Masinėje avarijoje sužeisti keli žmonės

Nemokėjimas laiku stabdyti transporto priemonės gali sukelti rimtų padarinių. Pavyzdžiui, Vilniuje pirmadienio vakarą automobilį „Toyota“ vairavęs vyras sukėlė masinę avariją. Medikai į ligoninę išvežė tris suaugusius žmones iš skirtingų automobilių ir „Toyota“ automobilyje važiavusį vaiką.

Bendruoju pagalbos telefonu pranešta, kad apie 20-tą valandą vakaro netoli „Ozo“ prekybos centro, Geležinio Vilko gatvėje, įvyko masinė avarija. Pirminėmis policijos pareigūnų žiniomis, avariją sukėlė automobilį „Toyota“ vairavęs vyras. Jis važiavo su dvejų metų vaiku. Automobilis trenkėsi į priešais stovėjusį „Volvo“. Smūgio neišvengė dar du priešais buvę automobiliai. Tiesa, jie nebuvo stipriai apgadinti.

Per avariją nukentėjo „Toyota“ vairuotojas, jis išvežtas į ligoninę. Medikai į Santariškių vaikų ligoninę išvežė ir „Toyota“ automobilyje važiavusį vaiką. Pirminėmis žiniomis, vaikas išvežtas apžiūrai.
Po avarijos į ligoninę išvežti ir „Volvo“ važiavę žmonės - vyras ir moteris. Priešais „Volvo“ buvę automobiliai apgadinti ne taip stipriai, tad užpildžius eismo įvykio dokumentus, jų vairuotojai išvažiavo. „Toyota“ ir „Volvo“ teko iš įvykio vietos patraukti autovežiais.

Vairuotojai nemato kliūčių kelyje

Nors policijos pareigūnai aiškinasi tikslias eismo įvykio aplinkybes, kyla klausimas, kodėl nebuvo laiku sustabdytas automobilis. Artūras Pakėnas, praktinio vairavimo mokytojas, aiškina, kad pagrindinė vairuotojų klaida, dėl kurios jie negali laiku sustabdyti, per trumpas kelio distancijos matymas.

„Vairuotojas jau padarė klaidą, jei jam kažkas yra netikėta. Reiškia, jis žiūrėjo per arti ir važiavo per greitai. Ji nenumatė ir neprognozavo situacijos. Stebėjimą vykdė per arti, nežiūrėjo toli ir atitinkamai visos jo reakcijos buvo pavėluotos. O tai reiškia neadekvačios. Neatitiko situacijos“, – pasakoja A. Pakėnas.

Nesilaiko saugaus atstumo ir greičio

Anot specialisto, avarijos, kai laiku nesustabdoma, įvyksta ir dėl per didelio greičio bei saugaus atstumo nesilaikymo.

„Jeigu vairuotojai laikytųsi tinkamo atstumo ir važiuotų tinkamu greičiu, tokios avarijos neįvyktų. Deja, niekam nepaslaptis, kad Vilnius yra greičiausias Lietuvos miestas, blogąja žodžio prasme. Važiuojame per greitai ir labai nemėgstame laikytis distancijos. Tiesiog man teko ne vieną jaunuolį mokyti ir, kada sakai laikytis atstumo, visi bijo, kad kita mašina įlįs. Tai yra tokia paniška baimė. Žmonės tiesiog rizikuoja, labai arti prisispaudžia prie kito automobilio ir, kai priekiniams automobilio vairuotojams tenka greitai stabdyti, iš paskos važiuojantys nebespėja stabdyti ir trenkiasi. Kitaip neįmanoma“, – komentuoja A. Pakėnas.

Avarinėje situacijoje stabdyti iš visų jėgų

Praktinio vairavimo mokytojas rekomenduoja laikytis distancijos ir atstumo, aiškiai numatyto vairavimo Kelių eismo taisyklėse. Aiškinama, kad jei vairuotojas pagal taisykles miesto teritorijoje važiuoja 50 km per valandą greičiu, tuomet privaloma laikytis 25 metrų atstumo iki kitos transporto priemonės arba, kitaip sakant, laikantis dviejų ar trijų sekundžių taisyklės.

„Jeigu vairuotojas matytų toliau į priekį, laikytųsi distancijos ir važiuotų saugiu greičiu, nebūtų tokių avarijų“, – sako A. Pakėnas.

Pasak specialisto, siūloma vairuotojams, kurie susidūrė su kliūtimi kelyje, automobilį stabdyti iš visų jėgų – kiek įmanoma stipriau spausti stabdžių pėdalą, kad stabdymas būtų greitas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (55)