Vilniečiai į spūstis kelyje reaguoja skirtingai

Paklausėme vilniečių apie jų kelionę į darbą – nors vienus spūstys erzina, o kiti prie jų jau priprato. Tačiau miestiečiai sutinka, jog pokyčiai yra būtini. Vilnietė Jūratė Puskepalytė į darbą „Akropolyje" kas rytą keliauja apie 15 minučių. Automobiliu važiuodama iš Žemųjų Panerių su didžiausiais kamščiais ji susiduria Geležinio Vilko, Konstitucijos ir Olandų gatvėse.

„Manęs nenervina spūstys, nes suprantu, kad gyvenu pakankamai dideliame mieste. Pasėdžiu automobilyje, muzikos paklausau, apsidairau aplink. Gal kiek trikdo Antakalnio žiede vykstantis eismas, bet manau, kad kol vairuotojai netaps supratingesni, tol problema neišnyks“, – aiškina ji.

Vilniuje gyvenančiam Dariui Domarkui spūstyse tenka būti kur kas rečiau – vaikinas dirba iš namų, o piko metu kelyje stengiasi neatsidurti. „Manau, viešojo transporto modernizavimas ir transporto kiekio padidinimas paskatintų žmones naudotis viešuoju transportu. Taip sumažėtų automobilių kiekis mieste“, – svarsto jis.

5 kilometrų atstumą Vilniuje nuo namų iki darbo Laura Kryževičiūtė įveikia per 6-8 minutes. „Kamščių stengiuosi išvengti ir pasirinkti tinkamą laiką išvažiuoti. Esu keletą kartų papuolusi į kamščius, tai užtrukdavau apie 30-40 minučių. Didžiausi kamščiai būna Konstitucijos prospekte, Geležinio Vilko ir T. Narbuto gatvėse“, – pastebi ji.

Stebi spūsčių keliuose sumažėjimą, lyginant su praėjusiais metais

Lygindamas praėjusius metus su šiais, Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič pastebi spūsčių miesto gatvėse sumažėjimą.

„Palyginus su 2016 metų vasara, šią vasarą grūsčių mieste sumažėjo. Nebefiksuojamos grūstys Laisvės pr. rytinio bei vakarinio pikų metu, Ukmergės g. važiuojant iš centro vakarinio piko metu, o Ukmergės g. centro kryptimi rytinio piko metu grūsties trukmė sumažėjo virš 50 proc.“, – skaičiuoja jis.

„Susisiekimo paslaugos“ duomenimis, šią vasarą maksimali grūsties trukmė Ukmergės g. rytinio piko metu siekia 30 min. Paros transporto srautai Ukmergės g. ir Laisvės pr. atitinkamai sumažėjo apie 19 proc. ir 18 proc. Tam įtakos turėjo Vakarinio aplinkkelio III etapo atidarymas.

Vis dėlto, vasaros metu didžiausios spūstys dažniausiai susidaro šiose Vilniaus sankryžose:

Geležinio Vilko g. - Ukmergės g.;
Kalvarijų g. - Kareivių g. - Ozo g.;
Žirnių g. - Liepkalnio g. - Minsko pl.;

Apsunkintu eismu gali skųstis važiuojantieji Olandų g., Gariūnų g. vakarinio piko metu Vakarinio aplinkkelio link ir Vakarinio aplinkkelio nuvažiavime link Gariūnų rytinio piko metu. Prasidėjus gatvių remonto metui kartais fiksuojamos trumpalaikės spūstys kitose Vilniaus miesto gatvėse.
O kokių priemonių imamasi, kad spūsčių Vilniuje būtų mažiau?

„Visos vasaros metu eismo valdymo centro specialistai tikrina visos automatizuotos šviesoforų sistemos veikimą, o sankryžos, kuriose dažniausiai ir susidaro grūstys, jau yra paruoštos – joms valdyti yra sukurtos specialios eismo reguliavimo ir valdymo programos didesniam transporto srautų pralaidumui užtikrinti. Šių šviesoforų reguliavimo programų tikslas – mažinti prastovų trukmę iš labiausiai apkrautų krypčių sankryžose“, – aiškina A. Apanovič.
Spūstys Geležinio vilko gatvėje

Anot jo, vykdant susisiekimo sistemos tobulinimo darbus, dėmesys skiriamas ne tik transporto priemonių pralaidumui, bet ir eismo dalyvių saugumui. Dėl to įrengtos naujos sankryžos:

Kalvarijų - J. Treinio g.,
P. Lukšio - J. Kubiliaus g. ir Kareivių g.
Rekonstruojamos šios sankryžos:
Savanorių pr. - Sausupio g.,
Vydūno - Karaliaučiaus g.,
Molėtų pl. - Kairiūkščio g.

Taip pat vairuotojų patogumui įrenginėjama nauja Santaros g. jungtis. Intensyvaus eismo gatvėse (Geležinio vilko g., Pilaitės pr., Ozo g., Taikos g. ir kitose) vykdomi asfaltavimo darbai, keičiama sena susidėvėjusi kelio danga.

A. Apanovič pabrėžia ir tai, jog mieste didinamas dviratininkų bei pėsčiųjų saugumas: įrengiami nauji dviračių takai, šviesoforais reguliuojamose sankryžose keičiamos programos, siekiant apsaugoti pėsčiuosius ir dviratininkus.

„Prieš kelias dienas pradėjo veikti nauja „Statyk ir važiuok“ sistema, kurios tikslas – mažinti transporto priemonių skaičių centrinėje Vilniaus dalyje, skatinant vairuotojus palikti automobilius miesto prieigose ir kelionę tęsti viešuoju transportu – jeigu 15 automobilių vairuotojų persėda į autobusą, gatvėje atlaisvinama apie 100 m atkarpa“, – aiškina Miesto eismo organizavimo departamento vadovas.

Vairuotojų informacinėse švieslentėse dalinamasi aktualia informacija apie eismo ribojimus renginių metu, eismo spūstis, vykdomus kelio darbus. „Korių“ ženklinimas atnaujinamas tose sankryžose, kur labiausiai nusidėvėjo žymėjimas. Geltonas ženklinimas skatina vairuotojus neblokuoti sankryžos, taip užtikrinant sklandų transporto srautų pralaidumą.

Taip pat stengiamasi, kad iki rugsėjo mėn. būtų užbaigti didžiausi kelių remontų darbai ir sankryžų rekonstrukcijos – savivaldybėje išduodami leidimai kelio darbams iki rugpjūčio 31 d., kad būtų kuo mažiau trukdomas eismas Vilniaus miesto gatvėse rugsėjo mėn., kai į sostinę po atostogų grįžta tūkstančiai vilniečių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (90)