Pirmakursis Dovydas Kunigonis pasakoja, kad visų pirma ieškojo tokios specialybės, kokios norėjo pats, o ne artimieji ar aplinkiniai. „Nuo mažų dienų domėjausi IT ir buvau itin komunikabilus ir mėgstantis dirbti su jaunimu, vaikais“, – savo patirtimi dalijasi matematikos ir informatikos mokymo studijas pasirinkęs D. Kunigonis. Todėl ir studijų kryptis, ir Lietuvos edukologijos universitetas buvo būtent tai, ko jis ieškojo. Studijuodamas čia jis įgis ne tik dalykinių žinių, bet gaus ir pedagogo kvalifikaciją, kuri jam leis ir mokyti. Dovydas priduria, kad sunkumų dėl apsisprendimo jis neturėjo, nes žinojo, ko nori ir kas jam patinka.

LEU biologijos absolventė Ingrida Meškinytė studijas rinkosi pagal savo mėgstamiausią veiklą. „Kai kuriems tai skamba keistai, nes daugelis studijas renkasi pagal tėvų patarimus arba norus, o gal tiesiog pagal įsidarbinimo galimybes, bet, mano nuomone, specialybę reikia rinktis pagal tai, kas jums labiausiai patinka, nes studijuosite ir paskaitas lankysite jūs. Jeigu taip atsitiks, kad studijos nepatiks, tai jas gali tekti pakeisti jau po kelerių metų“, – sakė Ingrida.

Ingridai antrino ir fiziką Lietuvos edukologijos universitete studijavusi Aušra Gustainytė. Ji teigė patekusi į tų laimingųjų žmonių sąrašą, kurie žinojo, ko nori. „Įprastai fiziko karjera tokia: gali pasirinkti, ar dėstyti studentams, ar dirbti laboratorijoje. Lietuvos edukologijos universitetas man suteikė galimybę ne tik semtis žinių iš puikių fizikos dėstytojų, bet ir tvirtą edukologijos pagrindą, kuriuo pasinaudojus galima drąsiai eiti lavinti jaunąją kartą mokykloje“, – džiaugiasi Aušra.

O štai Lietuvos edukologijos universitete sporto srities studijas pasirinkusi Simona Arlauskaitė yra pasakojusi, kad rinktis, kur studijuoti, jai buvo labai sunku, nes merginos tėvų požiūris į jos norą studijuoti kūno kultūrą nebuvo teigiamas. „Jaučiau spaudimą rinktis kitą specialybę“, – pasakojo Simona, tačiau mergina surizikavo susipykti su tėvais. Jiems nežinant išsirinko tai, ko pati norėjo. Ji džiaugiasi savo sprendimu ir tvirtina, kad dar nė vienas šeimos narys nepaprieštaravo, o ir ji pati nesigaili dėl savo poelgio. Studentė pataria kiekvienam, kuris renkasi profesiją, užduoti sau klausimą „Ko aš noriu?“ ir tik į tai atsižvelgti.

LEU atliktas tyrimas taip pat parodė, kad svarbiausi informavimo būdai, darantys įtaką renkantis studijas, yra internetas (52 proc.). Taip pat veiksminga: pokalbis su studijuojančiu ar baigusiu universitetą studentu (51 proc.); studijų mugės (34 proc.); aukštųjų mokyklų prisistatymai mokyklose (15 proc.). Tačiau tik 6 procentai studentų paminėjo reklamą spaudoje, 2 procentai – reklamą televizijoje, 1 procentas – reklamą radijuje. 

Lietuvos edukologijos universiteto ekonomikos studijų absolventė Liucija Pūraitė pasakojo, kad dar mokykloje domėjosi, kur galėtų studijuoti. „Skaičiau spaudoje apie universitetus, vaikščiojau į individualias konsultacijas, klausinėjau pažįstamų nuomonės, domėjausi įvairiausiomis studijų kryptimis, tačiau labiausiai mane traukė ekonomikos sritis. Nuo mažų dienų augau tokioje šeimoje, kur mačiau, su kokiais sunkumais susiduriama dirbant mokytoju. Laikui bėgant supratau, kad man ši specialybė patinka“, – apie savo pasirinkimą studijuoti LEU yra pasakojusi L. Pūraitė. Beje, ji net nespėjusi baigti studijų jau turėjo ekonomikos mokytojo darbą.

Vykdant šį tyrimą, studentai buvo prašomi įvertinti, kurie veiksniai darė įtaką renkantis universitetą. Visi veiksniai buvo įvardyti kaip svarbūs, nes jų vertinimas prasideda nuo 2,1 iki 3,8 iš 5 balų. Tačiau daugiausia dėmesio sulaukė šie veiksniai: pasirinktas miestas, kuriame studijuosiu (Vilnius) – 3,8; pasirinktos specialybės karjeros galimybės (Kokias pareigas galiu užimti?) – 3,6; pasirinktos specialybės įsidarbinimo galimybės (Ar lengva susirasti darbą?) – 3,2; galimybė gauti tikslinę stipendiją – 3,1. Prasčiausiai vertinami šie veiksniai: galimybė gauti bendrabutį – 2,1; popaskaitinės veiklos galimybės (sportas, menas ir kt.) – 2,4.