Šių metų „Formulės-1“ boliduose bus įrengti tiek priekinį, tiek galinį sparnus apipučiantys ortakiai, kurių veikimas bus suderintas su DRS sistemos aktyvavimu, tvirtina „Auto Motor und Sport“.
Nico Rosbergas
© Reuters/Scanpix

Ortakiai, kuriais oras iš vienos vietos nukreipiamas į kitas ir naudojamas apipūsti aerodinaminius elementus, taip šiuos tarsi išjungiant ir ženkliai sumažinant šių pasipriešinimą orui, po 2010 m. sezono buvo uždrausti.

Tiesa, kaip pastebi „Auto Motor und Sport“, buvo uždraustas tik aktyvus jų variantas, kai oro tekėjimas ortakiu įjungiamas ar išjungiamas kokpite sėdinčio lenktynininko veiksmais, tai darant ranka ar koja. Jei pilotas procese nedalyvautų, viskas esą atitiktų galiojančias taisykles.

Būtent tokiu principu, lenktynininkui visiškai nesikišant, teigiama, paremtas jau daug diskusijų sukėlęs priekinis ortakis, kai per skylę bolido nosies galiuke oras nukreipiamas į kelis priekinio sparno taškus, taip paveikiant jo aerodinamines savybes.

Nors tokio įtaiso egzistavimu iki šiol abejojama, „Auto Motor und Sport“ jau skuba tvirtinti, kad šiemet sugrįš ir galiniai ortakiai – esą rasta galimybė apeiti taisykles, apjungiant ortakio ir DRS sistemos valdymą.

Lenktynininkui paspaudus šio įtaiso mygtuką, aiškinama, būtų ne tik pakeliama viena galinio sparno plokštelių, tačiau ir atveriamas ortakis.

Taip tariamai būtų sudaroma galimybė tiesiojoje pasiekti dar didesnį maksimalų greitį, kas praverstų tiek kvalifikacijoje, kai DRS naudojimas neribojamas, tiek lenktynėse, kai tai padėtų bent lenkiant varžovus.

Pasak „Auto Motor und Sport“, kurdamos tokius ortakius toliausiai šiuo metu yra pasistūmėjusios „Mercedes“ ir „McLaren“ komandos, ta linkme po truputį žengia ir „Red Bull“, galinį sparną apipučiantį ortakį esą jau išmėginusi paskutiniuose priešsezoniniuose bandymuose Barselonoje.

Tiesa, kaip priduria žurnalas, iki šiol nėra aišku, ar tokius įtaisus palaimins Tarptautinė automobilių federacija (FIA) – viena rikiuotės ekipų į ją tariamai šiuo klausimu jau spėjo kreiptis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (27)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (15)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (27)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (84)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1111)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (51)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...