Kas iš tiesų kaltas dėl mirčių „Via Baltica“ kelyje?

 (9)
Dažnai „Via Baltica pavadinama mirties keliu. Bet ne kelias čia kaltas - kalti neatsakingai besielgiantys žmonės, jame sėjantys mirtį.
© K. Cemnolonskio nuotr.

Rugsėjo 15 dieną apie pusę dešimtos vakaro Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato (toliau - apskr. VPK) budėtojai gavo pilietiško vairuotojo pranešimą apie tai, kad Marijampolės savivaldybės teritorijoje, kelyje Kaunas-Marijampolės-Suvalkai, važiuojant nuo Kalvarijos link Marijampolės, pavojingai manevruoja krovininis automobilis „Renault Magnum“ Lenkijos Respublikos valstybinio numerio ženklais.

Marijampolės apskr. VPK pareigūnai skubiai reagavo ir netoli Marijampolės sustabdė minėtą vilkiką. Paaiškėjo, kad jį vairavo 54-erių metų Lenkijos Respublikos pilietis. Pareigūnams bendraujant su vairuotoju nuo jo sklido stiprus alkoholio kvapas. Siekiant įvertinti šio asmens bendrą būklę, lenkui suprantama rusų kalba, buvo pasiūlyta eiti tiesia linija - „pėda už pėdos“ ir stovint, rankos pirštu pataikyti į nosies galą. Bet lenkas buvo tokios būklės, kad jam šie testai buvo tiesiog „misija neįmanoma“. Tuomet jam teko pasitikrinti blaivumą alkoholio matuokliu. Vilkiko vairuotojas į jį pripūtė 2,69 prom. alkoholio (sunkus girtumo laipsnis) ir dėl to neprieštaravo.

Tačiau, kai pareigūnai, ketindami surašyti administracinio teisės pažeidimo protokolą (toliau - ATP protokolas), girtutėlį vilkiko vairuotoją nusivedė į tarnybinį automobilį, jis atsitokėjo ir pradėjo prašyti pareigūnų jo pasigailėti! Ir ketino atsilyginti. Pareigūnai įspėjo neblaivų vairuotoją apie gresiančią atsakomybę dėl pareigūno papirkimo, tačiau lenkui tai buvo nė motais. Jis ir toliau prašė nerašyti ATP protokolo ir tarnybiniame automobilyje, ant daiktadėžės, esančios tarp priekinių sėdynių, padėjo 35 eurus.

Pareigūnai sąžiningai vykdė savo pareigas, o Lenkijos piliečiui, kuris buvo Marijampolės apskr. VPK apklaustas, jo vilkikas sulaikytas, teks atsakyti ne tik už tai, kad pažeidė Kelių eismo taisykles (krovininį automobilį vairavo neblaivus (2,69 prom. alkoholio)), bet ir už pareigūnų papirkimą pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 227 str. 4 d.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad tokiose situacijose itin svarbu išlikti pilietiškais asmenimis, kurie neabejingi visuomenėje vis dar egzistuojantiems negatyviems reiškiniams, galintiems sukelti pavojų visuomenei ar net atimti gyvybę.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Saugus eismas

Instruktorius priminė apie sugriežtėjusią tvarką: kelios taisyklės, kurių nežinantys liks be teisių (212)

Kada paskutinį kartą skaitėte Kelių eismo taisykles? DELFI paprašė, kad vairavimo instruktorius primintų nuo 2017 metų sausio 1-osios įsigaliojusius pasikeitimus, kurie ne vienam turėtų sukelti minčių: gal geriau pasivaikščiosiu.

Moteris pasidalino skaudžia patirtimi: su gimtadieniu likimas padovanojo avariją (20)

Greitį mėgstantiems vairuotojams ne visada pakanka išgirsti perspėjimą kelyje būti atsargiems – kai kuriems šios klaidos pasekmes tenka išgyventi savo kailiu, jog pradėtų rūpintis savo ir kitų saugumu. Panevėžietė Kristina Ostrauskienė nusprendė pasidalinti savo skaudžia patirtimi ir tikisi, jog kiti vairuotojai pasimokys iš svetimos klaidos.

Nerami savaitė keliuose: sužeistuosius skaičiuoja dešimtimis (10)

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad per savaitę, rugpjūčio 4–10 d. (penktadienį–ketvirtadienį), šalies keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 77 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo 1 eismo dalyvis: 84 metų pėsčioji (eismo įvykis įvyko pėsčiųjų perėjoje).

Parodė, kas nutinka neprisisegus ant galinės sėdynės (13)

Neseniai atlikta Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) tyrimų organizacijos Draudimo instituto greitkelių saugumui (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) studija parodė, kad šokiruojantis skaičius suaugusių žmonių nesivargina užsisegti saugos diržų, kai sėdi galinėse keleivių sėdynėse.

Egzaminų klausimai: kur dažniausiai klysta būsimieji vairuotojai? net du trečdaliai klumpa ties vienu ženklu (61)

Kokias egzaminų temas būsimiems vairuotojams sekasi perprasti sunkiausiai? Kokie yra sunkiausi ir lengviausi A, B, C, D vairavimo kategorijų egzaminų klausimai? Kiek mokiniai vidutiniškai užtrunka spręsdami Kelių eismo taisyklių (KET) testus ir kurios kategorijos vairuotojo pažymėjimą siekia įgyti daugiausiai bei mažiausiai vairuotojų? Tai išsiaiškinome peržvelgę vienos didžiausių vairavimo teorijos mokymosi svetainės www.ketbilietai.lt statistiką.
LIETUVOS KELIUOSE IKI: Rugpjūčio 17D.
2017 2016
Eismo įvykių 2026 1842
Žuvo 118 108
Sužeista 2415 2195