Interviu metu šviesą atspindinčiomis varlytėmis pasipuošę eismo džentelmenai rugpjūčio 23 dieną ant dviračių sės Velomaratone. V. Radzevičiui važiuoti tarp tūkstančių dviratininkų nėra nauja, M. Starkaus laukia malonus iššūkis.

Skirtingos filosofijos

„Gyvename mieste, šeimoje turime vieną automobilį, dviejų kaip ir nereikia. Automobiliu dalijamės su pačia. Tad kelias dienas, kai žmonai reikia pasivažinėti savais reikalais, į darbą minu dviračiu. Oficiali versija – palaikau sveiką gyvenimo būdą, bet iš tiesų priverčia aplinkybės“, – juokiasi M. Starkus.

Vytaro istorija visai kitokia. Jam dviratis – geras draugas, kuris nuveža į darbą, miesto centrą, parką. „Dviračiais, kaip ir moterimis ar kitais brangiais daiktais dalintis negalima su niekuo. Paskolinau savo dviratį dukrai ir iškart jį pavogė. Likau be dviračio. Bet kai jį turėjau, važinėdavau į darbą ir visur, kur tik galėjau. Man važinėti dviračiu patinka. Be to, dviratis yra viena iš nedaugelio mašinų, kurią aš moku pasireguliuoti, sutvarkyti ar sutaisyti. Automobilis man iki šiol yra paslaptingas miškas“, – pasakoja V. Radzevičius.

Abu – eismo džentelmenai

Nors ir nebūdamas didžiausiu dviračių fanatiku, M. Starkus sakosi esąs kultūringas dviratininkas, eismo džentelmenas. „Kai nesijauti dviračio ekspertu ir galinčiu nardyti tarp kitų, šokinėti ar kitaip ardytis, važiuoji ramiai, niekam netrukdydamas ir nenorėdamas susižaloti. Vyresni dviratininkai patys labiau saugosi ir saugo kitus. Vėjo galvoje daugiau pas ypatingai jaunus žmones“, - dėsto dviratininko-džentelmeno varlytę po kaklu pasirišęs M. Starkus. Tokias Velomaratone galės pasigaminti kiekvienas mandagiu eismo dalyviu save laikantis dviratininkas.

Pašnekovas sako, jog Vilniuje važinėti dviračiu sąlygos geros, tačiau jam užkliūva pėsčiųjų ir dviratininkų santykis. „Pas mus jaučiasi nepagrįstas nepasitenkinimas vienas kitu. Teko dviračiu važiuoti Japonijoje, Osakos mieste. Žmonių ten daug, vieni eina, kiti važiuoja dviračiu, treti – motociklu ir visi vieni kitiems suranda erdvės, vienas kito neužgožia, žiūri į aplinką tolerantiškai. Norėčiau Lietuvoje matyti daugiau tolerancijos. Ypač tarp dviratininkų ir pėsčiųjų. Ir ypač, kai vieni kitiems netrukdo.“

Vytaras rimtesnę problemą įžvelgia dviratininkų ir automobilių vairuotojų santykiuose. Vyras sako ne kartą matęs avarinių situacijų. „Jei dviračių takas sutampa su keliu, vairuotojai dažnai net nežvilgteli sukdami į dešinę, nes įsivaizduoja, kad dviračio taku nevažiuoja joks dviratis. Arba kad automobilis turi pirmenybę. Tada įvyksta pavojingai nesmagūs dalykai, kurių esu matęs ne kartą. Iš kitos pusės, dviratininkai irgi nėra be nuodėmės. Būna, kerta kelią neleistinoje vietoje, kliudo automobilį, subraižo bamperį ar dureles ir pabėga. Tokios situacijos – abipusės pagarbos reikalas. Jos ir atidumo kelyje reikia daugiau.“

Velomaratone važiuos atskirai

Rugpjūčio 23 dieną, sekmadienį, abu vyrai pasiryžę įsilieti į dviratininkų debesį Velomaratone. Naują dviratį ketinantis įsigyti V. Radzevičius didžiausiame Lietuvos dviračių renginyje jau yra mynęs, tuo tarpu M. Starkaus laukia debiutas. „Aš esu labiau stajeris, Marčius – sprinteris. Tad kažin ar važiuosime kartu“, – juokauja Vytaras.

Kelių tūkstančių dviratininkų būryje nei karto nevažiavęs Martynas į pirmąją tokią kelionę po Vilnių atvyks su vaikais. Šie, pasak pašnekovo, sumažins stresą. Kaip elgtis Velomaratone ir ko reikėtų vengti, kolegai papasakojo V. Radzevičius.

Velomaratone privaloma važiuoti dėvint šalmą. Kai važiavau pirmą kartą, dviratininko šalmo neturėjau, tad pasiėmiau ledo ritulininko. Organizatoriai praleido, jaučiausi labai saugiai. Būryje dviratininkų tikrai smagu, visi pokštauja, vienas kitą palaiko. Tu važiuoji saugiai, aplink visi važiuoja saugiai. Bet... Bet mes esame virduliai, žali dviratininkai, ir jei tarp mūsų atsiranda nardantis pusiau profas su pusiau sportiniu dviračiu, mes griūvame, o jis ne“, – akcentus sudėliojo V. Radzevičius.

Velomaratono organizatoriai primena, jog sportininkams ir norintiems greitai važiuoti skirti „Toyota sport“ (100 km) ir „Semi sport“ (50 km) važiavimai. Mėgėjai mins „ERGO mėgėjų“ važiavime (pasirinktinai 10 km 20 km arba 30 km), o jų greitį ribos teisėjų automobiliai.

Mažiausi Velomaratono dalyviai „Akropolio vaikų važiavime“ dviračiais įveiks 2,4 kilometro.
Registracija mėgėjams ir vaikams iki rugpjūčio 16 dienos – nemokama. Iki šios dienos visi užsiregistravę dalyviai gaus vardinius startinius numerius.

Daugiau informacijos ir registracija svetainėje www.velomaratonas.lt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)