Tuo tarpu tarp visų pretendentų į sudėtingiausiomis lenktynėmis žemėje vadinamą Dakaro ralio nugalėtojo titulą lietuvių galimybės vertinamos gana kukliai.

Pagrindinis šių metų favoritas automobilių klasėje – Kataro atstovas ir praėjusių metų čempionas Nasseras Al-Attiyah. Nedaug nuo jo atsilieka ir ralio legenda ispanas Carlosas Sainzas.

Vis dėlto, patys lietuviai nestokoja ambicijų: „Mūsų tikslas yra kuo aukštesnis rezultatas, o atskaitos taškas – B. Vanago pernai iškovota 24-a vieta. Jis pagerino mūsų prieš šešis metus pasiektą 25-ąją poziciją, tad dabar mes norime padaryti tą patį. Mūsų tikslas yra bent jau 23-ia vieta“, – sakė pernai 60-as finišavęs Antanas Juknevičius. Būtent tarp jo ir B. Vanago ekipažų turėtų užvirti kova dėl aukščiausios pozicijos tarp mūsų šalies atstovų.

Prieš metus daugiau laiko spręsdamas technines problemas, nei kovodamas su varžovais trasoje praleidęs A. Juknevičius, šį kartą startuoja su nauju „Toyota Hilux“ automobiliu – tuo pačiu, kuris pernai padėjo B. Vanagui pasiekti rekordines aukštumas.
Antanas Juknevičius

„Šiaip sau važiuoti jau atsibodo. Noriu siekti rezultato“, – dar šių metų pradžioje grįžęs iš Pietų Amerikos kalbėjo didžiausią Dakaro lenktynių patirtį tarp visų lietuvių turintis A. Juknevičius. „Mes norėtumėm važiuoti taip, kad nereikėtų sukti galvos dėl technikos, kaip tą darėm šiemet. Važiuoji ir važiuoji, ir viskas“.

Būtent ilgametė patirtis ir patikimas automobilis turėtų tapti pagrindiniais jo privalumais prieš varžovus, o ypač – prieš tautiečio B. Vanago ekipažą. Pastarasis dar prieš išvykdamas į Dakarą kalbėjo apie tai, kad vis dar jaučia prieš metus vykusių lenktynių metu patirtos rankos traumos padarinius.

„Mano didžiausias galvos skausmas – problemos su ranka“, – Kūno kultūros ir sporto departamente vykusioje spaudos konferencijoje sakė B. Vanagas. „Po Dakaro pusę metų negalėjau treniruotis prie automobilio vairo. Reabilitacijos programa vyksta kiekvieną dieną. Tačiau per paskutinius pusę metų daug dirbau – esu nuvažiavęs apie 10000 lenktyninių kilometrų ir jau pasirengęs pakankamai neblogai“.

Būtent sveikatos problemos kol kas yra didžiausias iššūkis aukščiausią vietą prieš metus vykusiose lenktynėse iškovojusio B. Vanago ekipažui. Kita vertus, sausio mėnesį jis sugebėjo net ir su lūžusia ranka pasiekti geriausią rezultatą šalies istorijoje. Belieka tik spėlioti į kokias aukštumas gali užkopti B. Vanagas, jei jam pavyks išlikti sveikam viso Dakaro metu.

Tuo tarpu trečiasis Lietuvos atstovas, Vaidotas Žala ir jo šturmanas Saulius Jurgelėnas Pietų Amerikos dykumas kartu šturmuos pirmą kartą, todėl pagrindinis jų tikslas – bent jau įveikti visą lenktynių distanciją.
Vaidotas Žala

„Mūsų tikslas – pasiekti finišą. Jeigu manytume, kad negalime to padaryti, mūsų čia nebūtų. Dakare kartu važiuosime pirmą kartą, todėl būsime naujokais, kuriems sunkiausios – pirmos dienos“, – sakė S. Jurgelėnas.

Argentinos ir Bolivijos dykumomis ir bekele besidriekiančią daugiau nei 9000 kilometrų ilgio Dakaro ralio trasą šiemet iš viso bandys įveikti 354 automobilių, motociklų, keturračių ir sunkvežimių ekipažai. Sausio trečiąją startuosiančiose lenktynėse dalyviai per trylika dienų turės įveikti tiek pat greičio ruožų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)