21vieta
8818km
NFvieta
1257km
NFvieta
2037km

A. Juknevičius užbaigė lietuvišku rekordu pažymėtą Dakaro ralį

 (193)
Finišas, apie kurį dvi savaites svajojo keli šimtai lenktynininkų, jau pasiektas. Šeštadienį sutvarkyti paskutiniai varžybų formalumai 2017-ųjų Dakaro ralyje. Vienintelis visą 9 tūkst. kilometrų distanciją Pietų Amerikos dykvietėmis įveikęs lietuvis Antanas Juknevičius bendrojoje automobilių įskaitoje užėmė 21-ą vietą, į kurią pakilo tik finalinio greičio ruožo išvakarėse.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis
© G.Kropio nuotr.

Ralis baigėsi vos 64 km ilgio dvyliktu greičio ruožu, po kurio seka ilgas pervažiavimas į Argentinos sostinę Buenos Aires ir kiekvienam lenktynininkui maloniausia procedūra – finišo podiumas daugiatūkstantinės gerbėjų minios akivaizdoje.

A. Juknevičius ir Darius Vaičiulis šeštadienį startavo 22-i ir finišavo toje pačioje pozicijoje, nuo nugalėtojų atsilikę 5 min. 37 sek.

„Toyota Hilux Overdrive“ visureigiu važiuojantis ekipažas išvakarėse pakilo į 21-ą vietą bendrojoje įskaitoje ir ją išlaikė, užfiksuodami geriausią ralio istorijoje lietuvių pasiekimą. Iki šiol sėkmingiausias šaliai buvo 2015 metų Dakaro ralis, kuomet Benediktas Vanagas užėmė 24-ą poziciją.

Šįkart maratono iššūkius atlaikė ir iki Buenos Airių nuvažiavo 58 automobilių ekipažai iš 79, pradėjusių ralį sausio 2 d. Asunsjone (Paragvajus). Pirmą savaitę ginklus sudėjo du automobilių įskaitos dalyviai iš Lietuvos – B. Vanagas ir Vaidotas Žala.

Apie 22 val. 30 min. Lietuvos laiku Buenos Airėse prasidės iškilminga finišo podiumo ceremonija, kurioje plevėsuos ir Lietuvos vėliava. A. Juknevičius ir D. Vaičiulis ant pakylos turėtų kilti naktį, apie 2.10 val. Lietuvos laiku.

Antradienį, vos grįžęs į Lietuvą, A. Juknevičius ketina apsilankyti specialioje DELFI konferencijoje, kurioje sporto mėgėjams papasakos apie įsimintinų lenktynių užkulisius.

Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© G.Kropio nuotr.

„Peugeot“ dominavimu automobilių įskaitoje paženklintas 2017 metų Dakaro ralis užsibaigė 13-u Stephane'o Peterhanselio triumfu karjeroje. 51-erių veteranas iš Prancūzijos apgynė pernai iškovotą titulą, o iš viso, važiuodamas automobiliu, čempionu tapo septintą kartą. Prieš tai šešis kartus Dakaro ralį jis laimėjo lenktyniaudamas motociklu.

Antrą vietą užėmė paskutinį greičio ruožą laimėjęs jo tautietis Sebastienas Loebas. Nors antroje ralio dalyje du prancūzai atkakliai varžėsi tarpusavyje, devyniskart klasikinio ralio pasaulio čempionui iki pergalės bendrojoje įskaitoje pritrūko 5 minučių.

Prizininkų trejetą užbaigė dar vienas „Peugeot“ prancūzas Cyrilis Despres. Buvęs motociklininkas nejautė didesnės grėsmės savo trečiajai vietai, bet įsiterpti į greitesnių komandos draugų tarpusavio ginčą taip pat nepajėgė.

Greičiausiu tarp likusių gamintojų automobilių tapo ispanas Nani Roma, vairavęs „Toyota“ ir užėmęs ketvirtą vietą.

Automobilių bendroji įskaita

1.Stephane'as PeterhanselisPrancūzija„Peugeot“28:49:30
2.Sebastienas LoebasPrancūzija„Peugeot“+5:13
3.Cyrilis DespresPrancūzija„Peugeot“33:28
4.Nani RomaIspanija„Toyota“1:16:43
5.Ginielis de VilliersasPAR„Toyota“1:49:48
6.Orlando TerranovaArgentina„Mini“1:52:31
7.Jakubas PrzygonskisLenkija„Mini“4:14:47
8.Romainas DumasPrancūzija„Peugeot“4:24:01
9.Conradas RautenbachasZimbabvė„Toyota“4:40:13
10.Mohammedas Abu-IssaKataras„Mini“4:53:30
21.Antanas JuknevičiusLietuva„Toyota“10:11:42

Motociklai

Pirmą kartą karjeroje Dakaro ralio karūną užsidėjo Samas Sunderlandas (KTM). 27-erių britas pirmavo nuo penkto etapo ir paskutinėmis dienomis nebejautė rimtos konkurencijos.

KTM pilotai išsidalino visą prizininkų pakylą. Vicečempionu tapo pusvalandžiu nuo S. Sunderlando bendrojoje įskaitoje atsilikęs austras Matthiasas Walkneris, trečią vietą išsaugojo ispanas Gerardas Farresas Guellis. Pastarasis vienintelis paskutiniame greičio ruože turėjo jausti įtampą, kadangi nuo įkandin sekusio prancūzo Adrieno van Bevereno („Yamaha“) jį teskyrė mažiau nei minutė.

