Palydėti tautiečio į Ispanijos kurortą atvyko apie 100 lietuvių, išvakarėse organizuojamose išlėdytuvėse taip pat dalyvaus R. Milevičiaus šeima ir artimieji.

Likus dienai iki lenktynių, kurios buriavimo sporte prilygsta Vimbldono teniso čempionatui, „Tour de France“ dviračių lenktynėms ar Dakaro raliui, R. Milevičius atskleidė, kokie sunkumai laukia apie 9 mėnesius truksiančioje kelionėje.

- Ar šios lenktynės yra sunkiausios pasaulyje?

- Mano nuomone, šios lenktynės nėra pačios sunkiausios, galėčiau jas pavadinti vienomis ekstremaliausių. Bet kai tu esi joms pasiruošęs, viskas yra normalu. Sudėtingos jos yra dėl to, kad tu plauki aplink pasaulį ekstremaliausiomis sąlygomis, plauki tose vietose, kur kiti laivai neplaukia. Be abejo, prisideda oro sąlygos - didžiulės bangos, audros, kurios nuskandino ne vieną laivą ir pražudė ne vieną buriuotoją. Būtent dėl to šios priežasties varžybos vadinamos ekstremaliomis.

- Kas labiausiai kelia nerimą prieš startą?

- Labiausiai kelia nerimą tai, kad ko nors nepamirščiau, ypač būtiniausių daiktų, kuriuos reikia su savimi pasiimti. Apskritai, jaučiuosi pasiruošęs ir didelių baimių neturiu.

- Ar artimieji jaudinasi dėl jūsų?

- Šeima ir artimieji iš pradžių nesijaudino. Kai čia atvyko ir pamatė „In - Port“ lenktynių nuotraukas ir video, suprato, kad tai ne paprastas pasiplaukiojimas. Kuo labiau artėja startas, tuo labiau artimieji baiminasi ir jaudinasi dėl manęs.

- Kokią reikšmę turi fizinis pasiruošimas?

- Fizinis pasiruošimas yra labai svarbus. Nors mūsų komandos amžiaus vidurkis yra 37-eri metai, turime porą žmonių, kuriems yra virš 50. Mes visi dirbame vienodai. Treniruoklių salėje sportuojame 5 - 6 kartus per savaitę. Turime specialistus, kurie stebi mūsų būklę, atlieka įvarius testus. Šiuo metu mano fizinė forma yra turbūt geriausia, kokią esu turėjęs.

- Kaip išbūti su tais pačiais žmonėmis devynis mėnesius?

- Iš tikro, ne 9 mėnesiai. Mes jau dabar su komanda kartu esame 6 mėnesius. Mes turime psichologę, kurią vadiname komandos trenere. Ji dirba su mumis kasdien, padeda komandai bendrauti, tobulėti. Nuolat rengiami seminarai, diskutuojame komandos viduje, sprendžiame įvairias problemas. Esame pasiruošę būti mažame žmonių rate, todėl nemanau, kad kils kažkokių problemų dėl žmonių charakterių. Narių suderinamumas buvo apgalvotas nuo pat pradžių, kuomet buvo renkama komanda.

- Kokie sunkumai laukia kelionėje?

- Didžiausia problema mums bus oro sąlygos. Pirmas etapas yra sudėtingas, nes starto dieną praneša silpną vėją. Gibraltaro sąsiauryje vėjas pasikeis iki 25 - 30 mazgų. Vėjo - daugiau, o akvatorija pakankamai siaura. Pirma sąsiaurį praplaukusi komanda įgis pranašumą, todėl visi tikrai stengsis. Vėliau, plaukiant į Braziliją, ties pusiauju, vėl bus silpnas vėjas. Gali tekti pastovėti 3 - 4 dienas, o gal net savaitę. Nuo oro daug kas priklauso. Kalbant apie audras, mes esame pasiruošę, žinome, kaip jas suvaldyti. Turime komandoje vieną geriausių pasaulyje navigatorių, dėl ko labai džiaugiamės.

- Kokie komandos tikslai ir kokius tikslus keliate sau?

- Tikslas yra vienas - laimėti. Turime komandoje veteranų, kuriems tai gali būti paskutinė galimybė nors kartą laimėti „Volvo Ocean Race“ regatą, todėl vien dalyvavimas mūsų netenkina. O mano asmeninis tikslas yra toks pats, kaip ir komandos – pergalė. Anksčiau tikslas buvo patekti čia, - dabar tikslas yra tik nugalėti.

Pirmas varžybų sustojimo taškas planuojamas po 20 dienų Keiptauno uoste, Pietų Afrikos Respublikoje. Po 10 dienų komandos plauks į Abu Dabį (JAE). Paskui sustojimai bus Kinijoje, Naujojoje Zelandijoje, Brazilijoje ir JAV. Vėliau laukia kelionė atgal į Europą, o lenktynės finišuos Gioteborge (Švedija).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)