Viena kitą vejančias žinias apie trumpinamus arba atšaukiamus Dakaro ralio etapus neigiamai vertina ne tik Antanas Juknevičius. Garsiai apie lenktynininkų nepasitenkinimą prabilo motociklų įskaitos įžymybė Joanas Barreda Bortas, apkaltinęs lietaus į kampą įspraustus varžybų organizatorius einant lengviausiu keliu.
Joanas Barreda Bortas piktinasi Dakaro ralio organizatorių reakcija į stichiją (AP ir Reuters nuotr.)
© DELFI montažas

Trečiadienis buvo tarsi koziris Dakaro ralio rengėjų saujoje.

Devintas etapas turėjo būti ne tik ilgiausias maratone, bet ir vienas labiausiai intriguojančių – beveik visas greičio ruožas driekėsi bekele.

Bet organizatoriai antrą kartą šiame ralyje atšaukė ištisą etapą. Dar trys greičio ruožai dėl nepalankių oro sąlygų buvo sutrumpinti.

„Nežinau, ar tai tinkama išeitis. Tai buvo labai svarbus etapas, svarbiausias visame ralyje. Net jei šiuo metu pirmaučiau bendroje įskaitoje, norėčiau jį įveikti“, – pasipiktinimo organizatoriais neslėpė J. Barreda Bortas.

Ispanas šiemet laimėjo jau du etapus, įskaitant pergalę antradienio greičio ruože. „Honda“ pilotas yra greitas kaip visada, bet ralio pradžioje gauta valandos bauda neleidžia jam žengti koja kojon su lyderiais – J. Barreda Bortas užima devintą vietą.

Paskelbus, kad iš Saltos į Čilesitą ralio karavanas keliaus bendro naudojimo keliais, ispano viltys kautis dėl čempiono titulo susitraukė iki minimumo. Tačiau tvarkaraščio korekcijos liečia ne vien jį: dėl trumpėjančio įskaitinio maršruto intriga slopsta visose įskaitose.

„Etapą buvo galima perkelti į kitą dieną, o ne tiesiog atsisakyti jo. Patinka ar ne, dabar lenktynės darosi praskiestos“, – širdo J. Barreda Bortas.

Nepatenkintas Dakaro ralio rengėjų pasirinkimu buvo ir paskutinis lenktynėse išsilaikęs lietuvis A. Juknevičius.

„Labai norėtųsi atsiimti bent dalį prarasto laiko. Bet kai nebelieka ilgiausių greičių ruožų, nebeturime, kaip tai padaryti.

Afrika tikrai yra daug geresnė vieta Dakaro raliui, o čia – nesąmonė. Pernai lijo, užpernai lijo, dabar – vėl lyja. Dėl to organizatoriai, komandos – visi turi bėdų“, – konstatavo automobilių įskaitos dalyvis.

Panašios nuomonės laikosi daugelis lenktynininkų: trečiadienį socialiniuose tinkluose mirgėjo ironiškos pastabos apie praėjusio etapo trasos būklę, kuri, kaip pastebėjo kol kas greičiausias rikiuotės motociklininkas iš Didžiosios Britanijos Samas Sunderlandas, buvo tinkamesnė antims, o ne ralio maratonų meistrams.

Devintas etapas buvo atšauktas dėl purvo nuošliaužų Argentinos šiaurėje. Viena jų antradienį vakare užkirto kelią lenktynių karavanui į bivaką Saltoje.

Ypač nukentėjo Volkano ir Tumbajos miesteliai. Pranešama, kad du žmonės žuvo, tūkstantis buvo evakuota, nutrūko komunikacijos ir elektros tiekimas.

Dakaro ralio organizatoriai paskelbė pasiūlę savo pagalbą Argentinos tarnyboms likviduojant stichinės nelaimės padarinius.

„Labai gaila stabdyti lenktynes, bet kai matai, kas liko iš tų kaimų, sportinis aspektas nebėra pats svarbiausias“, – savo sprendimą gynė lenktynių direktorius iš Prancūzijos Etienne'as Lavigne.

Tiesa, kokią konkrečiai humanitarinę pagalbą ir kokiu mastu nukentėjusiam regionui suteikė Dakaro ralio organizatoriai, nėra pranešama.

Kalbėdamas apie ralio rengimą Pietų Amerikoje, E. Lavigne tikino, kad oro sąlygos tam kliūčių nesudaro.

„Devynerius metus atvažiuojame į Argentiną. Ir tik šiemet oras toks atšiaurus. Gera yra ta organizacija, kuri moka greitai prisitaikyti. Darysime viską, kad ralis tęstųsi be sutrikimų“, – dėstė lenktynių vadovas.

Primename, kad nuo 1979 metų rengiamas Dakaro ralis iš Afrikos į Pietų Ameriką persikraustė 2009-aisiais. Oficialus motyvas – saugumas, bet užkulisiuose neabejojama, kad organizatorių nenorui grįžti prie ištakų įtakos turi ir partnerių Pietų Amerikoje generuojamos kur kas didesnės pajamos.

Iki šių metų Dakaro ralio pabaigos liko trys etapai. Lenktynių finišas laukia sausio 14 d. Buenos Airėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ministerija nenori tylėti apie 404 eurų algą mokytojams: uždirba kur kas daugiau (77)

Po to, kai DELFI paviešino skaičius, kiek mokytojų Lietuvoje trūksta iki mokslo metų pradžios...

1 euras Odesoje – per dideli pinigai: parodė, ką galima nusipirkti uz centus (11)

Pigiau nei Odesoje – sunku surasti. Šiame Ukrainos kurorte už centus galite važinėti viešuoju...

K. Girnius. Ar lietuviai buvo sovietų genocido auka? (19)

Mėnesio pradžioje JTO tyrimo komisija dėl Sirijos pareiškė, kad Islamo valstybė jau trejus metus...

Bankas įspėja – daliai klientų paslaugų įkainiai didės (93)

Pristatant šiemetinę naujovę – pagrindinių bankinių paslaugų krepšelį – buvo žadama, kad...

Policija ieško į susišaudymą Vilniuje, kaip įtariama, įsivėlusio O. Pikul-Jasaitienės brolio (4)

Pirmadienio vakarą Vilniuje , Antakalnio gatvėje, aidėjo šūviai. Policijos duomenimis,...

9 patarimai, į ką atkreipti dėmesį renkantis būstą (2)

Tobulo būsto nėra – kiekvienas turi didesnių ar mažesnių trūkumų. Vis dėlto geriau apie juos...

Pasigedusi iššūkių metė pelningą profesiją: naują darbą būtų sutikusi dirbti už dyką (1)

Lietuvoje ryškėja nauja nemaloni tendencija, skelbiama, kad jau pradeda trūkti kvalifikuotų...

Nacionalinio parko saugotojai savo kieme nepastebėjo nelegalaus statinio: iki tragedijos buvo vienas žingsnis (60)

Trakų istorinio nacionalinio parko (TINP) valdomame Užutrakio dvare vos per plauką išvengta...

„Via Baltica“ rekonstrukcija: kelininkai ir gyventojai iškasė karo kirvį (29)

Planas rekonstruoti „ Via Baltica “ kelyje esančias sankryžas sukėlė didelį kai kurių...

Vasarinės spūstys bando vilniečių nervus: įvardijo problematiškiausias vietas (20)

Kamščiai keliuose daugumą vairuotojų varo iš proto ir tampa rimtu kantrybės išbandymu, o užvis...