Pirmumo teise reikėtų vadovautis atsargiau

Rugpjūčio 1 d., antradienį, apie 16 val. Vilniuje, A. Kojelavičiaus g., susidūrė automobiliai „Audi“ ir „Ford Focus“. Po susidūrimo „Audi“ užlėkė ant šaligatvio ir rėžėsi į betoninį stulpą. Jei ne stulpas, automobilis būtų nušlavęs autobusų stotelės suolą.

Nukentėjo abiejų automobilių vairuotojai. Juos greitoji pagalba išvežė į ligoninę. Pirminiais duomenimis, sužalojimai nesunkūs. Pasak pareigūnų, avarija įvyko, kai „Ford“ vairuotojas suko į kairę ir nepraleido tiesiai važiavusio „Audi“.

Vairavimo mokyklos „Dorkanas“ saugaus eismo mokytojas Darius Kanapinskas tokius įvykius vadina klasikiniais.

„Reikėtų pasidžiaugti, kad niekas neiškeliavo pas Šv. Petrą. Iš nuotraukų matyti: kalčiausias „Ford“ automobilio vairuotojas. „Audi“ vairuotojas taip pat nenusipelno medalio. Pagal automobilio apgadinimus galima daryti prielaidą, jog „Audi“ automobilio vairuotojas viršijo greitį. Pastarasis galėjo pasinaudoti vienu iš KET punktu: „eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu.“ Ne visais atvejais reikia naudotis pirmumo teise. Iš nuotraukų susidariau įspūdį, jog „Audi“ vairuotojas stabdyti nė nebandė“, – aiškina saugaus eismo mokytojas.

Vairuojantiems tamsius automobilius rizikos daugiau

D. Kanapinsko teigimu, „Ford“ automobilio vairuotojas padarė klaidą, neįvertindamas atvažiuojančio „Audi“ greičio ir atstumo iki jo.

„Čia pasitvirtina tai, ką mokslininkai yra įrodę: tamsių spalvų automobiliai į eismo įvykius patenka dažniau, negu ryškių spalvų. „Ford“ vairuotojas taip pat neįvertino, kad jo manevras vienas pavojingiausių – posūkis į kairę, nes ilga distancija yra įveikiama mažu greičiu. O šis turbūt atliktas kirtimo būdu, bent jau tokį įspūdį galima susidaryti žiūrint į nuotraukas“, – svarsto pašnekovas.

Pastaruoju metu periodiškai išgirstant apie automobilius, skriejančius į stoteles, ne visi jose laukiantys žmonės jaučiasi saugūs. D. Kanapinsko manymu, kelių projektuotojai, atsižvelgdami į panašius eismo įvykius, maršrutinio transporto stoteles galėtų projektuoti ne ties kelių susikirtimais, o kiek toliau už jų.

„Tačiau, ar tai įmanoma? Nemaža dalis susidūrimų įvyksta netoli kelių sankirtų. Šiuo atveju stulpas išsaugojo stotelę, tačiau galėjo pakenkti. Visgi, ar visas stoteles įmanoma apstatyti stulpais, atitvarais ir panašiomis konstrukcijomis?“ – kelia klausimą pašnekovas.

D. Kanapinskas perspėja: visi vairuotojai turi suprasti, kad valdo padidinto pavojingumo transporto priemones.

„Ir nesvarbu ar važiuojame pagrindiniu keliu, ar turime pirmumo teisę, ar mūsų automobilis naujas bei „protingas“. Visuomet turime atsižvelgti, ar esame matomi, ar kitas kolega nepadarė klaidos, nepagavo „žioplio“. Kaip ir minėjau, kelių eismo taisyklės telpa į šį punktą: „eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu“, – teigia saugaus eismo mokytojas.
Eismas

Avarijos pasekmės – ir sveikatai, ir piniginei

Vilniaus apskrities vyriausiasis policijos komisariato komunikacijos poskyrio specialisto Pauliaus Radvilavičiaus pirminė reakcija į eismo įvykį buvo keleriopa.

„Pirmiausia, tai buvo susirūpinimas dėl sostinėje nuolat pasitaikančių pavojingų eismo įvykių, apgailestavimas dėl to, kad esama nepateisinamai daug dėmesingumo, atsakingumo, pagarbos taisyklėms ir kitiems eismo dalyviams stokojančių vairuotojų, ir, pagaliau, palengvėjimo jausmas gavus informacijos, kad eismo įvykyje, galbūt galėjusiame turėti daug kraupesnių pasekmių, niekas rimčiau nenukentėjo“, – teigia P. Radvilavičius.

Anot jo, visos avarijos aplinkybės taps aiškios tik baigus policijos tyrimą. Šiuo metu žinoma, jog automobilį „Ford Focus“ vairavo V. O., gimęs 1961 m. Sukdamas į kairę jis nedavė kelio priešpriešais tiesiai važiavusiam „Audi“ automobiliui, kurį vairavo 1985 m. gimęs M. Ž.

„Audi“ automobilio vairuotojas pristatytas į VšĮ Respublikinę Vilniaus universitetinę ligoninę, kurioje, vairuotojui nustačius dešinės rankos riešo sumušimą, jis išleistas gydytis ambulatoriškai.
Tuo metu „Ford Focus“ vairuotojo V. O. veiksmuose nustačius administracinio nusižengimo, numatyto LR ANK 423 str. 2 d. požymių, pradėta administracinio nusižengimo bylos teisena.

Vairuotojus perspėja popiežiaus Pijaus XII žodžiais

P. Radvilavičiaus teigimu, panašių eismo įvykių kaltininkus visais atvejais labiausiai nuskriaudžia patiriami finansiniai nuostoliai.

„Vis dėlto, universalaus patarimo, kaip apsisaugoti nuo tokių situacijų, negali būti. Svarbu griežtai laikytis KET reikalavimų, visuomet būti atsargiems ir dėmesingiems eismo dalyviams. Toks elgesys yra glaudžiai susijęs su vertybinėmis nuostatomis ir moraliu elgesiu“, – tikina jis.

Specialistas primena, kaip popiežius Pijus XII dar 1956 m. kreipėsi į Romos automobilininkų klubo narius – anot pašnekovo, šiuos žodžius turėtų įsidėmėti kiekvienas vairuotojas.

„Neužmirškite gerbti kitus kelio naudotojus, būti mandagūs ir nuoširdūs kitiems vairuotojams ir pėstiesiems bei rodyti jiems savo paslaugumą. Didžiuokitės savo mokėjimu valdyti dažnai prigimtinį nekantrumą, kartais paaukodami kažkiek savigarbos jausmo, kad nugalėtų pagarbumas, kuris yra tikros gailestingosios meilės ženklas. Taip ne tik išvengsite nemalonių avarijų, bet ir padarysite automobilį sau ir kitiems naudingesne priemone, gebančia suteikti daugiau tikro malonumo.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)