R. Šimašius pratrūko: vairuotojams pasipils baudos

 (210)
Dėl Vilniuje geltonai paženklintų sankryžų vis dar nerimsta aistros. Socialinių tinklų vartotojai vieną po kitos kelia nuotraukas, kuriose užfiksuota įžūlūs vairuotojai nepaisantys nei ženklinimo, nei kelių eismo taisyklių. Šį kartą dėl tokios situacijos pasipiktinimo neslėpė ir pats Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
© DELFI / Tomas Vinickas

Antradienį savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje R. Šimašius paskelbė įrašą, kuriame meras atpasakoja savo pokalbį su taksi vairuotoju apie geltonųjų sankryžų efektyvumą. „Važiuoju taksi. Prie sankryžos su geltonu išpaišytu vafliu paklausiu vairuotojo, ar veikia jie. „Kultūringiems žmonėms veikia, nekultūringiems ne“, - atsako jis“, - rašė R. Šimašius.

Po tokio taksisto pasakymo jis teigė prisiminęs paties matytą „mulkį“ vairuotoją, kuris įvažiavęs į sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui užblokavo pravažiavimą kitiems eismo dalyviams: „Tyliai pamąstau apie vieną mulkį vairuotoją, kurį kaip tik vakar mačiau ant vaflio per raudoną šviesą sustojusį, ir sėkmingai užblokavusi eismą visam laikui, kol kitiems degė žalia“.

Savo įraše meras neslėpė pasipiktinimo, kad nors visi jau yra informuoti, ką reiškia toks ženklinimas, kai kuriems vairuotojams nė motais, todėl belieka imtis tik griežtų sankcijų – baudų. „Kaip minėjau, visi jau žino, ką reiškia tie kvadratai, visiems priminta taisyklė "neblokuok sankryžos".Geltonų vaflių nupiešime ir kitose besikemšančiose sankryžose. O kam nepadės - ką padarysi, ateis ir baudimų eilė“, - žinią vairuotojams teigia R. Šimašius.

R. Šimašiaus įrašas feisbuke
R. Šimašiaus įrašas feisbuke
© Facebook nuotr.

Baudos pasipils nuo rudens vidurio

DELFI paties Vilniaus mero klausė, kada pažeidinėti kelių eismo taisykles mėgstantys ir kitiems tikrais šašais keliuose virstantys vairuotojai bus baudžiami už įžūlų elgesį geltonosiose sankryžose.

R. Šimašius paaiškino, viskas daroma pagal išankstinį planą, kuris su Vilniaus policija buvo suderintas dar vasaros pradžioje. Anot mero, iš pradžių siekiama kuo plačiau paskleisti informaciją, kad nebekiltų noras pasiteisinti „nežinojau, nieko apie tai negirdėjau“.

„Esame aiškiai identifikavę, kad žmonės ar A juostas, ar sankryžas užkiša dėl dviejų priežasčių. Dalis nesupranta, nežino, o kiti daro tai sąmoningai ir kartais piktybiškai. Mūsų planas atitinkamai į tai ir nukreiptas. Pirmiausiai užtikrinti, kad visiems būtų aišku ir kad visi suprastų. Pradžioje tai yra edukacinė funkcija, kurią mes išsemsime iki rudens vidurio, o po to, be jokios abejonės, kai galėsime drąsiai pasakyti, kad visi arba absoliuti dauguma žino ir supranta, tai ateis ir baudimų laikas, kurį minėjau“, - sakė R. Šimašius.

Paklaustas, ar tai reiškia, kad nuo rudens vidurio nesusipratusiems ir piktybiškiems vairuotojams pasipils baudos, R. Šimašius patikina, kad baudų kai kurie jų sulaukia ir dabar, tačiau kai bus užtikrinta, jog informacija apie sankryžų ženklinimą paskleista pakankamai plačiai, baudų esą pasipils tikrai daugiau.

