Įgyvendinant Alytaus miesto savivaldybės projektą "Viešosios turizmo infrastruktūros plėtra Alytuje" numatyta parengti komplekso "Slidinėjimo trasų įrengimas Panemunėje Alytaus mieste" techninį projektą.
Slidininkai
© Scanpix
Sniegą "šaudys" patranka

Projektas buvo finansuojamas pagal PHARE programos "Bendradarbiavimo abipus sienos iniciatyvinės programos Baltijos jūros regionui" Vidutinių projektų fondo priemonę.

Kaip vakar "Alytaus naujienoms" sakė miesto savivaldybės administracijos Ekonomikos ir investicijų departamento Investicijų skyriaus vedėja Neringa Rinkevičiūtė-Bakum, šiomis dienomis miesto savivaldybė gavo bendrovės "Urbanistika" parengtą slidinėjimo trasų techninę dokumentaciją.

Investicijų skyriaus vedėjos teigimu, projektuotojai Alytaus šiaurės rytinėje pašonėje, tuoj už gynybinio forto ir metalinių garažų bendrijos, vaizdingoje vietoje prie Nemuno skardžių, nusprendė įrengti ne vieną, o dvi slidžių trasas. Pirmosios, statesnės, trasos ilgis - 135 metrai, plotis - nuo 9 iki 14 metrų.

Antra trasa kiek siauresnė - 8-10 metrų pločio, bet ne tokia stati ir ilgesnė - 190 metrų ilgio. Projektuotojai numatė dviejų eismo juostų privažiavimo prie trasos kelią ir 510 kvadratinių metrų ploto automobilių stovėjimo aikštelę. Joje turėtų tilpti 24 automobiliai.

Kadangi žiema slidininkus vis rečiau lepina sniegu, projektuotojai nusprendė įrengti ir sniego patranką bei keltuvą. Jam sukti ir trasai tinkamai apšviesti reikės nemažai elektros energijos. Prireiks nutiesti per 4 kilometrus elektros kabelių, pastatyti modulinę transformatorinę liniją. Teks įrengti ir vandentiekio trasą bei sumontuoti automatinę vandentiekio valdymo sistemą. Apskaičiuota, kad slidinėjimo trasų įrengimo sąmatinė kaina - per 2 milijonus litų.

Pušaitės bus persodintos

Statyti slidžių trasas numatoma dviem etapais. Pirmajame bus nutiestos trasos, pastatytas keltuvas, įrengtas apšvietimas, prijungta sniego patranka.

Statant trasas ketinama išsaugoti nepaprastai raiškų ir dominuojantį kraštovaizdžio elementą - terasinius slėnio šlaitus, išraižytus raguvų. Nuo aukščiausių slidžių trasos taškų bus gerai matomos miškingos Nemuno slėnio erdvės.

Pasak N.Rinkevičiūtės-Bakum, techniniame projekte teikiami tokie sprendimai, kad būtų maksimaliai išsaugoti esami miško ir kiti želdiniai. Slidinėjimo trasos koridoriuje, siekiant užtikrinti slidininkų saugumą bei sudaryti geras nusileidimo sąlygas, numatoma pašalinti keletą pavienių medžių, augančių miško ūkio paskirties žemėje. Bus sudarytos dar palankesnės sąlygos želdiniams formuotis - numatoma grupę jaunų pušaičių, augančių trasų pakraštyje, apie 70 kvadratinių metrų plote, iškelti ir persodinti į kitą detaliajame plane siūlomą vietą.

Veikia visą parą

N.Rinkevičiūtė-Bakum sakė, kad slidinėjimo trasų projektas jau baigiamas rengti ir po gero mėnesio bus teikiamas Europos Sąjungos INTERREG IIIA programai. Bendra projekto vertė - per 350 tūkst. eurų.

Jo vertinimas užtruks apie tris mėnesius. Kadangi projektas yra tęstinis, lėšas jam įgyvendinti fondai skiria noriau. Manoma, kad slidinėjimo trasos Panemunėje galėtų būti pradėtos tiesti antroje 2007 metų pusėje.

Alytaus miesto savivaldybės partneris Latvijoje Cėsių miestas jau keletą metų žiemą turistus vilioja ne tik slidžių, bet ir snieglenčių trasomis su tramplinais, kalneliais, staigiais posūkiais. Šalia trasų beveik visą parą, ypač savaitgaliais, veikia slidžių nuomos punktai, kavinės, prekybos kioskai. Į Cėsius maždaug 70 kilometrų nuo Rygos plūste plūsta Latvijos sostinės gyventojai. Jeigu pritrūksta vietų miesto viešbučiuose, slidininkai renkasi kaimo turizmo sodybas.

"Alytaus naujienos"
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (60)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Naujoji Mokesčių inspekcijos vadovė žada išieškoti daugiau mokesčių (44)

„Šuniui uodegą geriau iš karto nukirsti, negu kapoti kelis kartus“, – apie būsimas...

Apklausa: gyventojai abejoja dėl koalicijos ateities

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos koalicija su socialdemokratais Lietuvos...

Kas apsaugos mūsų darbo vietas?

JAV ir Europos politikos lyderiai nerimauja dėl kokybiškų darbo vietų likimo. Ta proga jiems...

Orai: vasarišką kaitrą vėl vainikuos neramumai (2)

Antroje savaitės pusėje didžiojoje šalies dalyje orai bus karšti, tačiau jau pirmoje...

Pasiūlė, kaip susigrąžinti lietuvių Lenkijoje paliekamus milijonus (117)

Šį pavasarį Lenkijos centrinis statistikos biuras paskelbė, kad lietuviai apsipirkdami pas...

Po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas

Ketvirtadienį Vilniaus oro uostas atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

„Real“ futbolininkai antrą kartą pranoko „Barceloną“ ir iškovojo Supertaurę

Ispanijos Supertaurės atsakomose rungtynėse Madrido „Santiago Bernabeu“ stadione vietos klubas...

Pakistanietis turi ką papasakoti apie gyvenimą Lietuvoje

Į Lietuvą pakistanietis elektronikos inžinierius Muhammadas Rohanas atvyko patartas dėdės ir...

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras (202)

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...