Patyrusio lenktynininko Vaidoto Žalos teigimu, jeigu sprogsta padanga, didžiausiu iššūkiu vairuotojui tampa stabdymas. „Iš karto atsiranda stiprus tempimas į tą pusę, kurioje sprogo ratas. Vairuotojas turėtų nepasikliauti pirmu instinktu - tokioje situacijoje stabdyti reikia spausti ne staigiai, o labai švelniai“, - patarimais dalijosi specialistas.

Profesionalas taip pat bandė nuraminti išsigandusius – didelis pavojus tyko tik tuomet, kai sprogsta priekinis ratas. Staiga oro netekus galiniam ratui, kaip dažniausia ir yra įprasta, nei vairuotojui, nei keleiviams realus pavojus negresia.

Padangos netikėtai sprogti gali dėl įvairių ant kelio besimėtančių daiktų: vinių, varžtų, stiklų ir panašiai. Taip pat dažnai dėl staigių užvažiavimų ant šaligatvio bortelių. Vis dėlto, lenktynininko nuomone, kur kas didesnė problema išsileidusios ir netinkamai prižiūrėtos padangos.

„Jeigu rate ne daug oro, tai automobilio valdomumas prie didesnio greičio yra prastas. Vadinasi jeigu dešinysis ratas nuleistas, tai sukant į kairę, automobilis gali nesilaikyti ant kelio tai kaip norėtųsi. Antra – išsileidusią padangą kur kas lengviau pramušti į menkesnę duobę, o važiuojant didesniu greičiu padangą gali ir sprogti“, - sakė V. Žala.

Specialistas pataria, kad reikėtų nuolat apžiūrėti savo padangas. Kilus įtarimui dėl oro kiekio padangose reikėtų nedelsiant nuvažiuoti į artimiausią degalinę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)