„Visada smagu ir miela matyti tokį rezultatą, bet nieko antgamtiško mes nepadarėme. Stengėmės važiuoti greitai, nedaryti klaidų ir tai parodė, kad turime potencialo kautis su pačiais greičiausiais“, – savo aukščiausio karjeros pasiekimo pernelyg nesureikšmino B. Vanagas.

Dar prieš greičio ruožo pradžią B. Vanagas džiaugėsi palankia šios dienos startine pozicija. Išvakarėse sėkmingai finišavęs lenktynininkas į starto rikiuotę vienuoliktame etape stojo atitinkamoje 15 vietoje. Antrajame dešimtuke dalyviai startuoja kas dvi minutes, todėl kurį laiką gali važiuoti geresnio matomumo sąlygomis, nepatenkdami į priekyje esančių varžovų keliamas dulkes.

Vos pajudėjęs į 194 km ilgio trasą, lietuvių ekipažas savuoju „Toyota Hilux“ visureigiu ėmė vaikytis ir lenkti pačius greičiausius varžovus. Jau pirmame kontrolės punkte B. Vanago ir Andrejaus Rudnickio tandemas puikavosi rekordiškai aukštoje ketvirtoje vietoje, nuo lyderio Nasser Al-Attiyah atsilikdamas vos 8 sekundėmis. Keliose greičio ruožo atkarpose lietuviai netgi buvo greitesni už šį 2011 m. Dakaro čempioną.

„Buvo labai greitas ir techniškas greičio ruožas, kuriame reikėjo stipiai padirbėti. Važiavome, manau, tikrai drausmingai ir labai greitai. Reikia būti drąsiu vairuotoju norint važiuoti tokiame greičio ruože greitai. Pusiaukelėje ėmiau gailėtis, kad neužsidėjome naujų padangų. Tiesą pasakius, mes jų jau nebeturime – išsirinkome geriausias iš turimų naudotų. Greičio ruožo viduryje pavijome bagį, kurio polotas niekaip nenorėjo mūsų praleisti. Dėl to viename posūkyje nepataikėme į reikiamą kelio trajektoriją ir nulėkėm tiesiai. Visa laimė, kad spėjau išsisukti nuo pakelėje stovėjusio akmeninio stulpelio, nes ten tikriausiai būtume palikę automobilį“, – iškart po itin sėkmingo finišo įspūdžiais dalijosi B. Vanagas.

Įspūdingą tempą iki pat finišo demonstravę Vyčio broliai išsaugojo ketvirtąją vietą bei aplenkė nemažai tituluotų Dakaro senbuvių. Absoliučioje įskaitoje „General Financing-Autopaslauga by Pitlane“ komanda preliminariai iš 24 pozicijos palypėjo į 22-ąją.

Vienuoliktojo etapo iš Saltos į Termas de Rio Ondo miestą nugalėtoju tapo jau penkiuose greičio ruožuose laimėjęs nepralenkiamas šių metų Dakaro bendros įskaitos lyderis N. Al-Attiyah. Jis greičio ruože sugaišo 1 val. 53 min. 10 sek. Jei ir likusiuose dviejuose etapuose fortūna nenusigręš nuo šio Kataro lenktynininko, jis antrąkart taps Dakaro čempionu. B. Vanago ir A. Rudnickio tandemas nuo lyderio šįkart atsiliko rekordiškai mažai – vos 40 sekundžių, o trečios vietos laimėtojui Giniel De Villiers iš Pietų Afrikos Respublikos pralaimėjo vos viena sekunde.

Kalbėdamas apie lūžusią ranką, B. Vanagas paguodžiančių žinių nepateikė, tačiau užtikrino važiuosiantis toliau: „Argentinoje karšta, todėl ranka labai tinsta. Privalau ją kuo greičiau išvaduoti iš įtvaro. Jaučiu, kaip čia viskas pulsuoja. Nustojau gerti vienus nuskausminamuosius, kuriems jaučiau esantis alergiškas, nes smarkiai ištino gerklė. Dėl to ranką skauda labiau. Dabar ieškosime bivako. Galbūt konsultuosiuosi su medikais ir spręsime, ką daryti toliau. Nepaisant visko, mes tęsiame Dakarą ir judame pirmyn, savo tikslo link!“