„O dėl paties baudimo, kad tai būtų efektyvu, be jokios abejonės, tai nebūtinai turi būti stovinti policija ir stabdanti vairuotojus piko metu, kas būtų dar problematiškiau, o filmavimo priemonių pagalba užfiksuoti pažeidimą ir tada jau laiškas į namus ar į darbą – informacija apie tai, kad reikia susimokėti baudą. Dalis esančių kamerų tam bus panaudotos, o kitais metais planuojame ir dar daugiau“, - teigė R. Šimašius.

Remigijus Šimašius
Remigijus Šimašius
© DELFI / Tomas Vinickas

Neišsisuks ir viešojo transporto vairuotojai

Kaip buvo skelbiama ir ankščiau, savivaldybės atstovų teigimu, geltonosios sankryžos buvo tam tikras priminimas vairuotojams apie KET taisyklę, jog sankryžos užblokuoti ir joje sustoti negalima. Vis dėlto, vairuotojai ir kiti eismo dalyviai pastebi, kad į ženklinimą dėmesio kartais nesilaiko ir viešojo transporto vairuotojai. R. Šimasius guodžia besipiktinančius eismo dalyvius, sausas iš balos neišlips nei vienas – viešojo transporto vairuotojai taip pat yra stebimi ir jiems gresia ne mažesnės nuobaudos.

„Ir dar noriu atkreipti dėmesį, kad žmonės dažnai teisingai pastebi, kad net viešojo transporto vairuotojai dažnai pažeidžia tas taisykles. Jeigu tai bus paguoda vairuotojams, tai tikrai nelieka nepastebėta, visus tokius atvejus fiksuojame, gauname ir jei daug tokių nusiskundimų apie vairuotojus gauname jie atitinkamas pasekmes per darbo sutartis ir atlyginimus pajunta“, - teigia R. Šimašius.

Iki šiol, mero teigimu, vairuotojams policija dėl pažeidimų buvo kiek nuolaidesnė ir taikė pusiau baudimo akcijas ir tai esą vairuotojus turėjo ne tik pamokyti, bet ir sugėdinti: „Kai kuriose sankryžose policija pastebėjusi, kad tarkim vairuotojas užblokavo sankryžą ir matydami, kad negali jo sustabdyti ir nubausti, nes tai dar labiau užkištų eismą, vairuotojus nukreipia sukti į kitą pusę – tarkime į dešinę nors norėjo važiuoti tiesiai. Tai čia yra natūrali pasekmė ir dalis vairuotojų, manau, tai tikrai pajuto“.

R. Šimašius pripažįsta, kad iš dalies ši problema vairuotojų kultūros klausimas, todėl esą, jei informacija ir raginimai laikytis kelių eismo taisyklių nepadeda, belieka baudos.

Dėl prastų vaizdo įrašų pažeidėjai išsisuka

Anksčiau DELFI savivaldybės įmonės l.e.p. „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė yra sakiusi, kad ir šiuo metu infoprmacija apie sankryžose nufilmuotus įžūliausius pažeidėjus yra perduodama policijai. Tačiau Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovo Pauliaus Radvilavičiaus teigimu, informacija policijai iš tiesų yra perduodama, tačiau tai kol kas neveikia kaip sistema. Pašnekovas taip pat pastebi, kad ne retai pažeidėjams pavyksta ir išsisukti.

„Laikas nuo laiko tokią informaciją gauname lygiai taip pat kaip apie užfiksuotus KET pažeidimus gauname informaciją iš piliečių. Reikėtų pažymėti, kad kamerų skiriamoji geba yra pakankamai žema ir net nepatenkinama. Labai dažnai būna taip, kad neįmanoma įžiūrėti ir nustatyti nufilmuotos transporto priemonės valstybinio numerio“, - teigia P. Radvilavičius.

Jeigu nustatyti pažeidėją pagal turimą filmuotą medžiagą įmanoma – jis yra baudžiamas, tačiau P. Radvilavičiaus teigimu filmuota medžiaga ar nuotrauka, kurioje užfiksuotas pažeidimas, turi atitikti tam tikrus reikalavimus – turi aiškiai matytis transporto priemonė, jos valstybinis numeris, vieta ir laikas, kada įvykdytas pažeidimas.