Būtent šie du sportininkai, turėję daugiausiai motyvų spausti paskutinę dieną, pasidalino dvylikto etapo nugalėtojų laurais, užfiksavę identišką laiką.

Motociklų bendroji įskaita

1.Samas SunderlandasDidžioji BritanijaKTM32:06:22
2.Matthiasas WalknerisAustrijaKTM+32:00
3.Gerardas Farresas GuellisIspanijaKTM35:40
4.Adrienas van BeverenasPrancūzija„Yamaha“36:28
5.Joanas Barreda BortasIspanija„Honda“43:08
6.Paolo GoncalvesasPortugalija„Honda“52:29
7.Pierre'as RenetPrancūzija„Husqvarna“57:35
8.Franco CaimiArgentina„Honda“1:42:18
9.Helderis RogriguesasPortugalija„Yamaha“2:03:06
10.Joaquimas RogriguesasPortugalija„Hero Speedbrain“2:19:37

Keturračiai

Pirmą kartą istorijoje keturračių įskaitoje čempionu tapo Rusijos atstovas. Sergejus Kariakinas neturėjo lygių antrąją ralio savaitę ir anksčiau laiko užgesino bet kokią intrigą kovoje dėl pirmos vietos bendrojoje įskaitoje. Tiesa, jam pasitarnavo ir pagrindinių konkurentų, pasitraukusių iš lenktynių, nesėkmės.

Antra vieta tenkinosi 2014 metų čempionas iš Čilės Ignacio Casale, laimėjęs paskutinį etapą, trečias liko argentinietis Pablo Copetti, ketvirtas – 2015-ųjų ralio nugalėtojas iš Lenkijos Rafalas Sonikas, penktas – techninių problemų lenktynių pabaigoje kamuotas prancūzas Axelis Dutrie.

Visas lyderių penketas važiavo „Yamaha“ technika.

Keturračių bendroji įskaita

1.Sergejus KariakinasRusija„Yamaha“39:18:52
2.Ignacio CasaleČilė„Yamaha“+1:14:51
3.Pablo CopettiArgentina„Yamaha“4:20:19
4.Rafalas SonikasLenkija„Yamaha“5:33:29
5.Axelis DutriePrancūzija„Yamaha“5:45:24

Sunkvežimiai

Trečiadienį į bendros rikiuotės priekį išsiveržęs „Kamaz“ komandos rusas Eduardas Nikolajevas paskutiniame greičio ruože norėjo apsidrausti nuo bet kokių netikėtumų ir greičiausiai įveikė trasą. Dakaro ralyje jis triumfavo antrą kartą.

Jo tautietis ir komandos draugas Dmitrijus Sotnikovas, kurį laiką pirmavęs ralyje, galiausiai pasitenkino vicečempiono titulu. Trečias liko nugalėtojo laurų neapgynęs olandas Gerardas de Rooy su „Iveco“.

Sunkvežimių bendroji įskaita

1.Eduardas NikolajevasRusija„Kamaz“27:58:24
2.Dmitrijus SotnikovasRusija„Kamaz“+18:58
3.Gerardas De RooyOlandija„Iveco“41:19
4.Federico VillagraArgentina„Iveco“1:00:04
5.Airatas MardijevasRusija„Kamaz“2:26:50
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Dakaras 2017

Negailestinga kova už būvį Dakare išsekino trečiąjį Lietuvos ekipažą: reikia pamąstyti (17)

Jei po pirmos pažinties su Dakaro ralio chimeromis Vaidotas Žala degė noru bandyti dar kartą ir atsiskaityti, šįsyk jo akyse ugnelė – prigesusi. Antrus metus maištaujančios technikos dar iki finišo užkamuotas V. Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas DELFI konferencijoje pasakojo apie išgyventą avantiūrą ir svarstė tolesnį projekto likimą.

A. Juknevičius: jei važiuotume kaip S. Peterhanselis, mus diskvalifikuotų (51)

Kaip lietuviai bando išsikovoti Dakaro ralio organizatorių pagarbą ir palankesnį požiūrį? Kas laukia po metų ir ar lietuviška pasiekimų kartelė dar neįsirėmė į galimybių lubas? Kuo Lietuvos lenktynininkai pranašesni už latvius ar kazachus? Apie tai DELFI konferencijoje diskutavo geriausią Baltijos šalių rezultatą Dakaro ralyje užfiksavę Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.

Dakaro ralio nelaimėjęs S. Loebas žvelgia filosofiškai (7)

Devyniskart Pasaulio ralio čempionato nugalėtoją Sebastieną Loebą antrasis jo karjeroje Dakaro ralis nuteikė pakylėtai, nors pergalės iškovoti ir nepavyko. Pasak lenktynininko, šios varžybos jam – neįkainojama patirtis.

Sunkvežimių lenktynininką siutina organizatorių klaidos: šių metų Dakaro ralį pavadino prasčiausiu (19)

Buvęs Dakaro ralio sunkvežimių lenktynių nugalėtojas olandas Hansas Stacey šių metų renginį pavadino prasčiausiai suorganizuotomis varžybomis, kuriose jam kada nors teko dalyvauti, rašo motorsport.com.

Dakaro ralį įveikęs ekipažas parskrido į Lietuvą antradienį – speciali DELFI konferencija (73)

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis užbaigė paskutinį savo kelionės į Pietų Ameriką etapą. Naktį iš pirmadienį į antradienį Dakaro ralyje dalyvavę lenktynininkai parskrido į Vilnių, kur juos pasitiko sausakimša pagrindinė oro uosto atvykimo salė.