Vieno „Renault“ variklių padalinio vadovų Robo White’o nuomone, 2014 m. „Formulėje-1“ pradedami naudoti naujo formato varikliai nesumažins bolidų greičio.
Sebastianas Vettelis
© AFP/Scanpix

Motorų pajėgumas atitinka maksimalius lūkesčius

Šiemet sportas pereina nuo 2,4 l V8 atmosferinių variklių prie 1,6 l V6 turbo motorų. Nors buvo manoma, kad dėl šio pokyčio lenktynininkai vidutinę trasą įveiks apie 3 sekundėmis lėčiau nei anksčiau, naujieji motorai, panašu, niekuo nenusileis ankstesniems.

„Trumpai tariant, taip“, – paklaustas, ar „Formulė-1“ išlaikys turėtą greitį, atsakė R. White.

„Nors iš pradžių tai tebuvo akademinis klausimas, o vėliau labiau priartėjo prie realybės, tačiau dabar aišku, kad neturime dėl ko nerimauti. Aišku, mes vis dar virtualiame pasaulyje, o ne trasoje, tačiau matavome pajėgumą ant stendo ir šis atitiko pačius didžiausius lūkesčius“.

„Mes tikime, kad galios vienetas suteiks daug galios, pakankamai daug, kad bolidai važiuotų greitai. Galia šiemet bus perduodama kiek kitaip dėl naujų taisyklių. Vairavimas taip pat bus pastebimai kitoks, tačiau trasoje tikrai matysime tikrą greitį“.

Neprognozuojami rezultatai

Šiemet įsigaliojantis 100 kg kuro – 35 proc. mažiau nei pernai – lenktynėms limitas ir 100 kg/val. kuro srauto ribojimas, specialisto nuomone, bent iš pradžių lems didelę taktinių sprendimų įvairovę ir neprognozuojamus lenktynių rezultatus.

„Šiemet bus daug faktorių, lemsiančių neprognozuojamą baigtį, o daugelio nuomone, neprognozuojami rezultatai sportui yra gerai“.

„Turime nepamiršti fundamentalių elementų. Starto rikiuotėje bus 22 automobiliai, o lenktynes laimės greičiausiai finišą pasiekęs lenktynininkas, todėl prieš tai galėsime stebėti kovas dėl pozicijų trasoje ir tikrą lenktyniavimą“.

„Smarkiai pasikeis tai, kaip komandos valdys lenktynes. Galima drąsiai sakyti, kad bus keli galimi strategijos variantai, todėl matysime įvairių scenarijų, kaip valdyti energiją ir galią“.

„Fundamentalūs lenktynių elementai bus labai panašūs. Galų gale viską lems tai, kaip lenktynininkai pasinaudos pasitaikančiomis galimybėmis“.

R. White paantrino ir kitas „Renault Sport“ specialistas, operacijų trasoje vadovas Remi Taffinas.

„Naudojant V8 variklius, mes suplanuodavome taktiką ir lenktynių gale nuo optimumo būdavome nutolę ne daugiau kaip 1 procentu. Kitais metais suklydus gali nepataikyti daugeliu dešimčių sekundžių“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (35)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (27)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (29)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (83)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (86)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1126)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (53)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (85)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...