Tragiškas susidūrimas kelyje užminė mįslę: eismo taisyklių išmanymo nepakanka?

 (104)
Po tragiškos avarijos Alytaus rajone ties Daugais bandoma įminti mįslę, kas yra tikrasis avarijos kaltininkas – ar beteisis vairuotojas, ar eismo taisyklę pažeidęs žuvęs vyras? Ekspertų teigimu, šiandien keliuose vien eismo taisyklių išmanymo jau nebepakanka.
Avarija prie Daugų Alytaus rajone
© DELFI montažas

Sužaloti trys žmonės, vienas – žuvęs

Ankstų liepos 23 d. sekmadienio rytą, apie 6.47 val. Alytaus rajone, ties Daugais, kelyje Naujieji Valkininkai–Daugai–Alytus, automobilis „Audi 80“ išvažiavo iš šalutinio kelio į pagrindinį ir susidūrė su automobiliu „BMW 530D“, kurį vairavo teisių neturintis 28 metų vyras.

Policijos departamentas informavo, jog „Audi“ vairavęs 70 m. Daugų gyventojas įvykio metu patyrė sužalojimus ir mirė reanimuojamas Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninės priėmimo skyriuje. Nukentėjusiai „Audi“ automobilyje sėdėjusiai 63 m. keleivei buvo nubrozdintas veidas, sumušta kairė koja ir krūtinė. Po medikų apžiūros ji buvo išleista gydytis namuose.

Po įvykio paaiškėjo, kad BMW vairuotojas, 28 m. Alytaus gyventojas, neturi teisės vairuoti automobilį. Jam nustatyti abiejų kojų, pilvo ir krūtinės sumušimai. Avarijos metu nukentėjo ir neblaivus 28 m. keleivis, kuriam buvo nustatytas 2,29 prom. girtumas – vyras patyrė krūtinės sumušimą. Gydytojams suteikus pirmąją pagalbą, jie išleisti gydytis į namus.

Abi mašinos sudaužytos nepataisomai. BMW po susidūrimo nulėkė nuo kelio. Tikslias avarijos priežastis aiškinasi policija.

Pirminiais tyrimo duomenimis, žuvęs „Audi“ vairuotojas gali būti avarijos kaltininkas, nes išvažiuodamas iš šalutinio kelio nepraleido pagrindiniu keliu važiuojančio automobilio. Vis dėlto, nemalonumų neišvengs ir pagrindiniu keliu važiavęs BMW vairuotojas.

Situacijose reikia rinktis tinkamą, o ne leistiną greitį

Vairavimo mokyklos „Autokryptis“ vairuotojų mokytojas ir instruktorius Juozas Bindokas teigia, jog vos išgirdęs apie šį įvykį iškart įvertino, jog dėl eismo įvykio kaltas vairuotojas, kuris išvažiavo iš šalutinio kelio.

Anot jo, tikėtina, kad „Audi“ vairuotojas, važiavęs šalutiniame kelyje, nežinojo kelių eismo taisyklių ir nesugebėjo esamoje situacijoje priimti tinkamo sprendimo. J. Bindokas neatmeta tikimybės, jog eismo įvykio priežastys galėjo būti vairuotojo garbus amžius ar sveikatos būklė.

„BMW „vairuotojas“ neturi vairuotojo pažymėjimo ir jokio supratimo apie kelių eismo taisykles, saugų vairavimą ir apie vairuotojo veiksmus kritinėse situacijose. Tuo metu „Audi“ vairuotojas pažeidė ženklo „duoti kelią“ reikalavimą, o „BMW“ vairuotojas nemokėjo kelių eismo taisyklių ir nieko nepadarė, kad išvengtų eismo įvykio. Svarbiausia yra tai, kad jis neturėjo teisės sėdėti už vairo“, – įvykį aiškina vairuotojų mokytojas ir instruktorius.

Šalutinis kelias
Šalutinis kelias
© DELFI / Eglė Digrytė

Vis dėlto, J. Bindoko manymu, didesnė yra „Audi“ vairuotojo kaltė. „Jis išvažiavo iš šalutinio kelio. Tuo metu pagrindiniu keliu galėjo važiuoti pilnateisis vairuotojas su pilnu autobusu keleivių, brangiu kroviniu ar vaikais“, – teigia jis.

Pašnekovas primena, jog nuo eismo įvykių nėra apsaugotas niekas – tik kiekvienas vairuotojas turi elgtis taip, kad sumažintų eismo įvykių tikimybę ir pasekmes.

