Jachtos „Arcturus“ įgula – pirmoji Lietuvoje, konsultuojama tokio lygio buriavimo ekspertų, kurių patirtimi ir žiniomis naudojasi dauguma ORCi kreiserinio buriavimo čempionatuose laiminčių įgulų.

ORCi Europos čempionatas – tai aukščiausio lygio kreiserinių jachtų varžybos, vykdomos pagal ORCi handikapą, bei pripažįstamos ir vertinamos tarptautinės buriavimo federacijos ISAF (angl. international sailing federation). Šiemet varžybose Estijoje, Parnu kurorte, turėtų dalyvauti iki 100 pajėgiausių šio regiono jachtų įgulų.

„Gero vėjo klubo“ jachtos „Arcturus“, pernai dalyvavusios Pasaulio ORCi čempionate Vokietijoje, įgula semiasi patirties iš užsienio ekspertų ir puikiai žino, kad ruošiantis čempionatui būtina tobulinti tiek laivą, tiek ir komandinio darbo įgūdžius. Tikimasi, kad šiemet į Estiją vyksiantiems „Gero vėjo klubo“ atstovams profesionalų konsultacijos padės pasiekti geriausių rezultatų.

„Gero vėjo klubas“ – tai penktus metus veikianti asociacija, propaguojanti kreiserinį sportinį buriavimą. Per pastaruosius penkerius metus „Gero vėjo klubas“ subūrė stiprias buriuotojų komandas, kurios 2010-2014 m. dalyvavo daugiau negu 60-yje regioninių, nacionalinių ir tarptautinių regatų.

Italas lenktyninių jachtų inžinierius M. Cossutti ir kroatas burių siuvimo įmonės „North Sails Croatia“ vadovas S. Marinovičius – puikiai žinomi tarptautinėje buriavimo arenoje ir vertinami kaip aukščiausio lygio ekspertai buriavimo srityje.

– Jūsų veikla lietuviams dar labai neįprasta – kokias paslaugas teikiate?

Maurizio: – Darome viską, kas susiję su laivų inžinerija. Mes galime sukurti naują laivą arba atnaujinti seną. Lenktyniniai laivai neatneša pakankamai pajamų, tačiau tai – pats smagiausias darbas, nes kruizinius laivus kurti nuobodu.

Stjepanas: – Mes rūpinamės, kad klientai gautų visą reikalingą informaciją, leidžiančią gerai buriuoti. Padedame komandoms pasirinkti optimalią burių konfigūraciją, optimizuojame ir taisome bures, buriuojame su klientais ir juos mokome. Per metus siuvykloje aptarnaujame apie 1000 burių.

– Padėjote „Gero vėjo klubo“ komandai atnaujinti jachtą „Arcturus“. Kas konkrečiai buvo atlikta, kokio rezultato tikimasi?

Stjepanas: – Jachtos „Arcturus” projektas labai įdomus. Tai tikras lenktyninis laivas, bet gana garbingo amžiaus. Trikampio groto (pagrindinė burė) ir didelės genujos (priekinė burė) kombinacija anksčiau gal buvo ypatinga, bet šiandien ji yra visuose turistiniuose laivuose. Kurdami naujas bures drauge su Maurizio mes peršokome du dešimtmečius ir pasinaudojome idėjomis, kurios naudojamos naujausiuose lenktyniniuose laivuose. Taigi „Arcturus“ yra senoviškos korpuso formos ir avangardinių burių derinys. Manau, kad ši kombinacija gali lemti gerus rezultatus lenktynių metu. Kita vertus, kaip ir su viskuo, kas nauja, reikia išspręsti technines problemas ir išmokti naudotis. Jų laukia įdomus sezonas!

Maurizio: – Raktas į sėkmę yra laivo paruošimas. Reikia dirbti metodiškai. Plaukiant reikia fiksuoti visus skaičius: stiebo, burių pozicijas, vantų įtempimus. Po kiekvieno plaukimo aptarti su komanda, kas pavyko ir ką reikia keisti. Šitaip dirbant laivas styguojamas kiekvieną dieną ir rezultatai lyginami su teoriniais dizainerių paskaičiavimais. Šiais laikais neįmanoma buriuoti apytiksliai. Skirtumai tarp laivų yra pernelyg maži, o technologijos tampa vis sudėtingesnės. Taigi šiandieninis buriavimas yra mokslinis sportas. Na, aišku, reikia gerai startuoti ir priimti teisingus taktinius sprendimus. Bet pradinis žingsnis yra įsitikinti, kad laivas idealiai sustyguotas.

– Maurizio, esate italas, bet jūsų pavardė gerai žinoma ir Baltijos jūros regione – dirbate ne tik su lietuviais, bet ir su estais, suomiais. Papasakokite kaip užsimezgė šie tarptautiniai santykiai.

Maurizio: – Ekonominė situacija Italijoje nėra ideali. Jachtos „Arcturus“ projektas Lietuvoje, „Katarina“ Estijoje, „Audi Finland“ Suomijoje – visi tai rodo, kad ekonominė situacija šiaurėje šiek tiek geresnė, o ir mums pasisekė, kad galime dirbti šiose rinkose. Šiuo metu 70 proc. mūsų projektų yra užsienio šalyse ir tik likę 30 proc. yra Italijoje, nors mūsų šalis ir didžiuojasi didingomis buriavimo tradicijomis.

– Kokiais savo atliktais projektais ar pasiektais laimėjimais didžiuojatės labiausiai?

Maurizio: – Kiekvienas laivas mums yra meno kūrinys. Kiekvienas projektas turi istoriją ir individualų sprendimą. Neįmanoma pamiršti mano pirmojo dizaino. Tai buvo 8.5 metrų atviro tipo laivas, vis dar plaukiojantis Trieste. Jis buvo labai lengvas, o burių plotas didžiulis. Reikėjo 10 žmonių įgulos vien tam, kad laivas neapvirstų. Bet plaukė jis puikiai!

Reikia paminėti ir jachtą „Cometa“. Ši jachta man atnešė geriausio jachtų dizainerio apdovanojimą 2001 metais, atvėrė tarptautinę buriavimo rinką. Na, ir, aišku, M37 buvo sėkmingiausias mūsų sukurtas laivas. Jis vis dar laimi ORCi čempionatuose. Dėl šio laivo esame labiausiai žinomi ORC ir IRC lenktynėse. Aš visada tikiuosi, kad naujas projektas bus pats geriausias. Mes dirbame vedami aistros buriavimui.

Stjepanas: – Mes dirbome drauge su rusų „Synergy“ projektu nuo 2004 metų. Jie – puikūs olimpinių klasių buriuotojai, tačiau suburta komanda neturėjo jokios patirties su kylinėmis jachtomis. Komanda anksčiau buriavo su kitų klasių jachtomis. Tad dabar mes tiekiame bures ir konsultuojame. Taip pat sukūrėme bures jachtai „Maxi Jena“ – jau dešimt metų tai lyderiaujanti jachta Adrijos jūros regatose. Taip pat dirbame su „Wild Joe“ – ši jachta atkeliavo iš Sidnėjaus ir dabar dalyvauja regatose Viduržemio jūroje. Kalbant apie lenktynių rezultatus, labai džiaugiamės čekų komandos „Three Sisters“ trečia vieta pernai metų pasaulio čempionate Kylije. 2009 metais jachta „Ola“ su mūsų burėmis laimėjo pasaulio čempionatą.
Maurizio Cossutti („Gero vėjo klubo“ nuotr.)