Lietuvos automobilių dilerių pateiktais automobiliais 405 km ilgio trasą nuo Vilniaus iki Nidos įveikė automobiliais prekiaujančių bendrovių darbuotojų bei žurnalistų jungtiniai ekipažai.

Pirmą kartą Lietuvoje organizuojamame ralyje dalyvavusių VW Lupo, VW Caddy, Ford Focus, Fiat Punto, VW Passat, Peugeot 206, VAZ 21103 ir Citroen Xsara Picasso automobilių varikliai naudojo ne benziną ar dyzelinį kurą, bet specialias ekologinio kuro rūšis - 7% etanolio ir benzino mišinį arba 30 % rapsų metilo esterio (RME) ir dyzelinį mišinį.

Beje, ralio automobiliai net neužsuko į Vilniaus-Klaipėdos greitkelį. Organizatoriai siekė, kad būtų važiuojama kuo labiau kasdieninėmis sąlygomis, todėl automobiliams teko vingiuoti siaurais keliukais ir miestų gatvelėmis. Startavę iš Vilniaus dalyviai pasuko link Aukštadvario, grožėjosi Panemunės pilimis, buvo sustoję Šilutėje.

Ralio "Eko 2000" nugalėtojais tapusio "Baltic auto" ekipažo Volkswagen Lupo 1,4 su turbodyzeliniu varikliu kuro sąnaudos tesudarė 16,25 litro; t.y. šimtui kilometrų tebuvo sunaudota apie 4 litrus RME ir dyzelino mišinio. VW Lupo - ypač kompaktiškas ir taupus automobilis, todėl jo pasiektas rezultatas nestebino. Didesnių netikėtumų pateikė daug didesniais ir galingesniais automobiliais važiavę dalyviai.

Antrąją vietą užėmusio turbodyzelinio Ford Focus 1,8 ekipažas sugebėjo trasą įveikti beveik taip pat ekonomiškai kaip nugalėtojai - sunaudota tik 16,75 litro RME ir dyzelino mišinio. Dar labiau stebino VW Passat su 1,9 litro turbodyzeliniu varikliu pasiekimas - 405 km distancijai įveikti pakako tik 17,65 litrų kuro.

Taupiausiu etanolio ir benzino mišinį naudojusiu automobiliu pripažintas Fiat Punto 1,2 (23,8 l), antrąją vietą užėmė į Lietuvos rinką grįžtantis VAZ (25,4 l).

Po finišo ralio dalyviai teigė, kad naudodami biokurą nepajuto jokio variklio charakteristikų pablogėjimo. Beje, Susisiekimo ministerijos ir "PromoKarto" organizuojamas ekoralis taps tradiciniu. Jau dabar šis renginys įtrauktas į 2001 metų planus.

Lietuvos įstatymais biokuras legalizuotas šių metų vasarą ir tikimasi, kad vartotojai jo galės įsigyti jau kitais metais. Pasak Vyriausybės komisijos Lietuvos biokuro pramonės sukūrimo ir plėtojimo klausimams spręsti pirmininko Dr. Gedimino Petrausko, pasaulis jau seniai ieško būdų, kaip papildyti negausius vietinės energijos šaltinius ir plėtoti ekologiškai švarias technologijas. Tokias veiklos sritis remia ir Europos Sąjunga, skatindama atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimą.

Lietuvoje etanolio gamyba ir patiekimu vartotojui šiuo metu ypač rūpinasi SP AB "Stumbras", kuriai priklausančioje gamykloje Šilutėje planuojama pradėti denatūruoto ir dehidratuoto etanolio gamybą. RME gamybai ruošiasi ir AB "Plungės grūdai", dabar tinkantį automobilių kurui RME gaminanti laboratoriniu būdu ir šiuo kuru aprūpinanti savo automobilių parką. Pasak "Plungės grūdų" direktoriaus Stasio Piepaliaus, planuojama, jog degalinėse RME ir dyzelio mišinio litras turėtų kainuoti iki 2 litų.