Vairavimas naktį: dalykai, kuriuos privalo žinoti kiekvienas

 (52)
Kai sutemsta, rizika patekti į eismo įvykį arba jį sukelti visada padidėja. Prie įprastų pavojų dar prisideda ir mūsų organizmo fiziologija. Artėjant tamsiam paros metu po dienos darbų užklumpa nuovargis, sulėtėja reakcija, susilpnėja budrumas.
© Shutterstock nuotr.

Būtent dėl to vairuodamas naktį vairuotojas turi būti itin susikaupęs ir atsargus. Savaime suprantama, kad vairuoti reikėtų pailsėjus.

Vienintelis naktinio kelio privalumas – nedidelis automobilių kiekis,todėl eismas neintensyvus, kelyje mažai kliūčių, kurios trukdo judėjimui, tačiau dėl to nevertėtų atsipalaiduoti. Statistika rodo, kad avarijų naktimis įvyksta dvigubai daugiau. Galbūt tuščia trasa vairuotoją pastūmėja viršyti greitį? Tačiau vertėtų įsisąmoninti, kad jūs nesate lenktynių dalyvis.

Pasiruoškite

Jei susiruošėte vairuoti naktį, turėtumėte tam būti gerai pasiruošę. Būtinai patikrinkite automobilio žibintus, posūkio signalus, nuvalykite langus. Jei priekinis langas nevalytas, ir taip prastas matomumas naktį dar labiau pablogės, be to, išsklaidys priešpriešomis artėjančių mašinų šviesą.

Nustatykite prietaisų skydelio apšvietimo ryškumą. Pernelyg blyškus apšvietimas apsunkins skydelio parodymų suvokimą, pernelyg ryškus apšvietimas dirgins jūsų akis. Salono veidrodėlį reikėtų nustatyti į naktinį režimą.

Kai kelionei pasiruošėte, galima judėti į priekį.

Naktinis kelias. Dar kartą patikrinkite, ar nepamiršote įjungti artimųjų šviesų, kad vos pradėjus temti jus tikrai matys visi kiti eismo dalyviai. Jei netyčia pamiršite jas įjungti, sukelsite pavojų tiek sau, tiek kitiems eismo dalyviams.

Sustojus būtina palikti įjungtas stovėjimo (gabaritines lempas), ypač jei vieta, kurioje sustojate, yra neapšviesta arba blogai apšviesta. Jūs turėtumėte arba nuvažiuoti nuo kelio, arba statyti mašiną kaip įmanoma labiau į šoną nuo kelio, ir nepamirškite įjungti avarinio signalo.

Kas pavojingiausia naktį kelyje?

Laikoma, kad pavojingiausias paros metas – tai nepakankamas matomumas. Pernelyg dažnai eismo situacijose tenka orientuotis pasitelkiant intuiciją. Gali būti, kad matomumas siekia vos 20 metrų žibintais apšviesto kelio. Čia peršasi išvada, kad kuo greitis didesnis, tuo mažesnė tikimybė tiksliai įvertinti situaciją.

Itin klastinga yra akinanti priešpriešomis atvažiuojančių automobilių šviesa. Jeigu vienas priešais kitą atvažiuojančių automobilių vairuotojai palieka įjungtas ilgąsias šviesas, jie parodo savo nekultūringumą ir nepagarbą aplinkiniams. Atsiranda tikimybė akimirksniu apakti. Recepto, kaip elgtis šioje situacijoje, nėra, nebent tą akimirką bandyti žiūrėti šiek tiek į šoną ir sukoncentruoti dėmesį į pakelę.

Jei jau iš tolo pastebėjote, kad artėjantis vairuotojas neketina išjungti ilgųjų šviesų, artėjant automobiliui reikėtų daryti taip: likus 200 metrų iki jo persijungti į artimąsias šviesas, įdėmiai apžiūrėti distanciją iki priešpriešomis artėjančio automobilio ir atkreipti dėmesį į galimus kelio nelygumus ar defektus.

Priminkite tokiam vairuotojui apie kelio etiketo taisykles – pamirksėkite jam ilgosiomis šviesomis. Jei pavojaus išvengti nepavyksta, laikykitės arčiau dešinės kelio pusės ir stenkitės „laimėti“ kuo daugiau vietos iš šono galimiems manevrams, kuriuos gali tekti padaryti prasilenkiant su kitu automobiliu.

