Kokiems simptomams atsiradus kelionės tęsti nebegalima?

 (6)
Kelyje sutrikus automobilio vairuotojo sveikatai, kyla pavojus eismo saugumui. Prie vairo praradus sąmonę gali įvykti avarija, pareikalausianti ne vienos gyvybės. Aiškinamės, kokiems simptomams pasireiškus, reikia nedelsiant nutraukti kelionę.
© Reuters/Scanpix

VšĮ Antakalnio poliklinikos II šeimos gydytojų skyriaus vedėja Inga Galkauskaitė sakė, kad kelyje vairuotoją gali ištikti miokardo infarktas, insultas, plaučių arterijos tromboembolija. Tai patys ūmiausi sutrikimai – kelyje jie pasitaiko ne dažnai, tačiau kartais baigiasi vairuotojų mirtimi.

„Atsiradus staigiam ir stipriam galvos skausmui, nepaaiškinamam svaiguliui, kojų bei rankų nevaldymui, sutrikus regėjimui, kalbai pasidarius nerišliai, pablogėjus aplinkos suvokimui, staiga atsiradus galūnių nusilpimui, nutirpimui, veido raumenų nutirpimui kurioje nors veido pusėje kelionės tęsti nebegalima. Patyrus bent vieną iš šių simptomų reikėtų nedelsiant sustoti ir kreiptis į gydytoją arba kviesti greitąją medicinos pagalbą“, – perspėjo šeimos gydytoja I. Galkauskaitė.

Pasireiškę simptomai gali būti rimtos ligos ženklai

Vertėtų sunerimti, jei staiga atsiranda dusulys, galvos svaigimas, sąmonės pritemimas, didelis nuovargis – silpnumas, pykinimas, prakaitavimas, taip pat spaudžiantis arba gniaužiantis skausmas už krūtinkaulio, arba širdies plote, kuris gali plisti į kairę ranką, petį, kaklą ir apatinį žandikaulį, kartais dantį, rečiau – į dešinę ranką.

I. Galkauskaitės žodžiais tariant, ūmios, sveikatai ir gyvybei pavojingos būklės, kelyje pasitaiko retai. Vis dėlto nemenka tikimybė, kad pasireiškus išvardintiems simptomams, gali įvykti miokardo infarktas, insultas, plaučių arterijos tromboembolija.

Cukriniu diabetu sergančius žmones, kelyje gali ištikti hipoglikeminė koma. Vis dėlto, anot gydytojos, cukriniu diabetu sergantys žmonės žino ligos simptomus, ligą sugeba kontroliuoti, todėl priepuolių tikimybė yra labai maža.

I. Galakauskaitė teigė, kad vairuotojo pažymėjimai neišduodami kandidatams ir neatnaujinami vairuotojams, kuriems pasikartoja sunki hipoglikemija, ir jeigu jie nesuvokia jos keliamų pavojų.

Eismo saugumui pavojų gali kelti ir pirmą kartą vairuotoją ištikęs epilepsijos priepuolis.

Kelionė gali baigtis mirtimi

I. Galkauskaitė teigė, kad laiku nesureagavus į pasireiškusius simptomus, pasekmės gali būti labai skaudžios: „Sutrikus vairuotojo orientacijai, kyla pavojus kitiems eismo dalyviams, žmogus gali išvažiuoti į priešingą eismo juostą – susidurti su kitomis transporto priemonėmis. Reikia labai operatyviai reaguoti, nes simptomai vystosi greitai. Ne visada įmanoma spėti, bet jeigu pajuntate, kad kažkas ne taip, pasireiškė anksčiau nebuvę simptomai, laukti negalima.“

Taip pat negalima vairuoti pavartojus centrinę nervų sistemą veikiančių vaistų, pavyzdžiui, migdomųjų, kurie slopina, gali paveikti gebėjimą mąstyti, reaguoti į situaciją, sukelti mieguistumą. Gydytoja sakė, kad ne išimtis – stiprūs antidepresantai ir kiti psichiatrų arba šeimos gydytojų skiriami vaistai.

I. Galkauskaitė aiškino, kad esant nestipriems negalavimams, sprendimą važiuoti priima vairuotojas, objektyviai įvertinęs sveikatos būklę: „Jeigu galvos skausmas nestiprus, žmogus nevartojo vaistų, slopinančių centrinę nervų sistemą, vairuoti galima.“

Specialus projektas „Saugus eismas“
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Saugus eismas

Instruktorius priminė apie sugriežtėjusią tvarką: kelios taisyklės, kurių nežinantys liks be teisių (212)

Kada paskutinį kartą skaitėte Kelių eismo taisykles? DELFI paprašė, kad vairavimo instruktorius primintų nuo 2017 metų sausio 1-osios įsigaliojusius pasikeitimus, kurie ne vienam turėtų sukelti minčių: gal geriau pasivaikščiosiu.

Moteris pasidalino skaudžia patirtimi: su gimtadieniu likimas padovanojo avariją (20)

Greitį mėgstantiems vairuotojams ne visada pakanka išgirsti perspėjimą kelyje būti atsargiems – kai kuriems šios klaidos pasekmes tenka išgyventi savo kailiu, jog pradėtų rūpintis savo ir kitų saugumu. Panevėžietė Kristina Ostrauskienė nusprendė pasidalinti savo skaudžia patirtimi ir tikisi, jog kiti vairuotojai pasimokys iš svetimos klaidos.

Nerami savaitė keliuose: sužeistuosius skaičiuoja dešimtimis (10)

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad per savaitę, rugpjūčio 4–10 d. (penktadienį–ketvirtadienį), šalies keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 77 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo 1 eismo dalyvis: 84 metų pėsčioji (eismo įvykis įvyko pėsčiųjų perėjoje).

Parodė, kas nutinka neprisisegus ant galinės sėdynės (13)

Neseniai atlikta Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) tyrimų organizacijos Draudimo instituto greitkelių saugumui (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) studija parodė, kad šokiruojantis skaičius suaugusių žmonių nesivargina užsisegti saugos diržų, kai sėdi galinėse keleivių sėdynėse.

Egzaminų klausimai: kur dažniausiai klysta būsimieji vairuotojai? net du trečdaliai klumpa ties vienu ženklu (61)

Kokias egzaminų temas būsimiems vairuotojams sekasi perprasti sunkiausiai? Kokie yra sunkiausi ir lengviausi A, B, C, D vairavimo kategorijų egzaminų klausimai? Kiek mokiniai vidutiniškai užtrunka spręsdami Kelių eismo taisyklių (KET) testus ir kurios kategorijos vairuotojo pažymėjimą siekia įgyti daugiausiai bei mažiausiai vairuotojų? Tai išsiaiškinome peržvelgę vienos didžiausių vairavimo teorijos mokymosi svetainės www.ketbilietai.lt statistiką.
LIETUVOS KELIUOSE IKI: Rugpjūčio 17D.
2017 2016
Eismo įvykių 2026 1842
Žuvo 118 108
Sužeista 2415 2195