėdėje (2)

Sustingę raumenys, nugaros ir sąnarių skausmai bei apėmęs tingulys – būsena, gerai pažįstama daugeliui sėdimą darbą dirbančių žmonių. Be to, užsisėdėjimas mažina protinę veiklą, darbo našumą, skatina apatiją ir veda į įvairius lėtinius susirgimus. Pasak sveiko gyvenimo būdo šalininko Lino Ramybės, to išvengti labai paprasta, mat mankštintis galima tiesiog darbo kėdėje.

Norite atsisveikinti su keliais kilogramais? Sureguliuokite medžiagų apykaitą efektyvūs patarimai (8)

Vienas aktualiausių klausimų artėjant vasarai – kaip numesti svorio ir pasitikėti savimi vilkint maudymosi kostiumėlį.

Kiaulpienių nauda neabejoja ir gydytojai, tačiau yra vienas „bet“ (25)

Kiaulpienės, vaistinės magnolijos, nimbamedis – šie augalai teikia akivaizdžios naudos sveikatai. Kaip jie gali pagelbėti – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ papasakoja gydytojas Alvydas Unikauskas.

Perspėja dėl kiaušinių: kada reikia pasakyti stop (81)

Jei daužiantis kiaušiniais jums nesiseka, gali būti, kad per šias šventes jų teks suvalgyti ne vieną ir ne du. 96–98 proc. kiaušinių maistinių medžiagų gerai įsisavinamos, o vieno vištos kiaušinio maistinė vertė prilygsta 40 g liesos mėsos arba 200 g pieno ir turi 350 kJ energijos. Tad, kad ir kokie jie sveiki ir naudingi, ateina metas pasakyti „stop“.