Šiąnakt sportininkai nakvos bivake greta garsiausios Argentinos žiedinių lenktynių trasos. Penktadienį Dakaro dalyvių laukia priešpaskutinis, dvyliktasis išbandymas – 298 km greičio ruožas. Pasak organizatorių, šioje lenktynių atkarpoje varžovai, o ypač lenktynių lyderiai, dar turės progos pakeisti savo užimamas pozicijas. Net menkiausias išsiblaškymas čia gali nulemti neplanuotą pasivažinėjimą šalia trasos ir nepageidaujamą akistatą su pakelėse vegetuojančia skurdžia augmenija.

Iš viso lenktynininkų karavanui penktadienį teks nuvažiuoti per tūkstantį kilometrų (248 km iki greičio ruožo pradžios ir 478 km – nuo finišo iki bivako). Iš Termas de Rio Ondo miesto sportininkai judės į Rosariją. Ten šeštadienį jų lauks finalinė beveik keturių šimtų kilometrų kelionė (paskutinis greičio ruožas bus 174 km ilgio) iki išsvajotojo finišo podiumo Buenos Airėse.

A. Juknevičius į finišą – po grūsties greičio ruože

Tai buvo pirma diena, kuri prabėgo tik trasoje, o ne palindus po automobiliu. Dakaro ralio užsispyrėliais praminti Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba vakar vienuoliktojo greičio ruožo finišą pasiekė dar plieskiant kaitriai Argentinos saulei ir trasoje strigę tik dėl grūsties prieš pat finišą, bet ne dėl automobilio bėdų.

„Pirmą sykį šiame Dakare trasą įveikėme be gedimų, o tai – jau šis tas. Gal į maratono pabaigą „Mebar“ pagaliau paruošime kitam Dakarui“, – juokėsi A. Juknevičius.

Dakaro ralio senbuvis – jam šis maratonas jau dešimtasis kaip komandos vadovui ir lenktynininkui – taip tik juokauja, nes nei jis pats, nei jo šturmanas E. Duoba apie naujus iššūkius Dakare kol kas rimtai nesvarsto.

Vakar lietuviai startavo gerokai vėliau nei ralio lyderiai. Į paskutinius Dakaro ruožus – tarp jų ir vienuoliktąjį, automobiliai ir sunkvežimiai leidžiami drauge. Todėl kai kurios trasos, pravažiavus sunkvežimiui, pasikeičia neatpažįstamai.

A. Juknevičius ir E. Duoba dėl to buvo įstrigę prieš pat finišą. Biriame feš feš tipo smėlyje strigo beveik visi, kurie startavo vėliau.

Lietuvius ištraukė taivaniečių sunkvežimis, o kitus šiame smėlyje strigusius varžovus teko stumdyti ir patiems, mat dėl šioje atkarpoje besikepurnėjančių lenktynininkų, kiti negalėjo pravažiuoti. Todėl susidarė grūstis.

„Apskritai ši atkarpa buvo organizatorių staigmena, nes kelio knygoje buvo nepažymėta, kad teks važiuoti per feš feš tipo smėlį“, – sakė šturmanas E. Duoba.

Į vienuoliktą greičio ruožą vakar A.Juknevičius ir E.Duoba leidosi numigę vos porą valandų, nes prieš tai turėjo bėdų su automobiliu ir į stovyklą iš dešimtojo greičio ruožo grįžo tik paryčiais.

Nuo pat ralio pradžios bėdų su automobiliu turinčių lietuvių tikslas – baigti šiemetį Dakarą, kuris jiems yra tarsi prakeiktas. Iki galutinio finišo Buenos Airėse liko vos pora dienų.

Primename, kad 36-ą kartą vykstančio Dakaro ralio dalyviai iš viso turės nuvažiuoti per 9 tūkst. kilometrų. 13 etapų lenktynių trasa driekiasi per Argentiną, Boliviją ir Čilę, o finišas numatytas sausio 17 d. Buenos Airėse (Argentina).

Šiemet prestižiniame ralyje startavo 161 motociklininkas, 45 keturračių vairuotojai, 137 automobilių ir 63 sunkvežimių ekipažai.

Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)