Vairavo neblaivus ir be vairuotojo pažymėjimo

Kaip informavo ugniagesiai-gelbėtojai, avarijos vietoje dirbo gausios medikų ir gelbėtojų pajėgos. Avarija įvyko maždaug 1 km nuo Leipalingio. Iš viso, pirminiais duomenimis, sužaloti penki asmenys. Tris iš jų, prispaustus automobiliuose, vadavo ugniagesiai. Kol kas neskelbiama, kas galėjo būti avarijos priežastimi.

Avarija slidžiame nuo lietaus kelyje įvyko tuomet, kai, pirminiais duomenimis, neblaivaus, neturinčio vairuotojo pažymėjimo vyriškio vairuojamas „Audi“, važiavęs nuo Veisiejų Leipalingio link, nuokalnėje prieš sankryžą, ties įvažiavimu į Leipalingio miestą, lenkė priešais važiavusį mikroautobusą VW ir susidūrė su iš priekio nuo Leipalingio atvažiuojančiu „VW Passat“. Iš viso sužaloti net šeši asmenys, tris iš jų, prispaustus „VW Passat“ ir „Audi“ automobiliuose, išvadavo ugniagesiai-gelbėtojai. Taip pat įtariama, kad galėjo būti viršytas leistinas greitis.

Medikų pagalbos, pirminiais duomenimis, prireikė trims „Audi“ važiavusiems asmenims - vairuotojui, keleivei ir keleiviui, dviem „VW Passat“ keleiviams bei mikroautobuso vairuotojui. Sužeistųjų gyvybei pavojaus, pirminiais duomenimis, nėra. Kuriam laikui buvo apsunkintas eismas tame kelio ruože.

Neblaivus vairuotojas – kas antrą dieną

Lietuvos kelių policijos duomenimis, per praeitų metų rudenį užfiksuoti 897 nelaimingi atsitikimai keliuose, per kuriuos nukentėjo žmonės. Iš jų 57 dėl neblaivių vairuotojų. Tai reiškia, kad per 3 mėnesius, 90 dienų, 57 neblaivūs vairuotojai sukėlė avarijas, per kurias nukentėjo kiti eismo dalyviai. Beveik kas antrą dieną po eismo įvykį.

Lietuvos kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus konsultantas Evaldas Tamariūnas teigia, kad apie neblaivius vairuotojus yra nuolat kalbama ir ieškoma sprendimų, kaip sumažinti jų skaičių keliuose.

„Neblaivių vairuotojų problema dar niekada nebuvo sprendžiama taip kompleksiškai, kaip dabar. Juos reidais tramdo policija, o mokymais ir pagėdinimais, per visuomenės nepakantumą, visos eisme dalyvaujančios tarnybos: Susisiekimo, Švietimo ministerijos, Kelių direkcija. Baudos pakankamos tam tikrai vairuotojų rūšiai. Tiems, kurie kitaip nesupranta. Protingiems užtenka pabarimo ir visuomenės pasmerkimo. Bet yra avantiūristai. Aštrių pojūčių mėgėjai, kuriems tai tiesiog azartinis žaidimas...“ – tvirtina E. Tamariūnas.

Anot jo, eismo įvykių kiekis dar neparodo tikslių problemos mastų. Galima tik įtarti, kiek neblaivių žmonių ryžtasi sėsti prie vairo.

„Juk ne kiekvienas pasivažinėjimas neblaiviam baigiasi eismo įvykiu. Kiek kiekvieną dieną keliuose yra neblaivių, tokių tyrimų nėra, tačiau vertinant subjektyvią informaciją, kiekiai turi būti iš ties įspūdingi“, – situaciją komentuoja E. Tamariūnas.

Tačiau remiantis Lietuvos patirtimi, „blogybė viena nevaikšto – yra tokių, kurie sėda prie vairo išgėrę ir be vairuotojo pažymėjimo. Tokių atvejų, Lietuvos kelių policijos duomenimis, užfiksuota 1362 iš 7709, vairavusių neblaivių asmenų. Vadinasi, beveik 18 procentų šalyje važinėjusių išgėrusių vairuotojų išvis neturėjo teisės vairuoti.

DELFI primena, kad nuo 2016 m. balandžio 1 dienos įsigaliojo baudžiamojo kodekso pataisos. Transporto priemonių vairavimas, esant vairuotojams neblaiviems, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis (nuo 0,41 promilės iki 1,5 promilės), – užtraukia baudą vairuotojams nuo dviejų šimtų aštuoniasdešimt devynių iki keturių šimtų trisdešimt keturių eurų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo vienerių metų iki vienerių metų šešių mėnesių.

Pradedantiesiems vairuotojams esant neblaiviems, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis (daugiau kaip 0 promilių, bet ne daugiau kaip 0,4 promilės), – užtraukia baudą nuo dviejų šimtų trisdešimt vieno iki dviejų šimtų aštuoniasdešimt devynių eurų. Vairavimas, esant vairuotojams neblaiviems, kai nustatomas vidutinis (nuo 1,51 iki 2,5 promilės) arba sunkus (nuo 2,51 promilės ir daugiau) neblaivumo laipsnis, neblaivumo patikrinimo vengimas, taip pat alkoholio vartojimas po eismo įvykio iki jo aplinkybių nustatymo – užtraukia baudą vairuotojams nuo penkių šimtų septyniasdešimt devynių iki aštuonių šimtų šešiasdešimt aštuonių eurų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo dvejų iki trejų metų arba administracinį areštą nuo dešimties iki trisdešimties parų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo dvejų iki trejų metų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (38)