Lenkimas naktį

Lenkimas naktį dar sudėtingesnis ir pavojingesnis nei dieną. Kai artėjate prie lenkiamo automobilio, turite persijungti į trumpąsias šviesas, o tada patikrinti, ar kelio ženklai ir kelio žymėjimas leidžia lenkti. Gerai įvertinę ir išanalizavę situaciją bei įsitikinę, kad manevras saugus, galite įjungti kairio posūkio signalą.

Tą akimirką, kai įvažiuosite į kairę kelio juostą, turite padidinti greitį. Judėdami į priekį, privalote įsitikinti, kad lenkiamas automobilis yra gerai matomas. Susilyginę su lenkiamu automobiliu, galite persijungti trumpąsias šviesas į ilgąsias, (jei tą leidžia priešpriešinis eismas), nes tai padės geriau susiorientuoti kelyje. Kai tik baigėte lenkimo manevrą, tuoj pat sugrįžkite į savo juostą (tuo metu įjunkite dešinį posūkio signalą).

Viena iš „gudrybių“, kuriomis verta pasinaudoti naktį kelyje, yra išsirinkti „lyderį“ – automobilį, kuris važiuoja ramiai, užtikrintai, pastoviu greičiu. Sekite paskui jį, nedidinkite greičio, stenkitės išlaikyti saugų atstumą. Tokiu atveju, jūs turėsite pakankamai laiko sureaguoti į galimus pokyčius kelyje ir į jo galimas klaidas. Tačiau pažvelgus į situaciją iš „lyderio“ pusės, jis paskui save sekantį automobilį laikys „išnaudotoju“. Be to, ne itin malonu visą kelią salono veidrodėlyje matyti ryškias iš paskos važiuojančio automobilio šviesas.

Tik jūs turite nuspręsti, kaip elgtis naktį kelyje. Jūsų užduotis yra pasirūpinti savo ir kitų eismo dalyvių saugumu.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Saugus eismas

Instruktorius priminė apie sugriežtėjusią tvarką: kelios taisyklės, kurių nežinantys liks be teisių (212)

Kada paskutinį kartą skaitėte Kelių eismo taisykles? DELFI paprašė, kad vairavimo instruktorius primintų nuo 2017 metų sausio 1-osios įsigaliojusius pasikeitimus, kurie ne vienam turėtų sukelti minčių: gal geriau pasivaikščiosiu.

Moteris pasidalino skaudžia patirtimi: su gimtadieniu likimas padovanojo avariją (20)

Greitį mėgstantiems vairuotojams ne visada pakanka išgirsti perspėjimą kelyje būti atsargiems – kai kuriems šios klaidos pasekmes tenka išgyventi savo kailiu, jog pradėtų rūpintis savo ir kitų saugumu. Panevėžietė Kristina Ostrauskienė nusprendė pasidalinti savo skaudžia patirtimi ir tikisi, jog kiti vairuotojai pasimokys iš svetimos klaidos.

Nerami savaitė keliuose: sužeistuosius skaičiuoja dešimtimis (10)

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad per savaitę, rugpjūčio 4–10 d. (penktadienį–ketvirtadienį), šalies keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 77 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo 1 eismo dalyvis: 84 metų pėsčioji (eismo įvykis įvyko pėsčiųjų perėjoje).

Parodė, kas nutinka neprisisegus ant galinės sėdynės (13)

Neseniai atlikta Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) tyrimų organizacijos Draudimo instituto greitkelių saugumui (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) studija parodė, kad šokiruojantis skaičius suaugusių žmonių nesivargina užsisegti saugos diržų, kai sėdi galinėse keleivių sėdynėse.

Egzaminų klausimai: kur dažniausiai klysta būsimieji vairuotojai? net du trečdaliai klumpa ties vienu ženklu (61)

Kokias egzaminų temas būsimiems vairuotojams sekasi perprasti sunkiausiai? Kokie yra sunkiausi ir lengviausi A, B, C, D vairavimo kategorijų egzaminų klausimai? Kiek mokiniai vidutiniškai užtrunka spręsdami Kelių eismo taisyklių (KET) testus ir kurios kategorijos vairuotojo pažymėjimą siekia įgyti daugiausiai bei mažiausiai vairuotojų? Tai išsiaiškinome peržvelgę vienos didžiausių vairavimo teorijos mokymosi svetainės www.ketbilietai.lt statistiką.
LIETUVOS KELIUOSE IKI: Rugpjūčio 17D.
2017 2016
Eismo įvykių 2026 1842
Žuvo 118 108
Sužeista 2415 2195