Apie išskirtines galimybes, kurias atveria Socialinės pedagogikos studijos Vilniaus kolegijoje, kalbamės su šios studijų programos absolventais Justina Jančauskaite, Tomu Eigertu ir Dominyku Skuču.

- Kaip susiklostė jūsų profesinė karjera baigus Socialinės pedagogikos studijas Vilniaus kolegijoje?

Justina Jančauskaitė, Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto lektorė: „Praktinė patirtis, kurios įgijau studijuodama Vilniaus kolegijoje Socialinę pedagogiką, praplėtė mano pasaulėžiūrą, padėjo pažinti skirtingas kultūras, sutikti daug bendraminčių ir suprasti, jog tikrai noriu dirbti socialine pedagoge. Su šia profesija susiejau ir tikslus, kurių kryptingai siekiu. Įgijusi socialinio pedagogo bakalauro išsilavinimą magistro studijas tęsiau Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto partnerių Zuyd‘o universitete, Olandijoje. Baigusi studijas grįžau į Lietuvą, dirbau socialine pedagoge vienoje iš Vilniaus mokyklų, įsteigiau asociaciją „Milžinų lizdas“, kuri vykdo įvairius jaunimui skirtus projektus. Šiuo metu dirbu savo Alma Mater Socialinės pedagogikos studijų programos dėstytoja.“

Justina Jančiauskaitė

Dominykas Skučas, biudžetinės įstaigos Valakampių socialinių paslaugų namų socialinio darbuotojo padėjėjas: „Dirbti Valakampių socialinių paslaugų namuose pradėjau studijuodamas Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultete. Darbo nekeičiau ir baigęs studijas. Dirbu su žmonėmis, kurie turi vidutinę ar sunkią proto ir kompleksinę negalią. Tiems, kas klausia, kodėl dirbu būtent čia, atsakau, jog matau prasmę, nes žinau, kad šis darbas yra reikalingas. Taip pat daug savanoriauju dirbdamas su vaikais ir jaunimu.“

Tomas Eigertas: „Nuolat derinau studijas ir darbą. Studijuodamas Socialinės pedagogikos studijų programą dirbau teatre „Raganiukė“, vėliau dainavau populiarioje grupėje „Pikaso“ ir dirbau senelių namuose „Senevita“. Šiuo metu dirbu sveikatos centre „Gemma“ pardavimų vadybininku ir vedu įvairius renginius.“

- Koks turi būti žmogus, kuris nori tapti socialiniu pedagogu?

Tomas Eigertas: „Socialinis pedagogas turi būti stiprus psichologiškai, tolerantiškas ir supratingas. Šią profesiją pasirinkusiam teks dirbti su rizikos grupės vaikais, neįgaliais žmonėmis, bendrauti su visais kaip lygiam su lygiais. Niekas nenori būti žeminamas ar menkinamas, kiekvienas nori būti gerbiamas. Taip pat nedaug yra žmonių, kurie nori būti guodžiami – jie tiesiog nori būti suprasti. Taigi, socialinis pedagogas apskritai turi būti labai socialus žmogus, tačiau turi gebėti atskirti darbą nuo asmeninio gyvenimo.“

Tomas Eigertas

Justina Jančauskaitė: „Socialinis pedagogas turi būti empatiškas, bet ne per daug. Pirmaisiais darbo metais tai yra sunkiausia. Ypač kai dirbama su rizikos grupių vaikais. Iš darbo išeiti ašarojant nėra gerai.“

- Justina, dirbi Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultete lektore. Kuo ypatingos šios studijos?

Justina Jančauskaitė: „Vilniaus kolegijoje vykdomos Socialinės pedagogikos studijos išsiskiria platesniu požiūriu į pasaulį, į daugiakultūrinę visuomenę, be to, galima rinktis mediacijos švietimo ugdymo institucijose ar kultūrinių renginių organizavimo specializacijas. Vilniaus kolegija taip pat turi daug socialinių partnerių visame pasaulyje – tai kokybiškų ERASMUS+ programos finansuojamų studijų mainų, praktikų užtikrinimą. Be to, ši partnerystė atveria daug galimybių dalyvauti tarptautiniuose projektuose.“

- Ką jums davė Socialinės pedagogikos studijos?

