Ne vienas „Formulės-1“ lenktynininkas išsakė savo nepritarimą šią savaitę paskelbtai būsimajai 2011 metų čempionato naujovei – lenkimams paskatinti skirtiems pilotų savarankiškai reguliuojamiems galiniams sparnams. Nuo kito sezono bus uždrausti prieštaringai vertinami ortakiai bei lenktynininko valdomi priekiniai sparnai. Šiuos mechaninius įtaisus pakeis lenkimus, tikimasi, palengvinsiantys piloto reguliuojami galiniai sparnai, o pakeitimus bus leidžiama atlikti tik bandant aplenkti varžovą.
"Formulės-1" automobiliai
© Reuters/Scanpix


Sparno valdymo sistema bus automatiškai įjungiama tuomet, kai tam tikruose trasos taškuose bus užfiksuota, kad lenktynininkas nuo varžovo yra atsilikęs mažiau nei viena sekunde. Pilotui nuspaudus stabdžius, įtaisas bus iškart deaktyvuotas. Besiginantis lenktynininkas, tuo tarpu, galinio sparno reguliuoti negalės.

Sistema veiks ne visas lenktynes – jos nebus galima naudoti iškart po starto, pirmųjų dviejų ratų metu. Tai, kad gali pasinaudoti įtaisu, pilotas sužinos stebėdamas specialų indikatorių ant vairo ar šalia jo.

Sportininkui nuspaudus specialų mygtuką, galiniame sparne atsivers ertmė, taip sumažinant automobilio pasipriešinimą orui ir padidinant maksimalų jo greitį.

Lenktynininkų nuomone, valdomi galiniai sparnai priartins „Formulę-1“ prie kompiuterinių žaidimų lygio, sumažins piloto kovinių įgūdžių svarbą ir pablogins važiavimo saugumą.

Markas Webberis: tai tinka „PlayStation“, o ne F-1

„Manau, kad tai atrodytų gerai „PlayStation“ (žaidimuose – red. past.), tačiau nežinau, kaip gerai tai veiks pačioje F-1. Mums reikėtų visa tai gerai ištirti, perprasti ir užtikrinti, kad tai bus naudinga visiems – lenktynininkams, renginiui, žiūrovams – bei saugu, kas yra labai svarbu.

Lenkimų esmė turėtų būti spaudimas, įgūdžiai ir taktika. Taip, mes norime matyti daugiau lenkimų, be abejo, mes tai suprantame, tačiau mes turime išlaikyti įgūdžių tam poreikį, o ne tiesiog spaudinėti mygtukus, kaip KERS ar reguliuojamų galinių sparnų atveju.

Mes turime rasti gerą balansą įgūdžiais pagrįstai kovai ir netapti IRL lenktynėmis, kuriose vienas kitą lenki keturis kartus per ratą ir visiems tai pabosta“, - sakė australas.

Robertas Kubica: lenkimai tiesiosiose bus neįdomūs

„Jei sparnus bus leidžiama smarkiai judinti, tuomet matysime lenkimus tiesiosiose ir nemanau, kad kam nors tai bus labai įdomu. Vis dėlto, taisyklės bus vienodos visiems – pažiūrėsime, kaip tai veiks. Reguliuojamas priekinis sparnas buvo skirtas padidinti lenkimų galimybes, tačiau tai nepasiteisino“, - teigė lenkas.

Jarno Trulli: ar tai saugu?

„Šiek tiek skaičiau apie naująsias taisykles ir man nepatiko viena jų vieta, kur sakoma, jog galinis sparnas bus tiesiog dėl saugumo. Tai gali atrodyti tiesiog kvailas susirūpinimas. Aš per daug į tai nesigilinu – pasikalbėsime su inžinieriais, tačiau turime užtikrinti, kad tai būtų saugu.

Man porą kartų yra tekę prarasti galinį sparną ir tai yra viena pavojingiausių situacijų, kokioje tik gali atsidurti, nes tuomet nebekontroliuoji automobilio. Paprastai tai nutinka važiuojant labai dideliu greičiu ir tu neišvengiamai atsitrenki į sieną.

Nenoriu nerimauti dėl to, kad gali sulūžti galinis sparnas. Su priekiniu sparnu yra šiek tiek kitaip, nors tai taip pat kelia problemų, tačiau galinis sparnas yra gerokai blogiau“, - mano italas.

Adrianas Sutilas: gera gynyba bus bevertė

„Tai labai gerai visam šou, tačiau tai ne taip gerai pačiam lenktynininkui, nes, kad ir kaip gerai gintum savo poziciją, tai iš tiesų nieko nereikš. Jei už tavęs važiuoja varžovas, jis ir taip turi „oro maišo“ pranašumą, o sumažinęs sparno kampą, jis įgis dar 5 ar 10 papildomų kilometrų per valandą greitį“, - dėstė A. Sutilas.

Daugiau informacijos ieškokite: www.f-1.lt.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Orai: vasarišką kaitrą vėl vainikuos neramumai (2)

Antroje savaitės pusėje didžiojoje šalies dalyje orai bus karšti, tačiau jau pirmoje...

Pasiūlė, kaip susigrąžinti lietuvių Lenkijoje paliekamus milijonus (104)

Šį pavasarį Lenkijos centrinis statistikos biuras paskelbė, kad lietuviai apsipirkdami pas...

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras (187)

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

R. Williamso koncertą perspjauti bus sunku: hitai ir fejerverkai gerbėjams sukėlė euforiją (281)

Trečiadienio vakarą Vilniaus Vingio parke - neeilinis renginys. Savo pasirodymą „The Heavy...

S. Skvernelis: socialdemokratų pasitraukimas nebūtų būtina sąlyga trauktis jų ministrams (24)

„Prognozuojant socialdemokratų tarybos sprendimą trauktis, galbūt frakcija Seime galėtų...

Nesitikėjo, kad gelbėti kačiukus bus taip sudėtinga (2)

Dar būdami 8 savaičių jaunikliais, katinas Astra ir keturi jo broliai buvo palikti dėžėje...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (560)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

Lietuvos šešiolikmečiai liks be medalių – neperlipo Europos čempionato ketvirtfinalio barjero (54)

Europos jaunučių (iki 16 metų) vaikinų krepšinio čempionato ketvirtfinalyje trečiadienį...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (194)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (25)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...