Kaip DELFI informavo Lietuvos kelių policijos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič, specialūs reidai dėl pavojingo ir chuliganiško vairavimo buvo vykdomi atsižvelgiant į socialiniuose tinkluose kelis metus klaidžiojantį ir DELFI publikacijoje aprašytą bei daug pasipiktinimo sukėlusį vaizdo įrašą nufilmuotą „Via Baltica“ kelyje.

„Reaguojant į visuomenės pasipiktinimą sukėlusį socialiniuose tinkluose ir žiniasklaidos priemonėse paskelbtą vaizdo įrašą, kuriame buvo užfiksuoti itin pavojingo ir chuliganiško vairavimo atvejai kelyje „Via Baltica“, Lietuvos kelių policijos tarnyba ypatingą dėmesį praėjusią savaitę skyrė patruliavimui magistraliniame kelyje E67, besidriekiančiame per tris Lietuvos apskritis. Didžiausias dėmesys buvo skirtas pavojingo ir chuliganiško vairavimo atvejams, taip pat eismo saugumui įtaką darantiems pažeidimams išaiškinti“, – rašoma policijos išplatintame pranešime spaudai.

Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai policinės priemonės kelyje „Via Baltica“ metu nustatė 96 Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, 36 atvejus, kuomet buvo nesilaikoma kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, neleistinas įvažiavimas į priešpriešinę eismo juostą, neatsargus lenkimas, kiti pavojingi pažeidimai. Be to, buvo nustatyta 13 pėsčiųjų padarytų KET pažeidimų, penki asmenys vairavo dviračius būdami neblaivūs.

Per savaitę trukusią policinę priemonę policijos pareigūnai nustatė 10 pavojingo ir chuliganiško vairavimo atvejų, o paskutinę tokios priemonės dieną Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnams patiems teko imtis veiksmų pavojui kelyje išvengti dėl netikėtai ir pavojingai lenkimo manevrą pradėjusio automobilio „Mazda Premacy“ vairuotojo.

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad pavojingas ir chuliganiškas vairavimas užtraukia vairuotojams baudą nuo 115 iki 579 eurų, kartu atimama teisė vairuoti nuo 3 mėnesių iki 2 metų.

2015 metais kelyje „Via Baltica“ įvyko 271 eismo įvykis, žuvo 19 žmonių, 56 žmonės buvo sužeisti. Dažniausia tragiškų eismo įvykių priežastis šiame kelyje – įvažiavimas į priešpriešinę eismo juostą, neįsitikinus, kad tai saugu, leistino greičio viršijimas, lenkimo taisyklių pažeidimas, neatsargus išvažiavimas iš šalutinio kelio. Nemažai eismo įvykių įvyksta ir pėstiesiems pažeidžiant KET reikalavimus.

DELFI jau rašė, kad kelis metus feisbuke klaidžiojantis vaizdo įrašas, kuriame matyti, kaip vairuotojas „Via Baltica“ kelyje ne tik negailestingai laužo KET taisykles, bet ir stato į pavojų savo bei kitų eismo dalyvių gyvybes, sukėlė milžinišką visuomenės pasipiktinimą.

Filmuotoje medžiagoje matyti, kaip, numanoma, autobusas važiuoja priešpriešine eismo juosta taip priversdama kitus automobilius bei dideliu greičiu iš priekio atvažiuojančius vilkikus trauktis į kelkraštį. Viską filmavę vaikinai džiūgauja, kad trys automobiliai įsitenka dviejų eismo juostų kelyje.

Nors vaizdo įrašas patalpintas 2014 metų birželį, juo ir toliau dalinamasi, jis komentuojamas. Vieni tokiam vairuotojo elgesiui reiškia palaikymą ir koneveikia pagal taisykles važiuojančius automobilius, kiti piktinasi, kad toks elgesys ir sukelia mirtinas avarijas.

Komentatoriai neslepia, kad nei toks elgesys, nei toks vaizdo įrašas jų nestebina, mat čia „eilinė diena mirties kelyje“. „Nieko naujo... Kelias nuo sienos iki Kauno! Pirmus kartus gal ir nekaip atrodo, bet esmė, kad taip visi važiuoja – mes su fūrom, jie su autobusais,“ – nė nemėgindamas slėpti, kad pažeidinėja KET, įžvalgomis dalijosi vienas komentatorius.

Tuo tarpu kita dalis socialinio tinklo vartotojų tokiu vaizdo įrašu baisėjosi ir išreiškė viltį, jog vaizdo įrašą nufilmavusiais vairuotojais susirūpins policija. „Pakraupusi. Manau, dėl tokių neatsakingų vairuotojų ir įvyksta avarijos. O jei dar su autobusu??!!! Tai čia išvis pasibaisėtina!! Aš tokiam autobuse sėdėčiau, tai seniausiai būčiau vairuotoją nuo vairo nukėlus,“ – stebėjosi komentatorė.

Psichologai tiek tokį elgesį, tiek vaizdo įrašą įvertino labai kritiškai. Anot psichologo Tomo Lagūnavičiaus, toks vaizdo įrašas gali daryti net didesnį neigiamą poveikį nei pornografija ir prilygina vaizdo įrašą atvejams, kai socialiniuose tinkluose atsiduria žiaurių patyčių vaizdai.

„Jeigu tai žiūri vaikas, paauglys, kuriam dar nesusiformavusios socialinės vertybės, toks video skatina kartot tokį elgesį. Gal jis neturi fūros, kokios nors mašinos, jis negali to padaryti gatvėje, bet jis gali su savo mopedu ar dviračiu važiuoti gatvėje taip, kad visi trauktųsi į šoną.

Antras dalykas, gali atsirast ir vyresni žmonės, kurie turi dideles mašinas. Žinot, kai tokiam žmogui duoda didelę mašiną, tai galima ir daiktus ja pervežti, ir užmušti keletą kitų vairuotojų. Tai yra labai neigiamas pavyzdys ir kai kuriems žmonėms tai gali būti kartotinas pavyzdys. Mano manymu, tai yra absoliučiai baisu. Aš esu liberalus žmogus, bet gal tokius dalykus iš tikro reikėtų cenzūruoti?“ – svarsto T. Lagūnavičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (115)