Remiantis Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) pateiktais duomenimis, eismo įvykiai įvyksta dėl pirmenybės teisių nesilaikymo, kai išvažiuodami iš šalutinio kelio ar sukdami į kairę vairuotojai nepraleidžia pagrindiniu keliu ar tiesiai važiuojančių transporto priemonių.

Eismo ekspertai pabrėžia, kad į tai, kas vyksta keliuose, negalima nekreipti dėmesio ir manyti, kad įgydami daugiau brandos jauni vairuotojai savo įpročius pakeis.

Problema – noras pasirodyti

Vairavimo instruktorius Andrejus Savčenko teigė, kad į pavasarį išaugusį jaunų vairuotojų sukeliamų avarijų skaičių numoti ranka negalima. Vairavimo mokytojas aiškino, kad atšilus orams jauni vairuotojai dažniau nori pasirodyti prieš draugus, o kartu ir pervertina savo galimybes.

A. Savčenko atkreipė dėmesį, kad dažniausiai į eismo įvykius patenka ne tik neseniai vairuotojo pažymėjimą įgiję vairuotojai, tačiau tie, kurie tiki, kad jau yra įgiję šiek tiek patirties.

„Pavojingiausias vairuotojas yra nuo pusės iki pusantrų metų. Toks vairuotojas būna įsitikinęs, kad jis jau kurį laiką vairuoja, todėl turi reikiamos patirties, o dėl to nevengia ir stipriau paspausti akceleratoriaus pedalą. Šitoks vairuotojas su rutininiu vairavimu susitvarkyti gali, tačiau vos situacija nors truputį pasikeičia ir viskas vyksta ne taip, kaip jis numatė, automobilio suvaldyti nebeįstengia“, – pastebėjimais dalinosi vairavimo instruktorius.

Kenkia prastas kitų pavyzdys

Mokytojas aiškino, kad problemų kyla ir dėl kitų vairuotojų rodomo netinkamo pavyzdžio. Anot jo, alkoholio pavartojęs jaunas vairuotojas gali prie vairo sėsti ne tik dėl to, kad norės pasirodyti prieš draugus, tačiau ir todėl, kad kažkas iš artimos aplinkos taip elgėsi anksčiau ir galbūt nebuvo nubaustas.

„Jauniems vairuotojams automobilis tampa savotiška saviraiškos priemone, todėl nemaža dalis avarijų įvyksta bandant parodyti, kaip vairuotojas esą moka puikiai vairuoti arba bandant pademonstruoti savo įgūdžius kitiems. Tai daug ką pasako apie vairuotojų psichologiją“, – sakė vairavimo instruktorius.

A. Savčenko atkreipė dėmesį, kad didžioji dalis eismo įvykių, į kuriuos patenka jauni vairuotojai, kyla dėl patirties ir supratimo, kaip atitinkamoje situacijoje elgtis, trūkumo, tačiau patys vairuotojai turėtų suprasti ir įvertinti, kad sėdėdami prie vairo yra atsakingi ne tik už save, bet ir už kitus eismo dalyvius.

Nepraleidžia turinčių pirmumą

Pareigūnai akcentuoja, kad dėl pirmenybės teisių nesilaikymo dažniausiai nukenčia žmonės, o tai liudija ir įvykių suvestinėse paskelbti duomenys, mat vien žvilgtelėjus į kovo eismo įvykius, jų apstu.

Vienas iš eismo įvykių užregistruotas buvo tada, kai iš šalutinio kelio išsukdamas 18-metis vaikinas nepraleido pagrindiniu keliu važiavusio automobilio. Pastarojo vairuotojas nukentėjo.

Dėl pirmenybės teisių ir vairuotojų pareigų pėstiesiems nesilaikymo neretai nukenčia ir pažeidžiamiausi eismo dalyviai – pėstieji. Kovo mėnesį užfiksuoti įvykiai, kai jauni vairuotojai pėsčiuosius kliudė važiuodami atbuli. Be to, eismo įvykių neišvengta ir pėsčiųjų perėjose. Vieno incidento metu 21-erių vaikino vairuojamas automobilis pėsčiųjų perėjoje partrenkė pėsčiųjų perėja ėjusią moterį, kuri buvo išgabenta į ligoninę.

Dar vienas įvykis pėsčiųjų perėjoje baigėsi tragiškai. Pareigūnai pranešė, kad Panevėžyje antrąja eismo juosta važiavęs 22 metų automobilio vairuotojas parbloškė du pėsčiuosius. Deja, vienas žmogus neišgyveno, kitas buvo sunkiai sužalotas.

Neįvertina eismo sąlygų ir greičio

Pareigūnai nurodė, kad vien tik vasario mėnesį dėl saugaus greičio nepasirinkimo ir leistino greičio viršijimo įvyko 28 proc. eismo įvykių. Nepasirinktas saugus greitis yra ir viena dažniausių priežasčių, kodėl į eismo įvykius patenka jauni bei pradedantieji vairuotojai.

Situacija nesikeitė ir kovą. Tauragės rajone 19-mečio valdomas automobilis kliudė kelio atitvarus, vertėsi ir atsitrenkė į medį. Kauno rajone 20-mečio vairuojamas automobilis atsitrenkė į medį. Vilniuje 19-metis nespėjo sustoti ir atsitrenkė į priekyje sustojusį automobilį. Šiuose eismo įvykiuose nukentėjo 5 žmonės, be to, netrūksta ir eismo įvykių, kai jauni vairuotojai nesuvaldė automobilių ir išvažiavo į priešingos krypties eismo juostą.

Pareigūnai, nagrinėdami avarijas, akcentavo, kad pagrindinė priežastis, kodėl įvyko nelaimės – prastai įvertintos oro sąlygos ir nepasirinktas tinkamas greitis.

Ne taip retai eismo įvykius jauni vairuotojai sukelia dėl to, kad nepaiso draudimo vartoti alkoholį ir vairuoti. Vien kovą policijos pareigūnams teko vykti į kelis eismo įvykius Vilniuje, Ignalinos ir Kelmės rajonuose, kuriuos sukėlė neblaivūs jauni vairuotojai.

Nustatytas girtumas – šokiruoja, mat visi vairuotojai perkopė 1,5 promilės ribą ir užsitraukė nebe administracinę, o baudžiamąją atsakomybę. Negana to, kovą Trakų rajone sustabdyta teisės vairuoti neturinti 17-metė, kuriai nustatytas 1,47 prom. girtumas.

Pareigūnai prašo sulėtinti

Dėl kovo mėnesį sukeltų jaunų vairuotojų eismo įvykių Lietuvos kelių policijos tarnyba kreipėsi į neseniai įgijusius teisę vairuoti ir prašė nepervertinti savo jėgų, vairavimo įgūdžių, kelyje elgtis atsakingai, neskubėti, važiuoti ne didesniu nei leistinas važiavimo greičiu.

„Vairuotojai, pasirinkdami važiavimo greitį, turite atsižvelgti į važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę ir krovinį, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtumėte sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos kliūties. Turite sulėtinti greitį ir prireikus sustoti, jeigu to reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas“, – į pradedančiuosius vairuotojus kreipėsi policijos pareigūnai.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)