Justina Jančauskaitė: „Studijuodama Socialinę pedagogiką įgijau žinių ir kompetencijų, kurios padeda tinkamai elgtis įvairiose situacijose – nepažeminti, neįskaudinti kito žmogaus ir pačiam morališkai gerai jaustis. Pavyzdžiui, viena iš socialinio pedagogo veiklų yra vykti į rizikos šeimas, kur būna nenumatytų situacijų: muštynių, smurto ir kitokių dalykų. Taigi, studijų metu įgytos žinios ir išsiugdytos kompetencijos padeda tinkamai reaguoti ir konstruktyviai spręsti tokias situacijas.“

Tomas Eigertas: „Pritariu Justinai. Socialinės pedagogikos studijų programa yra viena iš tų programų, kurią studijuodamas įgyji itin daug psichologinių ir pedagoginių žinių bei bendravimo įgūdžių su įvairiais žmonėmis – neįgaliaisiais, rizikos ir atskirties grupių nariais, skirtingų kultūrų asmenimis ir t. t. Tai itin svarbi kompetencija šiandien norint klestėti ir išlikti konkurencingame pasaulyje. Taigi, tai, ko mes studijuodami išmokome, ką suvokėme, kokį pasaulį pamatėme, suteikė kiekvienam iš mūsų labai daug. Mes esame globaliai mąstantys realistai, kurie žino, kas yra tikrasis gyvenimas ir nebijo kaitos. Šiais laikais nereikia galvoti, kad baigęs studijas visą laiką dirbsi toje srityje. Pavyzdžiui, aš iš pradžių dirbau socialiniu pedagogu, vėliau gavau „Gemmos“ pasiūlymą padirbėti socialiniu darbuotoju. Šioje įstaigoje teko dirbti ir klientų aptarnavimo srityje. Po kiek laiko vadovybė pamatė, kad subrendau dar labiau. Man buvo patikėti projektai ir pardavimai. Manau, tokį karjeros pokytį lėmė tai, kad studijų metu išmokau realizuoti sukauptą patirtį. Dl to galiu judėti tolyn.“

Justina Jančauskaitė: „Socialinės pedagogikos studijos glaudžiai susijusios ir su populiarėjančiu socialiniu verslu. Pastaruoju metu idėjų kurti tokį verslą netrūksta. Daugiausia jų pasiūlo Socialinės pedagogikos studijų programos absolventai, nes jie gerai išmano visuomenės socialinius poreikius. Dažnai socialiniai pedagogai tampa ir nevyriausybinių organizacijų steigėjais ar darbuotojais. Dirbdami būtent šioje srityje jie gali pildyti savo ir kitų svajones, kurti tokias darbo vietas, kokiose visada troško dirbti. Be to, visi dalykai, kurių buvo mokomasi studijuojant Socialinę pedagogiką, taip pat praverčia ir asmeniniame gyvenime.“

- Ko palinkėtumėte būsimiems studentams?

Tomas Eigertas: „Siūlyčiau nesivaikyti madų. Baigęs mokyklą jaučiau, kad turiu vadybininko gyslelę, bet stojau į Socialinę pedagogiką. Ši specialybė man atrodė įdomi, nes nuolat gali bendrauti su skirtingais žmonėmis. Taigi, prieš pasirinkdami, ką studijuosite, gerai pagalvokite, ar renkatės skambų studijų programos pavadinimą, ar perspektyvą, nes skambus studijų programos pavadinimas nereiškia, kad jūsų laukia puiki karjera. Juk visa, ką susikursite, priklauso nuo jūsų pačių.“

Dominykas Skučas: „Jau gal nuo 5 klasės žinojau, kad savo ateitį noriu sieti su vaikais. Tokiam pasirinkimui daug įtakos turėjo mano teta, kuri daugiau kaip 30 metų dirbo mokytoja. Baigęs mokyklą ir rinkdamasis studijas pirmu pageidavimu pažymėjau, jog noriu studijuoti Vilniaus kolegijoje Socialinę pedagogiką. Mano noras išsipildė. Taigi, svarbu klausyti savo širdies ir nepasiduoti aplinkinių įtakai.“

Dominykas Skučas

Justina Jančauskaitė: „Socialinio pedagogo darbas kupinas iššūkių, tačiau dėl to suteikiantis neribotas galimybes tobulėti. Žmonės, pasirinkę Socialinės pedagogikos studijas, turi būti smalsūs, empatiški, nenustygstantys vietoje, veiklūs. Tai specialybė kūrybingoms asmenybėms. Būtent tokie studentai ir studijuoja Vilniaus kolegijoje. Kviečiu būti drąsius ir rinktis studijas Vilniaus kolegijoje.“