„Net ir būdami pagrindiniame kelyje vairuotojai privalo matyti, kas dedasi pėsčiųjų perėjų prieigose, šalutiniame kelyje, išvažiavimuose iš kiemų, šalia kelio esančių teritorijų. Svarbu mokėti prognozuoti eisme dalyvaujančių asmenų veiksmus ir pasirinkti tinkamą, o ne leistiną važiavimo greitį esamai situacijai valdyti“, – pataria J. Bindokas.

Teisių neturėjęs vyras policijai gerai pažįstamas

Alytaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos grupės vyresnioji specialistė Eglė Kačinskienė praneša, jog BMW vairuotojas jau yra žinomas policijai.

„Vyras anksčiau baustas 4 kartus už administracinės teisės pažeidimus, nes vairavo be teisių ir civilinio draudimo. Pats BMW automobilis buvo be techninės apžiūros, jis išregistruotas negavus techninės apžiūros informacijos dar 2016 m pabaigoje. Neblaiviam BMW keleiviui, kuris yra automobilio savininkas, taip pat atimta teisė vairuoti“, – aiškina ji.

E. Kačinskienės teigimu, įvykio kaltininkai ir tai, kokios atsakomybės jie sulauks, išaiškės ikiteisminio tyrimo metu.

„Kitiems automobilių vairuotojams teikiama rekomendacija būtų viena ir pagrindinė – laikytis kelių eismo taisyklių ir atsakingai elgtis kelyje. Vairuotojų sąmoningumas ir vairavimo kultūra taip pat yra labai svarbūs mažinant nelaimingų atsitikimų keliuose skaičių“, – teigia ji.

Siekiant išsiaiškinti eismo įvykio aplinkybes, pareigūnai apklausė eismo įvykio liudytojus. Taip pat bus paskirta eismo įvykių ekspertizė (tyrimas), kuris atkuria eismo įvykio eigą, eismo įvykio aplinkybes įvykio vietoje, tiria eismo įvykio dalyvių veiksmus, aplinkybes, kurios turėjo įtakos eismo įvykiui.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Saugus eismas

Instruktorius priminė apie sugriežtėjusią tvarką: kelios taisyklės, kurių nežinantys liks be teisių (212)

Kada paskutinį kartą skaitėte Kelių eismo taisykles? DELFI paprašė, kad vairavimo instruktorius primintų nuo 2017 metų sausio 1-osios įsigaliojusius pasikeitimus, kurie ne vienam turėtų sukelti minčių: gal geriau pasivaikščiosiu.

Moteris pasidalino skaudžia patirtimi: su gimtadieniu likimas padovanojo avariją (20)

Greitį mėgstantiems vairuotojams ne visada pakanka išgirsti perspėjimą kelyje būti atsargiems – kai kuriems šios klaidos pasekmes tenka išgyventi savo kailiu, jog pradėtų rūpintis savo ir kitų saugumu. Panevėžietė Kristina Ostrauskienė nusprendė pasidalinti savo skaudžia patirtimi ir tikisi, jog kiti vairuotojai pasimokys iš svetimos klaidos.

Nerami savaitė keliuose: sužeistuosius skaičiuoja dešimtimis (10)

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad per savaitę, rugpjūčio 4–10 d. (penktadienį–ketvirtadienį), šalies keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 77 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo 1 eismo dalyvis: 84 metų pėsčioji (eismo įvykis įvyko pėsčiųjų perėjoje).

Parodė, kas nutinka neprisisegus ant galinės sėdynės (13)

Neseniai atlikta Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) tyrimų organizacijos Draudimo instituto greitkelių saugumui (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) studija parodė, kad šokiruojantis skaičius suaugusių žmonių nesivargina užsisegti saugos diržų, kai sėdi galinėse keleivių sėdynėse.

Egzaminų klausimai: kur dažniausiai klysta būsimieji vairuotojai? net du trečdaliai klumpa ties vienu ženklu (61)

Kokias egzaminų temas būsimiems vairuotojams sekasi perprasti sunkiausiai? Kokie yra sunkiausi ir lengviausi A, B, C, D vairavimo kategorijų egzaminų klausimai? Kiek mokiniai vidutiniškai užtrunka spręsdami Kelių eismo taisyklių (KET) testus ir kurios kategorijos vairuotojo pažymėjimą siekia įgyti daugiausiai bei mažiausiai vairuotojų? Tai išsiaiškinome peržvelgę vienos didžiausių vairavimo teorijos mokymosi svetainės www.ketbilietai.lt statistiką.
LIETUVOS KELIUOSE IKI: Rugpjūčio 17D.
2017 2016
Eismo įvykių 2026 1842
Žuvo 118 108
Sužeista 2415 2195