Šiuo metu policija reaguodama į savivaldybės kreipimąsi, problematiškoje sankryžoje ar keliose, kuriose pastebima daugiausiai įžūlių KET pažeidėjų, stebi ir analizuoja situaciją ir skiria nuolatinį postą netoli sankryžos pažeidėjams suvaldyti.

„Matydami policiją pažeidėjai, aišku, vengia daryti KET pažeidimus. Jeigu mes prižiūrime eismą problematiškose sankryžose, galima sakyti, kad pažeidimų nebūna“, - šypsosi P. Radvilavičius.

Anot jo, šiuo metu reidų sankryžose planuoti neleidžia turimos galimybės, tačiau ateityje ši padėtis gali keistis.

DELFI primena, kad kelių eismo taisyklės draudžia įvažiuoti į sankryžą, kai joje ar už jos yra kliūtis, priverčianti vairuotoją sustoti sankryžoje ir trukdyti kitų transporto priemonių eismui.

Už šį KET pažeidimą pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą yra numatyta administracinė bauda nuo 28 iki 86 eurų.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Saugus eismas

Instruktorius priminė apie sugriežtėjusią tvarką: kelios taisyklės, kurių nežinantys liks be teisių (212)

Kada paskutinį kartą skaitėte Kelių eismo taisykles? DELFI paprašė, kad vairavimo instruktorius primintų nuo 2017 metų sausio 1-osios įsigaliojusius pasikeitimus, kurie ne vienam turėtų sukelti minčių: gal geriau pasivaikščiosiu.

Moteris pasidalino skaudžia patirtimi: su gimtadieniu likimas padovanojo avariją (20)

Greitį mėgstantiems vairuotojams ne visada pakanka išgirsti perspėjimą kelyje būti atsargiems – kai kuriems šios klaidos pasekmes tenka išgyventi savo kailiu, jog pradėtų rūpintis savo ir kitų saugumu. Panevėžietė Kristina Ostrauskienė nusprendė pasidalinti savo skaudžia patirtimi ir tikisi, jog kiti vairuotojai pasimokys iš svetimos klaidos.

Nerami savaitė keliuose: sužeistuosius skaičiuoja dešimtimis (10)

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad per savaitę, rugpjūčio 4–10 d. (penktadienį–ketvirtadienį), šalies keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 77 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo 1 eismo dalyvis: 84 metų pėsčioji (eismo įvykis įvyko pėsčiųjų perėjoje).

Parodė, kas nutinka neprisisegus ant galinės sėdynės (13)

Neseniai atlikta Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) tyrimų organizacijos Draudimo instituto greitkelių saugumui (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) studija parodė, kad šokiruojantis skaičius suaugusių žmonių nesivargina užsisegti saugos diržų, kai sėdi galinėse keleivių sėdynėse.

Egzaminų klausimai: kur dažniausiai klysta būsimieji vairuotojai? net du trečdaliai klumpa ties vienu ženklu (61)

Kokias egzaminų temas būsimiems vairuotojams sekasi perprasti sunkiausiai? Kokie yra sunkiausi ir lengviausi A, B, C, D vairavimo kategorijų egzaminų klausimai? Kiek mokiniai vidutiniškai užtrunka spręsdami Kelių eismo taisyklių (KET) testus ir kurios kategorijos vairuotojo pažymėjimą siekia įgyti daugiausiai bei mažiausiai vairuotojų? Tai išsiaiškinome peržvelgę vienos didžiausių vairavimo teorijos mokymosi svetainės www.ketbilietai.lt statistiką.
LIETUVOS KELIUOSE IKI: Rugpjūčio 17D.
2017 2016
Eismo įvykių 2026 1842
Žuvo 118 108
Sužeista 2415 2195