Tačiau iš nežinojimo, žmonės dažnai taikstosi su netinkamomis ar neatkeliaujančiomis prekėmis ir dėl to patiria nemenkus nuostolius. Kad ateityje į neteisingą elgesį nenumotumėte ranka ir pirktumėte be baimės, būtina susipažinti su savo teisėmis bei informacija, kurios prekių ar paslaugų tiekėjai kartais sąmoningai neafišuoja savo puslapiuose.

Grąžinti galite be sąžinės graužaties

Turbūt kiekvienam pasitaiko momentų, kai perkate tik tam, kad pirktumėte, o praėjus išlaidumo antplūdžiui, liekate su krūva nereikalingų daiktų, neprigyjančių nė viename namų kampelyje. Tada šiuos daiktus pradedate siūlyti draugams, giminaičiams ir bandote juos perparduoti bent už pusę kainos. Tokiomis akimirkomis būtina žinoti, jog prekę įsigijus internetu arba kitu būdu ne parduotuvėje, vartotojai turi teisę nutraukti sandorį ir užsakymą grąžinti per 14 dienų laikotarpį, be jokios priežasties ar paaiškinimo.

Taigi, galite pamiršti sąžinės graužatį ir nepatogumą, kai tenka atsisakyti prekės – tai visiškai legali, teisiškai pagrįsta procedūra, leidžianti kaip ir fizinėje parduotuvėje sudvejojus savo pirkiniu jo neįsigyti.

Jei per 14 dienų laikotarpį pardavėjui pranešėte apie prekių ar paslaugų atsisakymą, pinigus atgausite be jokių papildomų mokesčių ar baudų – jums tereiks padengti siuntimo išlaidas. Vis dėlto, teisė atšaukti užsakymą galioja ne visoms prekėms. Atgal grąžinti negalite:

Vaizdo, garso įrašų, kompiuterinių programų, kurių pakuotė yra pažeista;

Laikraščių, žurnalų, periodinių leidinių;

Prekių, kurios gaminamos specialiai pagal užsakymą;

Maisto produktų ar kitų greitai gendančių prekių.

Užsisakėte ratus, gavote batus

Nors iš tolimų užsienio šalių, tokių kaip Kinija, atkeliavusios prekės vilioja prieinama kaina, dažnai pasitaiko atvejų, kai gautas siuntinys atrodo kaip užsakytos prekės parodija: skiriasi jo spalva, dydis, forma, galų gale, jums atkeliauja visiškai kitas daiktas. Norint išvengti tokių situacijų reikia atidžiai rinktis prekės ženklus ir jų tiekėjus bei stebėti žmonių atsiliepimus, kurie gali tapti kelrodžiu, padėsiančiu neapsikvailinti.

Žinoma, klaidų bei gedimų pasitaiko net ir patiems geriausiems, todėl gavus netinkamą, pažeistą ar nekokybišką gaminį, vadovaujantis „Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėmis“, patvirtintomis 2001 m. birželio 11 d., jį galite grąžinti tiekėjui atgal. Tam reikia pateikti rašytinį prašymą, kuriame nurodomas prekės trūkumas, jos pirkimą-pardavimą patvirtinantį dokumentą ir garantinį taloną (jei toks buvo išduotas).

Praėjus žadėtam terminui prekės neatėjo

Jei užsakytos prekės neatkeliauja laiku arba iš viso nėra pristatomos, gali būti, kad taip atsitiko dėl techninių gedimų, pašte kilusių nesklandumų ar apgavystės. Ką daryti? Visų pirma, susisiekite su internetine parduotuve iš kurios užsisakėte prekę. Daugeliu atvejų atsakingi darbuotojai padaro viską, kad išspręstų situacijas, klientui sukėlusias papildomų rūpesčių.

Kadangi pardavėjas privalo per 10 dienų pateikti raštišką atsakymą apie neatkeliavusią prekę, jo negavus arba kilus nesutarimui, galite kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir pateikti dokumentų kopijas, pagrindžiančias keliamo reikalavimo pagrįstumą.

Perkant būtina išaugoti sąskaitos išrašą, patvirtinantį, jog pinigai už prekę buvo sumokėti, nes tai taps pagrindiniu jos įsigijimo įrodymu.

Jei manote, kad tokie nesutarimai sprendžiami metų metus kol lieka pamiršti, praktika rodo, jog konkreti bei argumentuota pozicija laimi ginčą ir turi įtakos greitai jo baigčiai. Tad pamirškite senelių skiepytą požiūrį, kad žmogus niekada nelaimi prieš sistemą ir drąsiai kovokite už savo teises.

"Auksiniai laimikiai"

Reikalaukite informacijos

Kad perkant internetu tektų patirti kuo mažiau nuostolių, ieškokite arba pardavėjo teiraukitės informacijos, kuri užtikrina, jog gerai susipažinsite su preke. Tai yra:

Pagrindinės daikto savybės;

Galutinė kaina;

Pristatymo ir apmokėjimo sąlygos bei terminai;

Teikiamos priežiūros paslaugos, garantija;

Atsiskaitymo tvarka;

Pardavėjo rekvizitai, kontaktinė informacija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)